Apua kanaparven jakamiseen...

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
viiru

Apua kanaparven jakamiseen...

Viesti Kirjoittaja viiru »

Mun on nyt pakko pyytää teidän apua, ku en pysty ite ratkaisemaan tätä ongelmaa.
Mulla on siis vanha kunkkukukko, vanhoja ja nuoria kanoja(7), 4nuorikkoa ja kaksi nuorta kiekuvaa kukkoa. Kukot on jättejä, kanat jättejä ja kääpiöitä.
Sit on kanala ja tyhjä vuohien "kesätalli", jossa on nyt puput.
Kunkkukukko on ruvennut jaagaamaan nuoria kukkoja siihen malliin, että toinen nukkuu ulkona ja toinen oviaukossa valmiina pakenemaan.
Nyt on niin kylmä, että jotain on tehtävä, mut mitä.
Ketkä muuttaa? Siirränkö nuoret kukot budjaamaan poikamiesboksiin vuohitalliin, vai vanhan kukon sinne jonku rouvan tai parin kanssa. Vai pitäiskö laittaa koko porukka tasan puoliksi. Onks tää nyt ees mikään ongelma, senku laittaa, mutku mä en osaa päättää. Apuva, pliis.
ninnu

Re: Apua kanaparven jakamiseen...

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Niin, varmaan vähän makuasia :smt003

Itse jakaisin kahteen ryhmään, niin että toisessa nämä kaksi juniorikukkoa, )suurella todennäköisyydellä tulee jatkossakin toimeen, jos on ipanoista saakka yhdessä temmeltäneet) ja näille jättikanoja jokunen. Mielellään useampi, kun kukkojakin kaksi. Kääpiökanoja en laittaisi jättikukoille poljettavaksi, jos isompiakin mammoja talosta löytyy.

Ja toiseen ryhmään kingikukko (minkäs kokoinen tämä on? ) ja loput kanaset. Kanojen valinnoissa ryhmin miettisin koon lisäksi, ikää ja "kaveruussuhteita". Ainakin mulla löytyy useampi kana, jolla bestiskanakaveri :smt003

En laittaisi junnukukkoja ihan kaksistaan, jos olet nämä kuitenkin ajatellut itselläsi jatkossakin pitää. Eiköhän niillä ole elo mukavampaa, jos on muutama leidikin porukassa, joista pitää huolta :smt057
Mulla ainakin on kukkoja hurumykket ja hyvin sopeutuu elelemään :smt023

Jättisakin laittaisin kylmempään tilaan ,jos niissä jotain lämpötila eroja on.
viiru

Re: Apua kanaparven jakamiseen...

Viesti Kirjoittaja viiru »

kingikukkokin on jätti, mutta se ei oo koskaan polkenu noita pikkukanoja... nuoret kyllä yrittää.
Taidan laittaa poikamiehille pari isoa rouvaa kaveriks, ja minit vanhan kukon hoteisiin.
Mut sit vielä, et kumpi porukka muuttaa, oisko noi nuoret vähemmän hämillään muutoksesta, ku kanalan kingihän jo tiedetään...
Juu, näin mä teen nuoret muuttakoon. Hyvähyvä, selvishän se :)
Vastaa Viestiin