Apua, en voi kun tunnustaa

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Ruskuaispussia on ulkona vielä pienen herneen verran, kalvot yms, irtosivat itsestään.
Käärin tipun lämpimällä vedellä kevyesti kostutettuun talouspaperiin, mutta eihän se siellä pysynyt.
No laitoin uudestaan ja pieneen purkkiin saappaanlämmittimen ja lämpömittarin kanssa.
Harmi kun ei ole kameraa, on aikamoinen näky nimittäin.
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Tipu osaa jo vähän hoiperrella, piipittää vaativasti kokoajan.
Se ei ole vieläkään oikein kuivan näköinen. Mitähän se meinaa.
Keitän nyt varmuudeks kananmunan, vaikkei se varmaan tänään vielä mitään halua.
Hakalan emäntä

Viesti Kirjoittaja Hakalan emäntä »

:smt005 ONNEA ja olipa hyvä että et uskonu mua!!
Volmari

Viesti Kirjoittaja Volmari »

OHHO!
Kylläpä oli jännä tarina kerrassaan! :smt005

Onnea vielä pienen piiperöisen kanssa, toivottavasti loppu on onnellinen ja siitä tulee aikanaan kaunis kana tai komea kukko!
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Piiperö nukkuu.
Sisustin fetakuutiopurkin villasukan varrella ja siinä se oikein hyvin viihtyy.
Ruskuaispussin jämä on kuivahtanut ja näyttää kuivatulta puolukalta. En yhtään osaa aavistaa, mitä se vois merkitä.
Olen nähnyt piiperön nokkaisevan ryynejä ja keltuaista kokeeksi, mutta ei se varsinaisesti ole vielä syönyt.
Musta näyttäis, että se osaa itse säädellä, miten lähellä on DDR:ää. Välillä nojaa siihen koko massullaan ja välillä kömpii kauemmas seisoskelemaan huojuvasti.
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt005 Ja paljon onnea :smt005
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4449
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Kovasti onnea ja tsemppiä pikkuiselle!
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Tipu selviytyi ensimmäisestä yöstään.
Illalla se jo söi vähän munaa ja hiutaleita ja joi reippaasti.
Kun oikein vaativasti piippasi, niin pääsi isännän parran alle torkuille!
Kyllä tietokone on näppärä siinä mielessä, vai millä muulla voi tehdä töitä tipu parrassa.

Nyt tipu on viety kanalaan. Candela ei ollut moksiskaan, kun tipu ryömi lämpimään massun alle. Ei se mitään erityistä hoivaa sille osoittanut, mutta ei myöskään töninyt pois, kun ruokki esikoisiaan ja tipu tuli osingoille.
Ei sen suuhun oikein mitään näytä menevän, mutta yritystä on ja harjoittelee nokkimista ahkerasti.

Vanhemmat tiput vähän tuuppii pikkuista, mutta ei mitään höykytystä ollu ainakaan vielä.
Tytär istui omasta tahdostaan kanalassa melkein tunnin vahtimassa, ettei muut ala kiusaamaan.

Kun isotkin tiput oli syöny ja menivät päiväunille, päätin jättää loput herran haltuun. Viimeiseksi näin että pieni karvajalka sieltä Candelan rinnan alta pilkisti, eli ainakin on lämpimässä.

Jätin DDR:n vielä puksuttamaan, jos tipu jostain syystä myöhemmin päivällä löytyy yksinään ja kylmissään, niin pääsee heti lämpimään.
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

viiru kirjoitti: Musta näyttäis, että se osaa itse säädellä, miten lähellä on DDR:ää. .
:smt005 :smt005 :smt005
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

:smt007 Ihana tarina!
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Tipu on ollut hyvällä menestyksellä koko päivän kanalassa iso-sisarustensa seurassa.
Kukaan ei ole käytäytynyt agressiivisesti, vaikka tipu välillä nojailee muihin epäkorrektisti.
Se on oikein reipas ikäisekseen, mutta kyllä se näyttää tosi pieneltä ja surkeelta muiden rinnalla.

Ens yö voi olla rankka. En voi kuin toivoa, että se osaa pysyä Candelan alla lämpimässä, eikä sitä tuupita sieltä pois.

Kohta vien iltaruuan tipuille ja katon miten se syö jne. Jotenki tuntuu, että oon nyt jo puuttunu asiaan sen verran, että pakko on uskaltaa se jättää sinne yöksi, vaikka pahimmassa tpauksessa paleltuu.

Mä en voi uskoa, mistä kaikesta se on jo selviytyny, oikea onnenpekka.

Kumpa mulla olis huomennakin vielä teille iloisia uutisia.
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

Ulos kun astuin, niin heti ovelle kuului tosi vaativa piipitys. Tipu oli unohtunut lattialle, kun muut lapset oli Candelan kanssa jo pesässä.
Siinä on kyllä kulkuaukko lattiatasossa, eikä kynnyskään ole kuin 15cm korkea, mutta ei se ollut sinne päässyt. No piipitys tyssäsi ku seinään, kun pääsi äitinsä rinnan alle.
Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä katotaan, mitä huominen tuo.
asf130

Viesti Kirjoittaja asf130 »

toivotaan parasta sinun untuvikolle [-o<
viiru

Viesti Kirjoittaja viiru »

En voi uskoa tätä.
Kanalassa on kaikki loistavasti.
Kun vein aamupalan, tipu istui heti keskelle kippoa syömään ja eskarilaiset asettuivat siihen ympärille pyllyt sivistyneesti kipon ulkopuolella.
Kaikki sulassa sovussa ja niin että kukin sai osansa.

Sitten näin vielä, kuinka tipu kävi omatoimisesti automaatilla juomassa, just ja just ylettyi. Olin ollu siitä vedenkin saannista huolissani, kun matala kippo on nanosekunnissa täynnä pehkua, kuten tiedätte.

Eikö oo ihmeellistä ja ihanaa. Miten tällanen on edes mahdollista. Kyllä nyt tuntuu ku lottopotin saaneelta. Jos tipusta tulee kukko, se saa nimekseen Onnenpekka!

Suurkiitos kaikille mukana jännittäneille!!!
Tällaset jutut on paljon helpompi kestää, kun apu ja myötätunto on lähellä.
Ihan kaikki ei nääs ymmärrä yhden vaivaisen tipun merkitystä. No, heidän häviönsä, vai mitä.
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Ihana tarina ja kaikki vielä hyvin. :smt055
Vastaa Viestiin