Toivorikkaasti aloitan..

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
kite

Toivorikkaasti aloitan..

Viesti Kirjoittaja kite »

Edellinen kerta meni niin penkin alle kun vain voi, mutta eilen aloitti taas rouva kananen "pannumyssyhoidon", eli hautomisen...

Viimeksi saatiin aikaan nokittu kanarouva (pää verillä), ei tipun tipua (paitsi pari ostettua, että rouvan sai lopettamaan -ja jotka sitten löytyivät menehtyneinä emon alta viikon päästä) ja lähes nälkään kuoleva (mun mielestä) kana joka jatkoi pannumyssyhoitoaan aivan liian pitkään kun munista ei tullutkaan mitään... :(

Jospa nyt... Tai sitten ei.. tai sitten ne on kaikki kukkoja... tai....tai...

*pessimisti ei koskaan pety?*
Bean

Re: Toivorikkaasti aloitan..

Viesti Kirjoittaja Bean »

:smt023 :smt023
PieniHopea

Viesti Kirjoittaja PieniHopea »

Mä olen muuten kuullut tuon sanonnan niin että pessimisti pettyy aina :smt003
Mut onnea yritykseen, ei kai aina voi mennä huonosti? Pidän peukkua :smt023
kite

Kiitän. Ja pidän itse isovarpaitakin pystyssä :smt005

Ei pessimisti voi pettyä, kun odottaa pahinta mitä voi sattua ja jos ei satukaan niin kaikki on "lussaa" :smt003
kite

Eilen sitten yritin läpivalaista niitä. Kolme munaa siellä oli ensinnäkin :O

Tottahan tämä alkaa loistavasti, kun ensimmäisen munan kohdalla pimahti patterit lampusta. No yritin kurkkia seinävalolla.. En tiedä. Tyhjältä taas näyttää... :(

Onkohan kukossa jotain vikaavikaavikaa... :smt017
kite

Huomenna olis la.... Eilen yritin roikkua kanaparan vieressä kuuntelemassa kuuluuko piipitystä alta.. Hah... :shock: :smt003

Antaas katsoa.. Kohta laitan koneen käyntiin jos tuosta luomuhautomisesta ei tule mitään tuloksia... :O
kite

Jännitys tiivistyy... ;) Millä sitä malttaa olla töissä lainkaan tänään... :D

Olis tarvinnu heittää kone päälle kans, että olis kaksin verroin jännitettävää..Nyt kun on lomakin tulossa kohta puoliin..
iiwi

Viesti Kirjoittaja iiwi »

Mä kyllä usein vähän ohjailen noitten hautovien kanojen toimia. Eristän ne omaan koppiin, ja laitan n. 8 munaa alle. Jos ei eristä, saattaa kanat just tapella ja munia saattaa mennä rikki. Jos on liian vähän munia ja huono hedelmöitysprosentti / haudonnassa jotain häikkää, niin helposti käy just noin ettei yhtään tipua kuoriudu. Toivotaan että jotain ois tullu :)
kite

Ei vieläkään mitään elämää...

Eilen illalla luulin jo että kuului piipitystä, mutta se olikin viereisestä karsinassa asusteleva "pikkutipu", joka ei oikein vielä osaa paapattaa... :)

On se jännä että lintujenkin pitää "oppia puhumaan" :O :smt007
Vastaa Viestiin