Moi! Mulla on huhtikuussa syntynyt ankkapariskunta. Minkä ikäisenä ankka alkaa munimaan? Kaverillani samanikäiset, nyt tullut ensimmäiset munat. Hänellä ankat hiekkapohjaisessa tarhassa, munineet ihan hiekalle. Minulla päivät vapaana kanojen kanssa pihalla, yöt kanalassa. Minkälaisia pesäkoppeja teillä on vai tarviiko sellaista? Olen pitänyt oljilla vuorattua pahvilaatikkoa jonka olen teipannut kiinni ja tehnyt kulkuaukon kylkeen ja on ollut iso varastolaatikko kyljellään ja olkia pehmikkeenä. Nyt on vain kasa olkea nurkassa kun kyllästyin joka päivä vaihtamaan laatikoihin oljet. Tuntuivat vain käyttävän niitä vessoinaan. Ankat olleet kanojen kanssa pienestä pitäen, olen vain alkanut ajattelemaan häiriintyykö niiden muninta kanoista?
Ja vielä sellainen kysymys ankan muninnasta, että muniiko naaras ilman urosta ja muniiko se ympäri vuoden? Samaan tapaan kuin kanat. Olisin kiitollinen jos joku voisi valaista minua kiperien kysymyksieni kanssa!
Terveisin Marke
ankkojen muninta
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: ankkojen muninta
Mulla myös ankat ja kanat ulkoilee yhdessä päivät, eikä muninta mitenkään kanojen läsnäolosta häiriinny
Naaraat munii kyllä ilman ukkoankkaa
Ja kyllä ne sunkin varmasti tässä pikku hiljaa munimaan alkavat.
Mulla munivatlähes ympäri vuoden, toki jokainen jossain vaiheessa pitää taukoa, mutta kuka ja kuinka kauan en osaa sanoa, koska munivat jo aamulla sisälle. Munia kuitenkin tulee ympäri vuoden kun naaraita on useita.

Naaraat munii kyllä ilman ukkoankkaa

Mulla munivatlähes ympäri vuoden, toki jokainen jossain vaiheessa pitää taukoa, mutta kuka ja kuinka kauan en osaa sanoa, koska munivat jo aamulla sisälle. Munia kuitenkin tulee ympäri vuoden kun naaraita on useita.