Näinkin voi käydä...

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
vardenji

Näinkin voi käydä...

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Kerran viime vuonna kävi että kanan alla piipitti kovin, mutta munissa ei ollut halkeamia. Iloisena odottelin että pian kuoriutuu, mutta illalla oli pesä hiljainen ja pois potkittuna verinen auennut muna. Otin viileähkön munan ja avasin sen. Sisällä oli kuolleen oloinen tipu. :smt022 Vein tipua pois kanalasta, kun käteen tuntui 'jotakin'. Sisällehän siitä mentiin ja viileää tipua hieroessa alkoi tuntua useammin heikko pulssi sormenpäihin. Sauna oli lämpenemässä, joten sinne lämpimään mentiin tipua elvyttämään ja siitähän se alkoi liikkumaan ja piipittämään. Kun tipu oli pirteän oloinen, vein sen kanan alle ja mentiin saunaan. Myöhemmin kävin katsomassa ja oli kana tipun työntänyt pois pesästä kylmenemään. :smt009 Kovan onnen tipu pääsi sisälle muttei koskaan oppinut kuinka syödään. Oli uhtenä yönä kuollut :smt010 Vaan ehkä se ei olisi muutenkaan elänyt, kun kävelykään :smt009 ei tahtonut oikein luonnistua...
max3

Re: Näinkin voi käydä...

Viesti Kirjoittaja max3 »

Taisi emo tietää, et tipussa on jotain vikaa... Mä kans oon avitanut pariakin tipua, mut aina kuitenkin lopulta käynyt huonosti. :smt011
Teppana

Viesti Kirjoittaja Teppana »

:smt045 sama juttu,olen kanssa yrittänyt auttaa muutamaa tipua jonka emo on työtänyt pois.Jostain kummasta ne tietää ettei poikanen ole elinkelpoinen ja suojelee muita poikasiaan.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Teppana kirjoitti::smt045 sama juttu,olen kanssa yrittänyt auttaa muutamaa tipua jonka emo on työtänyt pois.Jostain kummasta ne tietää ettei poikanen ole elinkelpoinen ja suojelee muita poikasiaan.
mulla oli samoin .eli viikon, oli kalvojen ympäröimä ja mä kuoriin sen mutta eilen aamuna oli purukassa kuolleena
Vastaa Viestiin