Apua, en voi kun tunnustaa

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Voi että :occasion5:
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Hienoa, hienoa! Onneksi olkoon! Kyllä Onnenpekka/Onnetar on ainakin sisukkuudella paikkansa tässä maailmassa ansainnut! :smt003
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Onnenpekka kasvattelee sulkia kovaa vauhtia.
On melkein isosisarustensa kokoinen, kun ne ovat kääpiösekotuksia ja Onnenpekka on jätti.

Musta vähän näyttää, että kaikki kääpiöt ois poikia. Kaksi tummaa kasvatti jo ihan pienenä pitkän pyrstön ja päässä punertaa, lisäksi hyppivät toisiaan vasten. Vaaleatki alkaa vaan uhkaavasti punertaa...
Mutta kun en oo yhtään mikään asiantuntija, niin ootellaan rauhassa, kunnes osa (tai kaikki;) alkaa kiekua, sillonhan se viimeistään selviää.

Haluaisin ihan hirveästi pitää onnenpekan,
kumpa edes se nimestään huolimatta olis neitonen.
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Onnenpekka on komia kuin mikä.
Paljon isompi, kuin veljensä, joista yksi kiekui eilen piipittävällä äänellä.
Onnenpekka on kauttaaltaan vaalea kuten äitinsä, mutta toisella kyljellä on kolme pientä mustaa täplää.
Aika hauskan näköinen kaveri ja kivasti kasvaa.
Tius^^

Viesti Kirjoittaja Tius^^ »

siis mite toi vesitesti tehdään? en oo osannu läpivalaista niitä ja ajattelin et koitan sitä vesitestiä. 15.s päivä viirumunilla menossa et kohta pitäis kuoriutua.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Mä en noin lähellä kuoriutumista uskaltais tehdä vesitestiä, sillä varsinkin viirumunassa voi jo olla silmiin näkymättömiä halkeamia ja sikiö hukkuu, jos munan laittaa veteen.

Eiköhän se kannata nyt vain odotella se pari päivää, että alkaako jotain tapahtua..
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

En minäkään koska oppaassakin sanotaan, että kääntelykin on lopetettava 14-15 vrk iässä. Itse olen lopettanu heti jos kuulen piipitystä tai 14,5 vrk iässä.
Tius^^

Viesti Kirjoittaja Tius^^ »

kääntelyn lopetin 15vrk iässä. emmä oo vihtiny mennä säheltään enkä edes vihti mennä kokeileen niit mut aattelin tulevaisuuteen sitä vesitestiä ku varsinkaa noista viirumunista ei saa mitää selvää.(tai sit en vaan osaa kattoo)
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Onnenpekka on nykyään nimeltään Elsa.
Se on kyllä varsinainen onnenpekka, kun on kaiken lisäksi vielä kana.
Se on vähän tota meidän Brahmakanaa isompi! Tuuheat on jalkatupsut ja valkoinen kauttaaltaan, kyljessä on pien musta täplä ja päästä kaulaan lähtee ihania haaleasti kullanpunertavia "koristesulkia", mun mielestä ihan ku ois tiimarin glitterillä ripoteltu.
On niin kaunis ja munii ja seurustelee arkailematta. Ihana Elsa.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Kuva ois kiva noin eläväisen ja ihanaisen kuvauksen jälkeen..
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

No okei okei.
Mä suostuttelen (vaik herkkuruualla?) ton mun henkilökohtaisen mikrotukineuvojan paneutumaan hetkeksi tähän asiaan...
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

Olipa mukavaa, että onnenpekka olikin Elsa! :smt007
Ja kuvaa katsoin toisaalla ja kauniskin on.
Ihana tämä koko tarina ja sen onnellinen loppu!
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Tässä Flavio, Elsa ja seksihullut amislaiset.
Kuva
Kuva
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Tässä Elsa juuri akvaariosta kuoriuduttuaan eskarilaisten (nykyisten amislaisten) seurassa.
Kuva
Wiola

Viesti Kirjoittaja Wiola »

^Mikä tarkoitus noilla kengillä on tuolla tipulassa? Oletko tehnyt niistä jyväautomaatteja niinkuin jossain luonto-ohjelmassa neuvottiin?
:smt017
Vastaa Viestiin