verkko-ongelma

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Kaneli

verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Kaneli »

Oletteko mistään löytänyt 180cm-2m korkeaa pienisilmäistä (pikkulinnun pitävää)verkkoa kanalaan?Olen kysellyt jo vaikka ja mistä lähiseutujen rauta- ja maatalouskaupoista mutta saatavilla on vain isosilmäistä kanaverkkoa tuon korkuisena.Netistäkään ei vielä ole löytynyt. Minkki/rappausverkotkin on vain max 150 cm korkeita ja nekin vain harvasta kaupasta löytyy.Vinkkejä pliis :smt010 . Pitääkö vain laittaa kaksi matalampaa päällekäin vaakaan kun ei haluttais ihan metrin välein laittaa pystytolppia.
kaakatin

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Oletko kysynyt http://www.rautarantala.com Siellä kai on laajin verkkoaita valikoima. On kai aika vaikee saada korkeeta ja tiheetä aitaa. Pikkulinnut kyllä pääsee melko pienestä raosta :smt017
Ehtoo-onni

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Minä ja työleirille joutuneet sukulaiseni :smt002 pakersimme kanatarhan 1m leveästä rappausverkosta. Laitoimme vaakaan kaksi kaistaletta niin, että menivät kahden ruudun verran päällekkäin. Tuosta kohtaa ne on rautalangalla punottu yhteen. Tolpat ovat noin 2,5m välein. Verkkoa on varaa upottaa maahan ja kuitenkin tarhasta tulee vielä hyvän korkuinen. Suosittelen! Minä en upottanut :smt011 , kun oli olevinaan kiire ja lapiolla kaivamiseen olisi mennyt tuhottomasti aikaa.
Työ erillisten verkkokaistaleiden upottamiseen maahan on aloitettu, mutta vie aikaa, kun taas täytyy rautalangalla punoa verkkoja yhteen. Eikä taida tulla yhtä vahva.
Tarhaa pitäisi olla kolme henkilöä pystyttämässä, muuten saattaa mennä hermo.
Tsemppiä tarhan pystytykseen! :smt023
sera1

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Myyräverkkoa (myyrä- ja jänisverkko) löytyy melkoisen mittavina rullina. Niitä voisi silmäillä löytyykö jopa haluamissasi mitoissa.
Hyvin pienisilmäistä, taatusti pikkulintujen pitävää. Ei tarvitse punoa rautalangalla yhteen, kun verkko on jäykkää. Nippusiteet sopivin välein toimivat.
siimis

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mulla on verkko-ongelma :smt012 Mistä löytäis min 180 korkeeta kanaverkkoa edes suurella silmäkoolla?! Kaikki paikalliset putiikit on kierretty ja ei oo ei oo. Rauta-Rantala on lopettanut kaikkien kuusikulmaverkkojen maahantuonnin, koska niitä ei valmisteta enää Euroopassa ja kiinalaiset on niin huonolaatuisia. Voi kökkö sentään, mistä siis?!
mik

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja mik »

siimis: Mä kysyn mun kaverilta huomenna, käykö? Se verkko tulis sit Mäntsälään, mut vois mun mukana kulkeutuu Lopelle, ku ajan siit kuitenkin ohi. Onko sulla kiire? Ajattelin itse nimittäin ottaa verkkoa vast tän kk:n lopussa ja yrittää saada mahdutettuu järvenpäänkeikan samaan matkaan.
siimis

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja siimis »

Oo vau, ihan henkilökohtaista palvelua :smt005

Kysy ihmeessä, kyllä mä Mäntsäläänkin ajelen verkon perässä. Odotan kyllä vielä huomenna soittoa tosta meidän paikallisesta rautakaupasta, mutta en odota henkeäni pidätellen - odotan edelleen yksiä lintusaksia marraskuulta...

Ja mielellään mitä nopeammin, sen parempi :smt002 Olis kova kutina päästä tekemään tuota tarhaa, nyt kun lumet on sulaneet!
mik

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja mik »

Samallahan mä kysyn, ku kysyn itellenikin :smt003
Ja mä saan kaverin kautta ainakin hevostarvikkeet niin edullisesti, et kandee ajaa kyläreissu Mäntsälään.

