Voisko haudonnat jo loppua tältä vuodelta?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Voisko haudonnat jo loppua tältä vuodelta?
Meillä aloitti taas yksi silkki haudonnan viime viikolla, nyt samaan pesään on ängennyt toinenkin hautoja. Tänä vuonna siis jo 26 haudontaa kanoilla! Pari kesken jättänyttä vielä päälle. Huh huh, uskomattomia nämä alhot ja partasilkit! Luulin jo että tälle syksyä loppuis tämä tipukuume rouvilta, kun suurin osa on tauolla ja sulkasadossa, mutta näköjään ei.
Jos vielä johonkin rotuun hurahdan niin toivottavasti se on sellainen joka ei ole innokas hautomaan itse. (Onko sellaisia jättirotuja olemassa?)
Alhokana Raita sai tässä taannoin neljännet tipunsa tälle vuodelle, sillä oli myös yksi kesken jäänyt haudonta eli se on hautonut melkeen joka toinen kuukausi. Onko lie ehtinyt juuri muniakaan välissä.
Jos vielä johonkin rotuun hurahdan niin toivottavasti se on sellainen joka ei ole innokas hautomaan itse. (Onko sellaisia jättirotuja olemassa?)
Alhokana Raita sai tässä taannoin neljännet tipunsa tälle vuodelle, sillä oli myös yksi kesken jäänyt haudonta eli se on hautonut melkeen joka toinen kuukausi. Onko lie ehtinyt juuri muniakaan välissä.
Re: Voisko haudonnat jo loppua tältä vuodelta?
Älä muuta sano, meilläkin tuo Ulla-silkki aloitti neljännen haudonnan vuoden sisään. Alhot sen sijaan eivät ole olleet kovin innokkaita hautomaan. Saa nähdä miten käy kun ne tänään siirretään talvikanalaan ja ulkoilutila supistuu pariin kymmeneen neliöön, eiköhän haudonta taas tule mieleen kun pitää sisätiloissa nyhjöttää.
Meilläkin läsähti iittiläinen eilen pesään, tämä toukokuussa kuoriutunut, muutaman munan muninut
Munia en ole vielä laittanut alle, toivon että ei ole tosissaan.

Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Minulla noiden haudontojen suhteen ei ole ollut ongelmia, sikäli kuin olen hautomapaikan keksinyt, ei tietenkään aivan helppo homma sekään.
Kuitenkin kanalassa olen laittanut keinomunan hautojan alle ja päivittäin pari kertaa tarkastanut, ettei ole useampia munia. Toimii hyvin, kolmen viikon jälkeen hautoja yleensä lopettaa.
Sitkeimpien tapausten kohdalla on pitänyt hautoja nostaa välillä syömään ja juomaan; kyllä se siitä.
Kuitenkin kanalassa olen laittanut keinomunan hautojan alle ja päivittäin pari kertaa tarkastanut, ettei ole useampia munia. Toimii hyvin, kolmen viikon jälkeen hautoja yleensä lopettaa.
Sitkeimpien tapausten kohdalla on pitänyt hautoja nostaa välillä syömään ja juomaan; kyllä se siitä.
Kalle, todella sitkeät hautovat vaikka tyhjää ja tappiin asti, nimimerkillä kokemusta on. Sen vuoksi en enää urheile tuon hautomis-asian kanssa, vaan annan hautoa, jos siltä tuntuu.
Eilen illalla laitoin 5 munaa alle kun vieläkin myöhään makoili pesässä. Maatiaisia sitten toivottavasti kuoriutuu. Vähän kyllä hirvittää tämä vuodenaika mutta viime talvena pysyi kanala plussan puolella ilman lisälämmittimiä, nurkat vaan olivat kylmiä. Ja onhan mulla koiran lentoboksi johon voin mamman laittaa ja autotalliin tai pannuhuoneeseen jos tuntuu kylmältä. Mutta hautoa saavat jos haluavat
ja johan se tipukuume nostaa päätään, kivaahan tämä on 
Muoks; laitoin vielä kolme tämänpäiväistä munaa alle jos kuoriutumisprosentti on vähän huonompi näin myöhään että emo varmasti saisi tipuja

Muoks; laitoin vielä kolme tämänpäiväistä munaa alle jos kuoriutumisprosentti on vähän huonompi näin myöhään että emo varmasti saisi tipuja

Eipä ollut helppoa lopettaa haudontaa.Kana kainalossa monena päivänä kävelin ja se ei suostunut lopettamaan ei sitte millään Ja minä hellyi tein siitä koekaniini ,laitoin 4 munaa alle ja jätin 3 viikkoa sitten yksin laatikkoon 4 munan kanssa ja ne munat oli joitakin päiviä vanhoja ja jääkaappi kylmiä ja jo aikaisemmin läpivalaisin niin oli eloa .Eilen sitte koin yllätyksen ois ollu tänään tai huomen laskettu aikaa .Otin lampun ja aattelin tarkastaa yks muna löyty oli mätä ja kanan alla tuntu karvasta , siellä olikin 3 terhakkaa tipua .En rasinnu jättää koekaniiniksi kanalan puolelle kun tiput oli märkiä laatikko kaikkineen mukaan ja maitomökkiin lämpöseen
voi eiiiiiiiiiiiiii nyt saa lumet ja jäät alleen ja kaikki muut konsti yks vanha muija istu pesässä ja kurnutti ku heitin pois
Mullakin on yksi jota heittelen pois, toistaiseksi onkin mennyt orrelle yöksi