vihdoinkin kanoja!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Pauliina

Viesti Kirjoittaja Pauliina »

Onnea Ushva kanoista!
Meillä haudotaan nyt ekaa kertaa, vähän jännää :smt001
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Kiitos! Voi hitsi, sitte ku meillä haudotaan, en varmaan pysy housuissani ku oon niin innoissaan. Ei meinaa muniakaan malttaa millään odotella :smt005
Pesiä on kyllä monta, hämäriä ja eri kokoisia ja kovasti kanat niissä käyvät kököttämässä, mutta munia vaan ei näy. Mietin, että kestääköhän niillä nyt vähän kauemmin siksi että paikanvaihdoski oli niin vasta tässä :smt017
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Eihän sulla vaan sit harakat tms. pääse noutamaan "saaliin" ennen sua? :smt017
Pauliina

Viesti Kirjoittaja Pauliina »

Mä kyllä uskosin, ettei Ushvan kanoilta ehdi harakat varastella... Se on kuitenki nokka kiinni kanoissa koko ajan. :smt003 Kyllä ne sieltä tulee ne ekat munat, oottele vaan!
(Toki ne voi joku varastaa)
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Pauliina, aika oikeaan osuit! :smt005
En oikein usko harakoita syyllisiksi, tai sitten onnistuvat tosi salaa käymään kun en oo yhtään nähnyt lähelläkään kanahäkkiä.
Mulla ei undulaatitkaan oo enää yhden epäonnistuneen hautomiskokeilun jälkeen munineet, eli kohtalo on kaiketi päättänyt että en saa munia :smt012
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Tänään löysin yhdestä pesästä jotain outoa: kuin ilmapallon riekaleet ja limalöntin. Olikohan se rikkoutunut nahkamuna? Onko joku mun kanoista ehkä sairas? :smt010
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Ón se nahkamuna. Ukkostiko teillä eilen niinkuin täällä teki? Kanat on voineet säikähtää.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Ei ukkostanut eilen, mutta tänään kyllä ukkosti päivällä ja nyt illalla löysin sen. Voiskohan se sitten johtua siitä :smt017
Onneksi kaikki kanat näyttää ihan normaaleilta ja hyvin voivilta.

Sain viime viikolla valmiiksi kanalankin ja kanat viihtyy tosi hyvin siellä vaikka se on vielä aika niukasti sisustettu ja pihallekin niillä on vapaa pääsy. Kuvia ei vielä oo enkä tiiä kehtaankoo laittaakaan, kun ukko kultakin sano heti kun näki mun kalkkimaalaukset että "hirviän näkönen, niin ku olisit heittäny maalit seinään!" :smt003
Se oli tosin silloin kun maali oli vielä märkää mutta nyt kun se on kuivunut oon ihan tyytyväinen lopputulokseen. Mikään hirveän hieno se ei ole, mutta mun itse tekemäksi ihan ok. En oo mikään rakentajaihme.
Onneksi mun kanat on suvaitsevaisempia kuin ukko! Ja kaikin puolin muutenkin helpompia :smt002
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ilman muuta kuvia näytille! Me ollaan vielä suvaitevaisempia kuin kanat - ukosta puhumattakaan! :smt003

Joskus eka muna voi olla nahkamuna. Varmista nyt kuitenkin, että kalkkia on hyvin saatavilla. Jospa ne siitä alkaisivat munantuotantoon! :smt003
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Jee! Ensimmäinen muna löytyi juuri äsken! :wav:
Se on niiiiiin täydellinen! :smt038
Kuva
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Onneksi olkoon ensimmäisestä munasta.
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Ja taas muna! Nehän nyt innostui...
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Hyvä hyvä, onneksi olkoon! Onpa mukavaa. Veikkaisin, että kohta alat saada säännöllisesti sen 2-3 munaa päivässä ja sitten ensimmäinen päättääkin istua kolmeksi viikoksi niiden päälle. :smt005
Ushva

Viesti Kirjoittaja Ushva »

Martta ja Sylvia munii vuoropäivinä, tänään oli Sylvian vuoro. Joka päivä on siis yksi muna pesässä. Hassua miten innossaan voi ihminen olla kananmunista! :smt005
Hopea on kyllä uljas kukko, se tänäkin aamuna kiekui kopin katolla niin komeasti kun lähdin töihin. Viikonloppuna näin yhtä naista tästä samalta kylältä ja kun se kuuli missä asun, se sanoi heti että "ai, sää oot siitä kukkokiekuu-talosta". Meidän talojen välillä on linnuntietä ehkä kilometri ja hyvin kuulemma kuuluu niille asti Hopean ääni. Lähinaapurit ei oo ainakaan vielä kommentoineet, toivottavasti ne saa nukkua ees joskus! :smt003
En kyllä tajua miten kestän sen jännityksen jos meillä aletaan joskus hautomaan.
Pauliina

Viesti Kirjoittaja Pauliina »

Nopeasti se aika sittenkin kuluu, kun ne hautoo. Nyt meillä aletaan olla loppu suoralla, saa nähdä viikonloppuna, mitä tuli... :smt004
Vastaa Viestiin