Miten kalkut takaisin kanalaan?

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
fasunen

Miten kalkut takaisin kanalaan?

Viesti Kirjoittaja fasunen »

Mulla on noita villikalkkunoita pariskunta ja tekisi mieli päästää ne tuohon pihalle vapaaksi kun tuo tarha on aika pieni ja joutuvat siitä vuorottelemaan riikkien ja kanojen kanssa kun eivät tule tämän lauman kanssa toimeen. Kalkkunoitten taso ei ole kuitenkaan lähelläkään normaalia koska ovat villikalkkunoita ja eivät kesyynny samalla tavalla kuin muut. :smt012 Onko siis vinkkejä miten ne saisi pyydystettyä takaisin kanalaan :smt005
Paltsi

Re: Miten kalkut takaisin kanalaan?

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Isolla lohihaavilla
fasunen

No siinähän tuli lyhyt ja ytimekäs vastaus :smt005 Ei kun kalastusväline kauppaan tai jos osaisi vaikka itse kehittää jonkun pyydystys välineen :smt003 Menisivätkö muuten isoon supinloukkuun :smt017
Paltsi

Viesti Kirjoittaja Paltsi »

Kai ne kanuloukkuun saisi.
Kannattaa kokeilla onko joku sellainen herkku jonka perässä ne tulisivat häkkiin kun on tarvis. Auringonkukansiemenet, herneet, tai joku muu jota ne eivät voi vastustaa. Yleensä me on kävelytetty porukalla kalkut tarhaansa. Kädet levällään kävellään rauhallisesti kalkkujen perässä, kaksistaan käy verrattoman helposti. Kun ei aja liian kovaa eivät äidy lentämään ja menevät minne on tarkoitus.

Eilen yksi kukko karkasi kun olin laittamassa sitä kuljetushäkkiin ja voi vietävä, että se juoksi lujaa edellä :smt005
Onneksi se oli lopulta niin pöljä, että meni omaan aittaansa josta se oli helppo napata kiinni ja laittaa vähän tukevampaan latikkoon. Sain yksin kiinni :smt023
fasunen

Joo ehkä määkin saan ne sitten kiinni elleivät päätä muutta pois kotoa :smt017 :smt005
Vastaa Viestiin