Munat piippaa!

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

peppi

Viesti Kirjoittaja peppi »

Juuri tuo kirjava se on kyllä ihana ....
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Minkä väristä kukkoo ajattelit käyttää sillä splashillä kun mullakin on sen värinen käppänäkochi ja on mulla tommonen vaaleanruskeakin.
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

Mulla on kaks käppänäkukkoo,musta ja splash.Se polkee kumpi ehtii :smt003
Ainut vaan et se splashkukko on menossa uuteen kotiin...
Emmä noitten käppänöiden kans oo niin tarkka noista väreistä tulloo mitä tulloo.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Tuo splash on kyllä todella hieno!!! En mä tiennytkään että käppänöissäkin on niitä, olipa hieno nähä. :smt007
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

No Ulla ainakin jalostaa kyseistä väriä ja hienoja ovat, luonnekkin on aivan mieletön. Elli neiti kun hermostuu jostakin sen kuulee koko pitäjä ja jos asiat on hyvin kaakatellaan ja potpotellaan tyytyväisenä :smt007
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4447
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Gizzmo kirjoitti:Mikähän siinä oli että edelliset kuoriutu 19 pvä ja nää 21? siis 2 päivää eroo.munat yhtä tuoreita.sama lämpötila molemmilla emoilla.
Onpa jännä! Joskushan sanotaan, että mitä pienemmät munat/rodut, niin sitä nopeemmin kuoriutuvat. Mutta onko noilla ko. roduilla suurtakaan kokoeroa? Ja vaikkapa oiskin, niin tuo hampurilaistipun kuoriutuminen yhtäaikaa milletipujen kanssa vesittää sen teorian :smt003
Onnea tipusista!
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Eikös toikin kana ole Ullalta?
Gizzmo

Viesti Kirjoittaja Gizzmo »

No onhan se sieltä sähän se Jamppa mulle toit.
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Näin vähän oletinkin! En vaa ollu varma et olik toi niistä munista..
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Mun kana on myös Ullalta :smt007
Jamppa: Näitkö ne Ullan ihanat Jättikochit ja Millet ja kaikki muut ihanat kanaset?
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Juuh, kaikki näin. Oon käyny siel jo kolme kertaa.... Alkaa olee mullakin jo melkein kaikkia mitä sielläkin :smt003
Tosin Ullalla vaan lisääntyy koko ajan nuo upeudet!
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Niinpä ja siellä on kaikkea ja niin ihania värejä. Mun täytyy taas kohta paukata sinne hakeen kans Riikkejä :smt007 ,pakko saada makso mitä makso oon sitten vaikka kuukauden syömättä :smt005
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kyl noi riikit on niin upeita ilmestyksiä et kannattaa olla vaikka kaks kuukautta olla syömättä :smt003
Ja kai se on munkin taas kevväämmällä mentävä hakemaan lisää rotuja...
Viime kevväänä kävi sillai et kääpiö-kutseista soitin mut ku tulin kotiin niin tais olla 6 rotua matkassa... Mitenköhän käy ens kesänä?
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

No mä hai syksyllä Piikkiöläisen kukon ja matkaan lähti myös kaksi jättikochia ja yks käppänäkochi. Siellä olis ollu vaik mitä kanoi mitä vielä olisin halunnu ottaa mut ei oikein kannata hirveesti noita rotuja sekottaa. Mulla ei vielä ole hirveesti noita tiloja kanoille, täytyy ens kesänä tehä lisää.
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Toi Jampan viimenen lause on kyllä päivän paras. :smt005 :smt005 :smt005
Vastaa Viestiin