Paukku-kana oli lähtenyt syömään pesästä, ruokailun päätyttyä oli mennykkin toiseen pesään missä oli 1 tämän päivän muna. Sitä oli sitten ruvennut hautomaan ja 10 omaa munaansa jättänyt kylmettymään pesään. Mitenkähän nyt niitten munien on käynyt? Varmaan pari tuntia ovat olleet ilman haudontaa.
Kylmettyneet munat...
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
pinka
Kylmettyneet munat...
Tästä on varmaan jo jossain juttua, mutta en jaksa ruveta ehtimään...
Paukku-kana oli lähtenyt syömään pesästä, ruokailun päätyttyä oli mennykkin toiseen pesään missä oli 1 tämän päivän muna. Sitä oli sitten ruvennut hautomaan ja 10 omaa munaansa jättänyt kylmettymään pesään. Mitenkähän nyt niitten munien on käynyt? Varmaan pari tuntia ovat olleet ilman haudontaa.
-
fasunen
Re: Kylmettyneet munat...
Ei mitään hätää jos noin lyhyt aika
Saattavat kestää jopa yli vuorokauden vahingoittumattomina ja tuommoisesta ajasta ei ainakaan näin kesäisin ole vaaraa.
-
pinka
Kiitos fasunen vastauksesta!
Minä niin kovasti ootan tipusia ja olen huolissani pikkusista
Minä niin kovasti ootan tipusia ja olen huolissani pikkusista
-
Ushva
Lämpimällä ilmalla saattavat kestää jopa neljä päivää ilman haudontaa jos kuoriutuminen on lähellä. Siitä todisteena meillä kuoriutuneet kukko ja kana Onni ja Ihme, hautomatta viimeisellä viikolla 4vrk ja kuoriutuivat silti.