Hanhenpoikien ruokinta

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
sini

Hanhenpoikien ruokinta

Viesti Kirjoittaja sini »

Hei! Osaisiko (tai varmasti osaa... :smt002 ) joku kertoa, että tarvitseeko hanhenpoikanen ylimääräistä niasiinia kuten ankka, vai onko oluthiiva enemmän ankkojen juttu? :smt017 Muutoinhan nuo kaksi ymmärtääkseni syövät aika samantapaista ruokaa... Kiitän tiedoista jo näin etukäteen! :smt001
ninnu

Re: Hanhenpoikien ruokinta

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Mä olen antanut kyllä hanhillekkin oluthiivaa, mutta en sitten tiedä tarviiko :smt017
Mun ankkojen ja hanhien ruokavalio on kyllä aika eri, toinen kun on kasvissyöjä, toinen sekaravinnon.
Hanhet laiduntaa mielettömästi ja syö multimixiä rehuna. Sekä paljon kasviksia ja vihanneksia.

Ankoilla munitusrehu ja eivät välitä niin paljoa laiduntaa tai kasviksista ylipäätään, mutta kalaa ja muuta lihaa saa viikoittain. Ja hulluna kyllä syö nyt kesällä etanoita ja matoja
sini

Viesti Kirjoittaja sini »

OooKooo!!! :oops: Todellakin Kiitos paljon tiedosta!!! :smt003 Hyvä tietää nuo erot muutenkin, ettei nyt ihan hakoteille mene tuo sapuskojen anto kun tiedot asiasta näkyy todellakin tuosta kysymyksestä... :smt005 Mutta siis Kiitos, näin edetään. :smt001
ninnu

Viesti Kirjoittaja ninnu »

Hanhivauvoille olen syöttänyt ihan pikkupunahelttaa, siinä kyllä on kalajauhoa, mutta en ole tietoinen eläinproteiinittomasta vaihtoehdosta :smt017
Hanhille heittelen muutenkin esim kokonaisia porkkanoita, joihin on ihan hulluna, ankat ei syö yhtään edes raastettuna. Ja keitetty spagetti on ankkojen herkku, johon hansut ei koskekkaan :smt003

Ja tuosta oluthiivasta, niin tosiaan en tiedä, miten oikea oppisesti pitäisi toimia, mutta ainakin mulla on hengissä pysynyt vaikka onkin saanut :smt002
Vastaa Viestiin