Mullakin ois kauhee kutina, lautatarvikkeet on jo kasattuna tonne, tolpat, verkko ja ovivermeet puuttuu. teen semmosen n. 20 m2 tarhan, lienee riittävä mun muutamalle kotkotille.
siimis

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja siimis »

Mä tartten sellaisen 25 metriä. Mullahan oli tuollainen 7 x 15 metriä tuo vanha tarha ellei vähän isompikin. Ja nyt olis tarkoitus suurentaa sitä. Purin jo vanhan aidan ja vedin sitä uuteen paikkaan niin pitkälle kuin riitti, mutta lisää tarvittais. Meinaan aidata kokonaan tuollaisen pienen metsäsaarekkeen, ihan turhan panttina ollut koivikko. Siihen pääsee sitten (1.6. :smt002 ) isot kanat ja tulevat kalkkunat - jälkimmäiset kunhan ensin vähän kasvavat.
Xaus

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Xaus »

mik kirjoitti:siimis: Mä kysyn mun kaverilta huomenna, käykö? Se verkko tulis sit Mäntsälään, mut vois mun mukana kulkeutuu Lopelle, ku ajan siit kuitenkin ohi. Onko sulla kiire? Ajattelin itse nimittäin ottaa verkkoa vast tän kk:n lopussa ja yrittää saada mahdutettuu järvenpäänkeikan samaan matkaan.
Mulle kans. :smt003 Jos oot Järvenpäähän tulossa, voisin täällä napata sen tai sitten ajaa Mäntsälään. Tarve olis 25-50m, riippuen hinnasta.
minnimanni

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja minnimanni »

Mä ostin viimevuonna Hämeenlinnan Agrista 2m korkeeta kanaverkkoa sillä pienemmällä silmällä eli olisko 45mm. Kalkuilla ja isoilla linnuilla kannattaa käyttää lietelantalan suojaverkkoa on edullisempaa ja sitä saa 180cm korkeana, on siis edullisempaa kuin koiraverkko ja vahvaa.
Suwitsu

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja Suwitsu »

Me ostettiin just Raumalta 180 cm korkeeta verkkoa (sellasta aika isosilmäistä) 50 metriä, hintaa rullalla 142€.
annemari

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja annemari »

http://www.lektar.com/rautakauppa/fi_FI ... lmaverkot/

Minä tilasin tuolta työpaikalle 2 50 metrin rullaa 2 m korkeaa 40mm silmällä olevaa kuusikulmaverkkoa. Kannattaisiko tuonen soittaa ja kysyä jälleenmyyjiä kotiseudultanne ?

http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedServ ... Groups=812

Tuolla myös vaikka minkälaista verkkoa myytävänä.
harrastaja

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ootko kysynyt k-maataloudesta 2 m ja 40 mm silmäkoolla saa Hakkilasta jos ne sinne tilaavat sieltä. ja siel 98 euroa 50m rulla Kun taas Mäntsälän k-maataloudesta ei saa kuin 120cm ja agrissa siellä olikohan 170e rulla huhhuh ajattelin silloin kun tiedustelin .Mut jos joku tarvii sit 2 metristä niin eiku puhelimen luuriin keskiviikkona piti munkin verkko tulla Orimattilaan ja olivat yhteensä 3 rullaa tilanneet en tiedä oliko sitte niitä kahta myyty. Nyt pääsee kana-aitaa laittamaan kunhan ilma lämpiis et tei hanskoja tartte kädes pitää
Viimeksi muokannut harrastaja, 22 Huhti 2010, 07:37. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
siimis

Re: verkko-ongelma

Viesti Kirjoittaja siimis »

Hmm... Hyvinkään Agrissa ei ollut kuin jotain onnettomia kokoja - ja kalliita. Toi lietelantalan suojaverkko on liian matalaa, noi meidän älypäät menee siitä heittämällä yli :smt002 Ja sit se EI saa olla liian tukevaa, koska muuten siihen yläreunalle voi lennähtää. Kanaverkko on just sopivan lötköä, se ei houkuttele istuksimaan. Paljonko tuo kanaverkko maksoi Hämeenlinnassa?

Savenmaalla korkein kanaverkko on 150 ja Lektar myy vain joko 10 tai 50 metrin rullissa :smt017
Vastaa Viestiin