Tuulian kesäkanala projekti

lintulat, tarhat jne.

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Tuulia

Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Kyllä mä monet päivät lapioon nojasin ennenkuin sain itsestäni niin paljon irti että aloin tekemään pikku kesäkanalaa, no leikkimökki olisi ollut hyvä ja helppo tähän tarkoitukseen, mutta tämä ei maksa muuta kuin vaivan, kun tota rakennustavaraakin on nurkissa pyörimässä, niin mikä ettei.

Tätä olen nyt kyhännyt ja kiroillut koko viime viikon lopun, mutta periksi en anna. ihan omin kätösin olen tehnyt ilman minkään sortin miesvoimia.
Meidän ukko on aina töissä, ei se ehdi eikä jaksakkaan työpäivän jälkeen enään mun milloin minkäkin päähän pistojen toteuttamiseen, vaikka rakennusalan ammattilainen onkin, joten itse on tehtävä muuten ei tule valmista.
Kuva

Lisää kuvia luvassa kunhan kanalaprojekti edistyy :smt045
chicken

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja chicken »

Aikas näppärä olet käsistäsi :smt003
Tuleeko tuohon lainkaan kattoverkkoa? Onko sellanen muuten miten pakollinen? Meillä nimittäin oli viime kesän tarhassa kattoverkko mutta nyt kun meilläkin tarkotus tehdä isompi aitaus eri paikkaan niin mietin onko kattoverkko pakollinen..
Tuulia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Toi aita mikä takana näkyy on koirien aitausta, kanoille tulee mökin taakse aitaus, mihin olen kyllä ajatellut kattoverkonkin laittaa, meillä kun noita haukkoja lentelee täällä ihan liiankin kanssa, kattoverkko ei ole kuitenkaan mitenkään pakollinen, ellei kanoja pidä (luvan varaisesti) ulkona maalis -toukokuussa.

Mökkiin jätän varauksen siitä että sen syksyllä lämpöeristän, siksi lattia valmiiksi lämpöeristetty 100mm. routastyroksilla.
helleena

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja helleena »

Ei oo muuten Tuulialla peukalo keskellä kämmentä :smt023 . Näppärä olet ja naiset ne on ennenkii suomen pystyssä pitäneet :smt045 .
Iloisten Munatalo

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

:smt041 :smt045
Tuulia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

9 tuntia tänään rakensin :smt115
Mulla on käytössä tylsä saha, sirkkeli, vasara, ja puoli ämpärillistä ruostuneita nauloja, että kyllä tästä vielä hyvä tulee. :smt045
ja nyt :sleepy1:
Tuulia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Niin ja tietty se lapio ja vatupassi, onneksi lapio jäi jo "työttömäksi" tällä työmaalla, mää niin vihaan sitä.
Hansu

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Hansu »

Tuulia kirjoitti:9 tuntia tänään rakensin :smt115
Mulla on käytössä tylsä saha, sirkkeli, vasara, ja puoli ämpärillistä ruostuneita nauloja, että kyllä tästä vielä hyvä tulee. :smt045
ja nyt :sleepy1:
IHanaa, et jollain muullakin noita ''ämpärinauloja'' :smt003 . Mun rakennusarsenaali aika samanlainen, mut sirkkeli kulkee miehen mukana...ja vatupassia en käytä :smt005 . Ehkäpä siks mies ei oikein hyvällä noita mun rakennelmia kato... NÄkisitte mitä sain viime kesänä aikaan katiskaverkosta ja kuormalavoista :smt003 . Tolla on tullut ''purkutuomio'' joten koitan nyt aikaansaada ''kunnollisen'', katseenkestävän aitauksen! (Löytyis vaan sitä pirun verkkoa... :smt013 )
Tuulia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Ämpärinaulat sai väistyä, tilalle tuli runkonaulain, ompas kätevä vehje, kun vaan ensin uskaltautuu käyttämään. Nyt tulee valmista seinää vauhdilla :smt068

Katsotaan jos vaikka huomenna jo uutta kuvaa ottaisin projektista.
Pirjo

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Kyllä nainen osaa jos vain haluaa :smt041
Tsemppiä rakennuspuuhiin -toivottavasti siellä ei sada vettä niinkuin täällä!
Tuulia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Kyllä täällä sataa niin että ei viitsi edes kameran kanssa ulos mennä. Muutaman laudan sain seinään pikku sateessa päivällä, siinä kaikki tältä päivältä.
Nyt olis rakennusintoa kun ulkolaudoitus on melkein valmis, mutta kehtaa nyt sitten sataa. :smt012
Tuulia

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Tuulia »

Nyt alkaakin sitten se vaikein osuus, kun pitäisi tehdä ovi sekä ikkuna, ikkunan lasit mä jo kävin kaivamassa naapurin vajasta vanhoista pokista.
mökistä katsottuna sen vasemmalle sivulle tulee kanojen kulkuluukku.
muovi saa pysyä kattona niin kauan kun saan hankittua palahuopaa.

On tää aika rujon näköinen näin keskeneräisenä :smt118
Kuva
Pirjo

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Pirjo »

Hienostihan se edistyy! tsemppiä :smt023
Iloisten Munatalo

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

Kyllä saat olla ylpeä! :smt038
helleena

Re: Tuulian kesäkanala projekti

Viesti Kirjoittaja helleena »

Kyllä nosta vaan rinta rottingilleen ja ole ylpeä ittestäs :smt038 . Ihan olet huippu ollu nikkarointipuuhissa ja vaivanpalkkana onkin sit ne ihanat kanaset :smt049
Vastaa Viestiin