Nuorison "turva-alueelle" ohjeita

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Karhurouva

Nuorison "turva-alueelle" ohjeita

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Tekisin kanalaan ruokintapöydän alle nuorisolle turva-alueen, johon voisi livahtaa, jos aikuisten kanssa ollaan erimieltä. Myös nuorison muonat laittaisin turvaosastolle, jotteivat aikuiset söisi sitä. Ajattelin jonkinlaista kalteriratkaisua, mutta minkälaisella välillä sen pitäisi olla? Eli maatiaisen kokoinen aikuinen ei saisi mahtua lävitse, mutta nuorison taas pitäisi mahtua.

Minkälaisia ratkaisuja muilla on?
fasunen

Re: Nuorison "turva-alueelle" ohjeita

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Minä olen laittanut semmosta suht iso silmästä puutarha verkkoa josta mahtuu nuoriso änkeemään läpi mut isot ei :smt003
Kalle
bankiva

Viesti Kirjoittaja Kalle »

Meillä on ruokintapöydän alla ns "turvaosasto. Se on pöydän kokoinen ja sinne on aikuisilta pääsy estettävissä siten, että alaosasta kalterit ovat 100mm väleillä ja 200mm korkeita. Yläosa on normaalia 50x50 verkkoa.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mulla on kalterit 7cm väleillä ja vaakaan. Jos laittaa pystyyn, pujottelee tuosta välistä ihan uskomattoman isot kanat ja kukot vielä läpi!
Karhurouva

Viesti Kirjoittaja Karhurouva »

Hmm... Millähän tuota lähtisi kokeilemaan? Pitäisikö kokeilla tuota koiraverkkoa, reiän leveys on 7.5 cm ja korkeus 15 cm? Vai onko liian iso tai pieni reikä? Tuo ei ainakaan taivu yhtään, on niin paksua ja jäykkää, hitsattua verkkoa. Tietysti eipä siinä mitään häviä jos kokeilee, tuota kun on olemassa jo valmiiksi.
jaanahi

Viesti Kirjoittaja jaanahi »

Meillä oli käytössä bilteman kompostikehikko, jonka alaosan rei-istä pätkittiin suunnilleen joka toinen piena pois. Aikuiset ei sinne mahtuneet ja n. kuukauden ikäiset tiput pääsi hyvin sinne turvaan livahtamaan. Päällä oli katiskaverkkoa ja vanhoja astiankuivauskaapin ritilöitä. Koko hoito koottiin nippusiteillä. Oli ihan käyttökelponen ja halpa :smt023
Vastaa Viestiin