Mikin tyrnis hautoo! Kuoriutui! ja toinen hautoo!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

mik

Re: Mikin tyrnis hautoo! Kuoriutui!

Viesti Kirjoittaja mik »

Kaikki kolme ovat kuoriutuneet :smt060

Ei näy säärissä mitään, et taitavat olla silosäärisiä.

tässä ekasta ruokailusta kuveja:

Kuva

Kuva

Kuva

:smt060
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Ihania kuvia! Onnea!! :smt049
iiwi

Viesti Kirjoittaja iiwi »

Onpa teidän eulalia upean värinen! Tuon värisestä kanasta olen itekin haaveillut, mulla on pari mustaa ruskealla kauluksella :) Onnea tipuista, ihania ovat :smt007 Meillä menee vielä puoltoista viikkoa niin pitäis kuoriutua, 10 tyrniksenmunaa ois kanan alla :) (huh, jos ne kaikki tai ees suurin osa kuoriutuu, on siinä mammakanalla hommaa!)
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnea mikille ja Eulalialle sievistä tipuista :smt050
Ehtoo-onni

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Söpöjä! Hauskat kuvat, kun keltuaismuruja näkyy nokissa ja untuvissa. Toivotan mukavaa "mammalomaa" sinulle.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Kiitos!

Juu mammakana niin ahkerasti murustaa tot keltuaista poikasille, et joka paikka on murusissa :smt003
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Mulla alko eilen toinen kana hautomaan. Mä olin tätä jo epäillyt, koska se viihty tyhjässä pesässä pitkiä aikoja. Eilen illalla sit jäi sinne nököttään ja ku klo 23 aikaan vielä oli pesässä, niin tuuppasin sen alle munia. Aamulla oli vielä pesässä munien päällä, eli kait se sit alko hautomaan :smt060

Eli multa varmaan saa sit elo-syyskuussa nuorikkoja ainakin kukkoja :smt005
Kristiina

Re: Mikin tyrnis hautoo! Kuoriutui! ja toinen hautoo!

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Voi jee, ihanaa. Sulla on sitte tipusia ihan reilusti.
Meillä on nää 9 vauhdikasta. Mä niin toivon ettei tulis mitään kauheuksia.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

No joo, mut mä joudun kyl nyt ostaan kaupasta munia :smt003
Kristiina

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

No se on kyl harmillista :smt003
Ai nii, mullakaan ei ollu yhtään sulkajalkasta noissa tipuissa.
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Tänään kuoriutu koneesta 5, vaaleita ja maaoravia. Koipia en oo vielä tarkastanut, ovat vielä koneessa kuivumassa.

nyt jännittää, et osaanko hoitaa itse noi tiput, etteivät palellu tai näänny nälkään.

Eli sit on vielä 2 vkon kuluttua odotettavissa ruskeen kanan haudontatulos. Sillä on 9 munaa alla (muistaakseni)

sit seuraavat tiput tulekei varmaan vast ens keväänä, tuskin alan enää hautomaan tänä vuonna, tai eihän mulla kyl oo nyt munatuotantoakaan :D :smt003
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onnea! Laitahan kuvia uusista tipusista! Mä oon kanssa muka päättänyt, ettei meillä haudota enää tänä vuonna, joten ihana katsella toisten tipukuvia!
Mini

Viesti Kirjoittaja Mini »

HiltaHelikopteri kirjoitti:Onnea! Laitahan kuvia uusista tipusista! Mä oon kanssa muka päättänyt, ettei meillä haudota enää tänä vuonna, joten ihana katsella toisten tipukuvia!
Heh, mä en ole tehnyt tuollaisia päätöksiä ja sen huomaa :smt003

Onnittelut konetipuista! :smt001 Kenen jälkikasvua ne ja nuo kanan alla kuoriutuneet on?
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

Kanan alla on ruskeen kanan 4 munaa ja harmaan kanan 5 munaa.

Noi koneessa taitaa olla kaikki ruskeeta kanaa ja Koistis-kukkoa.

Kanan alla saattaa olla sekä Koistista, että hemi-emiliaa.

Bai tö vei, kuin minkä näkönen on sulkajalkainen tipu? Noilla ei kyl oo säärissä mun mielestä yhtään mitään. Onks ne selkeetä karvotusta vai minkä näkönen on vastakuoriutunut sulkajalka?
Mini

Viesti Kirjoittaja Mini »

Voi olla ihan yksi tai kaksi haituvaa tai sitten kunnon villahousut. Kyllä ne karvat erottaa jos niitä on.

Meillä tuo musta Sylvesteri suurimmalla todennäköisyydellä niitä sulkajalkoja jättää, eli ilmeisesti samaa sulkajalkageeniä olisi myös sun mustalla Eulalialla kun on Syltyn sisko (niiden sisarusparvessa oli sulkajalkoja, itsehän ovat silosääriä). Mutta eikös Eulalia vain hautonut eli sen munia ei edes haudottu? Eli tulevaisuudessa siltä voisi sulkajalkoja tulla tai sitten ei -mystisiä ovat kanageenien tiet. :smt017

Noilla muilla sun kukoilla ja kanoilla ei tiettävästi pitäisi olla ainakaan lähisukupolvissa sulkajalkoja, mun ekat sulkajalkatiput tuli tosiaan vasta nyt Syltyn polkemien kanojen munista.
Vastaa Viestiin