kalkkunoiden kuoriutuminen koneessa - kysymys

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
vetehinen

kalkkunoiden kuoriutuminen koneessa - kysymys

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

Mitä kosteusprosenttia olette pitäneet kalkkunoiden kuoriutuessa koneessa? Mulla on kolme munaa, joissa pitäisi olla elämää. Tai siis yksi poikanen tuli viime yönä, toisessa munassa on pikkuruinen reikä (ei kalvot rikki vielä) ja kolmas muna on ihan hiljainen. Kosteus on 70% nyt, eivät kai nuo kaksi viimeistä huku kuoriinsa?
ninnu

Re: kalkkunoiden kuoriutuminen koneessa - kysymys

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mulla on kosteudet aina kun lähtee kuoriutumaan 85% ja hyvin onnistuu, mutta tosiaan vasta sitten nostan noihin lukemiin kun säröt ilmestyy.
vetehinen

Oho! Kiitos vinkistä! Mä luulin, ettei mun koneeseen saa kuin 70%. Siinä se nyt on ollut, toinen kuoriutui omin avuin ja toista vähän autoin. Olin vannonut, että meillä ei tipuja auteta, omin voimin saavat kuoriutua, mutta jo toisen munan kohdalla söin sanani. Kello kolme viime yönä.... Yhdessä munassa ei näy mitään elämää. Annan sen olla huomiseen silti.
vetehinen

Juu-u, ei nosta kone yli 70%. Nyt näyttäs olevan viimeisessäkin munassa särö, jos en väärin näe. Mutta särö on väärässä päässä munaa. Kai tätäkin pitää sitten vähän avittaa, mutta varmaan huomisaamuna vasta, jos ei pääse kuoresta sitä ennen. Jos siinä nyt mitään säröä siis onkaan :smt011 . Kylläpä käy hermoille tämä kuoriutuminen! Ja valvoakin pitää, näemmä :oops: .
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

vetehinen kirjoitti: Olin vannonut, että meillä ei tipuja auteta, omin voimin saavat kuoriutua, mutta jo toisen munan kohdalla söin sanani. Kello kolme viime yönä....
:smt060 Noinpa on tainnut käydä monelle muullekin. Tai ehkä sulle tuli uusi ennätys tuosta kellonajasta johtuen :smt040
Onnea kalkattikakaroista! Ne ovat mainioita otuksia!
Vastaa Viestiin