Nimim. Maalaanko vaalean valeväriin?
Miten lisätä pikkukukko parveen?
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
Karhurouva
Miten lisätä pikkukukko parveen?
Ajankohtaiseksi on tullut yhdistää talvea vasten porukat samaan sakkiin. Aikuisia kanoja on kuusi, aikuinen reilu kukko ja huhtikuulla kuoriutunut kukko, reilun kahden kuukauden ikäisiä kanatipuja sekä muutama kukkotipu. No ei taas mene niinkuin Strömsössä. Nostin kukkotiput kanatipujen joukkoon, mutta hetken kuluttua nostin ne pois. Tummempi hulahti sakkiin kuin kala veteen, mutta valkopohjainen ärsytti silminnähden tummia kanatipusia. Eli parhaat vinkit kehiin. Turva-alue tottakai, mutta auttaneeko, kun kanatiput ei ole nekään kovinkaan isoja, mahtavan mennä samankokoisesta reiästä kuin nuo kukkotiput. Jotenkin olin valmistautunut vaan siihen, että aikuisten kanssa on probleemia, ja nyt tuli tenkkapoo.
-
Ushva
Re: Miten lisätä pikkukukko parveen?
Minä varmaan antaisin vaan olla yhdessä, kyllä ne pikkuhiljaa sopeutuu. Niin kauan ku ei näy verta niin ei oo hätää. 
-
harrastaja
Laitoin pikkukukon parveen, mutta ovat jo jonkin verran sopeutuneet uuteen tulokkaaseen Et sekaan vaan ei siinä taida vaihtoehtoja olla jos meinaa sen antaa
olla kanojen kanssa
-
Karhurouva
Tosi jännää, aikuisilla ei ole mitään mielipidettä pikkukukkoihin. Ei niin mitään. Eivät edes herkuilta häädä! Mutta nämä kolmisen viikkoa vanhemmat kanatipuset taas häätää aina kauemmaksi, kun vastaan tulevat. Ei toki kukaan piekse, mutta nokkaa niskaan, että menetkös siitä. Olisin luullut tapahtuvan toisinpäin, vaan kerrankos sitä kananjärjen järkeilee väärinpäin... 
-
Xaus
Mulla se on aina ollut niin, että ne alimmaiset kurmuttavat uusia pieniä. Nopeasti ne ainakin meillä ovat tottuneet.
-
harrastaja
Olen huomannut kanojen luonteesta .Niissä on yksilöitä jotka jo aikuisena kanana eriparven kanoja pitää kurissa ja nuhteessa ja toisista tulee ystäviä jo heti joukkoon laitettaessa.ja kukko sopeutuu yllättävän pian isoihin.