Beanin Piikkiöläiset ja muut
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Bean
Re: Beanin Piikkiöläiset
Viikon vanhat tipumme (toisen säilyttäjän munista kuoriutuneet) olivat jälleen kiltisti neuvolassa
Tästä taitaa tulla vaalein Piikkiöläisemme, ehkä kokonaan valkoinen.

Pingviininvärinen tipu

Tipu vaa'alla

Tästä taitaa tulla vaalein Piikkiöläisemme, ehkä kokonaan valkoinen.

Pingviininvärinen tipu

Tipu vaa'alla

Viimeksi muokannut Bean, 15 Elo 2010, 11:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Bean
Keväällä syntyneiden nuorikoiden kuvia
Lumikki

Tuhkimo

Victoria

Onni-kukko (velipoikia vielä myytävänä)

Kerttu

Iines

Pisama tipujensa kanssa orrella (kukko- ja kanatipu)

Manfred

Goljat (samanvärinen veli myynnissä)

Hannu ja takana Roope

Lumikki

Tuhkimo

Victoria

Onni-kukko (velipoikia vielä myytävänä)

Kerttu

Iines

Pisama tipujensa kanssa orrella (kukko- ja kanatipu)

Manfred

Goljat (samanvärinen veli myynnissä)

Hannu ja takana Roope

Kauniita tipusia/kukkoi ja ihana tuo Pisaman kanatipu joka katsoo kameraan niin veikeästi 
mummo ja kanaset 
-
Bean
Hopeanuoli (väliaikaisesti meillä hoidossa, kunnes palaa takaisin omaan kotiinsa)...Elviksen jälkeläinen

Hopeanuoli muistuttaa aika paljon isoveljiään kalevia tai Goljatia....kaunis kukko kasvamassa.

Hopeanuoli muistuttaa aika paljon isoveljiään kalevia tai Goljatia....kaunis kukko kasvamassa.
Viimeksi muokannut Bean, 15 Elo 2010, 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Bean
Vähän taas uusia kuvia Iineksestä ja Hannusta, sekä tipuista, jotka tuovat uutta verta laumaamme jatkossa.
Iines

Hannu

Toisen säilyttäjän munista haudotettujen tipujen värikirjoa (aika vaaleasta ihan mustaan ja siltä väliltä)

Tällaisen väristä ei meidän omista munista olekaan tullut, ruskea, jolla hopeanharmaata selässä, pyrstössä ja siivissä. Minkähän värinen olen isona?

Komea kukko minustakin on varmaan tulossa...väri on aika vaalea ja hopeanharmaaseen vivahtava (rusina!! Minkävärinen minusta tulee isona??)

Minä olen kaunis....Minkä värinen minusta mahtaakaan tulla?

Pisama-emon jo vieroittamat nuorikkomme

Olenko minä maaoravan värinen?

Iines

Hannu

Toisen säilyttäjän munista haudotettujen tipujen värikirjoa (aika vaaleasta ihan mustaan ja siltä väliltä)

Tällaisen väristä ei meidän omista munista olekaan tullut, ruskea, jolla hopeanharmaata selässä, pyrstössä ja siivissä. Minkähän värinen olen isona?

Komea kukko minustakin on varmaan tulossa...väri on aika vaalea ja hopeanharmaaseen vivahtava (rusina!! Minkävärinen minusta tulee isona??)

Minä olen kaunis....Minkä värinen minusta mahtaakaan tulla?

Pisama-emon jo vieroittamat nuorikkomme

Olenko minä maaoravan värinen?

-
Muusa
Ihania kirjavia
Ja pikkuinen on ihan selvä joskin vähäkuvioinen maaorava!
-
Bean
Tämä maaoravan alku on meidän omista munista haudotettu ja siis Sisun laumasta. Ei tämän värisiä ole tainnut olla kuin muutama aiemmin, ei kauhean selkeitä raidallisia...tämä on vähän rääpäle ja päätin jättää sen vahvistumaan meille, kun 15 kaverusta annettiin toiselle säilyttäjälle. Ei hänen tosin tarvitse yksin olla...kavereita piisaa.Muusa kirjoitti:Ihania kirjavia![]()
Viimeksi muokannut Bean, 14 Elo 2010, 14:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Rusina
Onnea maaoravasta, tulihan semmoinenkin
. Muusa, tuo runsas- tai vähäkuvioisuus taitaa olla katsojan silmässä, jos tuo tipu olisi ilmajokinen niin sanoisin sitä runsaskuvioiseksi
.
Sitten uhkapelin pariin
. Vaaleanruskeasta harmaapyrstöisestä tipusta tullee "sinipyrstöinen vehnänvärinen" (blue tailed wheaten). Noiden valkokirjavien väriveikkaukset olisivat enemmänkin Muusan alaa, kun on runsain mitoin niitä nähnyt, mä vain kuvissa
. Hopeageeni sillä varmaankin on, se tuleeko sille punaista tai keltaista, näkyy vasta hieman isompana. Jos pyrstössä ja siivissä on selkeästi harmaata eikä mustaa, niin tästäkin tullee sinipyrstöinen. Se on hyvinkin todennäköistä, jos kerran lähtöparvessa oli reilusti harmaita ja valkoisia kanoja. Mustakaulainen punarintainen tipu on tutun näköinen, kuin ilmajokinen. Kaulahöyheniin tulee todennäköisesti vielä jonkin sävyistä ruskeaa, kropasta tulee punaruskea mahdollisesti mustalla kirjailulla. Lopullista kuviointia ei näy vielä noin nuorelta, mutta meillä musta kaula on yleensä ollut merkki siitä.
Jos veikkaukset menee oikein, mun kannattaa lotota!
Kaikkinensa hieno värikirjo Beanin parvessa!!!
Sitten uhkapelin pariin
Jos veikkaukset menee oikein, mun kannattaa lotota!
Kaikkinensa hieno värikirjo Beanin parvessa!!!
-
Bean
Aika hyvin osui Iineksen osalta veikkauksesi oikeaan..Rusina kirjoitti:Villi veikkaus, että Iines aikuistuessaan vielä vaalenee. Pyrstöön jäis tummaa ja hieman siipiin, helmet kaulaan ja selkäpuolelle sipaus oranssia.... .....jännä nähdä miten värin oikeesti käy
.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Hei Bean! Paiskaapa Akun kuvaa näytille, kun se oli niin mahtavan kirjava tapaus 'nuornamiehenä'! T. Aku-fani
-
Bean
Ole hyvä HiltaHelikopteri...pyynnöstänne:HiltaHelikopteri kirjoitti:Hei Bean! Paiskaapa Akun kuvaa näytille, kun se oli niin mahtavan kirjava tapaus 'nuornamiehenä'! T. Aku-fani
AKU-kukko

-
Bean
Nyt alkaa Elviksen ja Sisun komeasti (ja usein) kiekuvia kukkopoikia olemaan sen verran ylimääräisiä, että ennenkuin tekstaripalstalta saa lukea naapureiden vihaisia kommentteja, Kirves heilahtaa näiden osalta ensimmäisen ja viimeisen kerran. Kohta syödään maukasta Akua ja kumppaneita... 
(Ps. Aku ehkä kuitenkin jätetään, ettei Aku-fanit suutu
...ainakin vielä toistaiseksi.)
(Ps. Aku ehkä kuitenkin jätetään, ettei Aku-fanit suutu
Viimeksi muokannut Bean, 15 Elo 2010, 11:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.