Tuossa ihan meidän lähellä on riikinkukkokyyhky, ilmeisesti poika, jäänyt leskeksi. Seurana sillä on tällä hetkellä kaneja ja vaikuttaa kuulemma onnettomalta.
Minun vanhin tytär oli kerran sirkuksessa taikurin avustajana ja on siitä asti haaveillut valkoisesta kyyhkystä. No en ole ollut innostunut, ennenkuin nyt kotopullakin juttuja lukeneena alkanut hieman lämmetä

Tytöltä kuoli juuri oma tipu ja hän on muutenkin sellainen herkkä haaveilija, että mieli tekisi nyt hakea hänelle se toivottu kyyhky.
Itse toivoin lapsena mitä tahansa lemmikkiä, mutta meillä oltiin allergisia, joten tässä sitä traumaa nyt paikkaillaan

Sain kyllä kuusivuotiaana akvaarion, mutta kun en osannut sitä itse hoitaa, niin se annettiin lopulta naapurin vanhemmalle tytölle. Olin kyllä oikein kekseliäs, eräänä äitienpäivänä kysyin saako lahjaksi antaa IHAN mitä vaan, ja vastaus oli myönteinen niin äitinihän sai sitten kaksi mustavalkoista tanssihiirtä (ne päätyivät heti samana päivänä toiselle naapurin tytölle).
Seurauksena tästä luultavimmin on se, että minun tyttäreni kirjoittavat aikuisina jollekin foorumille traumatisoituneina siihen, että eläimiä pyöri joka nurkassa koko lapsuusajan. No se on sen ajan murhe, kukin tekee parhaansa

Mutta mutta, eikö kellään olisi paritonta kyyhkyä tämän kyseisen toveriksi? Ei minun puolesta tarvitse olla puhdas, kunhan olisi lajitoveri.
Valkoisen kyyhkyn omistaja arveli, että se saattaisi viihtyä jo hieman paremmin ihan vaan kanojen kanssa. Sanoin, että jos ei parempaa kotia löydy, niin meille pääsee.
Sehän on tietty ihan eri asia ottaa yksi kyyhky naapurista ja sitten hakea toinen jostain vuorten takaa, kuin lähteä hakemaan pariskuntaa toiselta puolen Suomea. Koska tässä tapauksessa kyseessä on välttämätön toimenpide, eikä pelkkä "tahtoo kyyhkysiä" . Eikö niin (ja tässä kohtaa kaikki nyökyttelevät vimmatusti, joohan).
Tässäpä tämä asia taisi olla. Laitoin ilmoituksen tuonne ostetaan palstalle, mutta kun sinne ei HETI ollut tullut vastausta, niin tulin tänne purkamaan sieluani

Aurinkoista päivää kaikille!