Jätti-kochin

keskustelua roduista ja risteytyksistä

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kiyry87

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Voi p##ka sitten. Eli pojat etsivät kotia nyt.
Itku pääs illalla. Nämä on olleet mulle ne kaikkein omimmat töpsöttöjät :smt022 En mie niitä syödäkään pysty.
Mun sylivauvoja jokka tuli jalkoihin piiloon kun plymouth rock kana kiusasi ja mie olin että :smt018 soo soo...
kochin-fani

Re: Jätti-kochin - Väreistä!

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Voisiko joku kertoa, voivatko jätit olla puna- tai suklaanruskeita?
Entä miten harvinaisia ovat se musta-valkoraidallinen (en tiedä värin virallista nimeä, mutta tarkoitan sitä mikä on yleinen plymareilla) tai Gold-/Silver Laced?
Kiitos jos joku tietää :smt006 Rotuesittelyssä kun lukee vain "hyväksyttyjä värejä on useita".
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Kiyry87 kirjoitti:Voi p##ka sitten. Eli pojat etsivät kotia nyt.
Itku pääs illalla. Nämä on olleet mulle ne kaikkein omimmat töpsöttöjät :smt022 En mie niitä syödäkään pysty.
Mun sylivauvoja jokka tuli jalkoihin piiloon kun plymouth rock kana kiusasi ja mie olin että :smt018 soo soo...
Eikö sinun ole mahdollista pitää kukkoja itselläsi? Jos ei, niin toivottavasti löytäjät hyvät kodit :smt056
sannikki

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja sannikki »

MInkähän tähden meidän kochin ei muni :smt017 ei ole muninut moneen kuukauteen... Laiskiainen :smt012 EN kyllä yhtään tiedä pidetäänkö toi pariskunta, kun jotenkin ne tuntuu ylimääräisiltä, mutta Amanda on mun ensimmäinen omahautoma tipu, eikä siitä raaski kyllä luopua :smt042

Amanda ja Urpo
Kuva

Amanda :)
Kuva
PiiaH

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja PiiaH »

Kyselisin vähän noista jätin väreistä myöskin.

Tämä on ymmärtääkseni sininen, kuvassa meidän Pirkko
Kuva

Mutta miksikäs tätä sanotaan? Kuvassa Kauko joka tipuna oli samanvärinen kuin Pirkko mutta ensin väriä vaihtoi kaula/ niska ja myöhemmin satulasta tuli saman värinen kuin kaulastakin.
Kuva

Mikäs tämä...kuva Olgasta ja Kaukosta. Olgalla on kaunis kaulaväritys :smt060
Kuva

Ja sanotaanko tätä buff- väriseksi vai miksi? Ruska haudontapuuhissa.
Kuva



Ja viimeiseksi ehkä hiukan "tyhmäkin" kysymys. Onko jättitipulla heti kuoriutuessaan jaloissa untuvaa? Meidän kaksi jättityttöä hautoi rokkitipuja ja sekaan tuikkasin 2 jätin munaa...mutta, mutta, tyhmänä en muistanut merkata eri tavalla näitä jättien munia. Joten kun munia haudonnan aikana meni rikki ja joukossa oli pari tyhjääkin, niin ajattelin ettemme saaneet yhtään jättitipua. Tiput ovat nyt vajaan viikon ikäisiä ja nyt vasta huomasin kahdella tipulla hienon hienot jalkauntuvat. Eli voisiko ne olla ne meidän omat jätit? :smt038
Sillä rokit pitäisi olla puhtaita, puhtaina ne siitosmunat ainakin ostin ja tähän luotan :smt001
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

PiiaH: Meidän kaikilla kuudella puhtaalla jättitipulla on tupsujalat. Nyt ne täyttävät viikon, mutta oli ne karvakoivet niillä jo kuoriutuessaan. :smt001
Oih, ihana tuo hautova, mä oon siis niin menettäny sydämeni noille ruskeille kanasille :smt060 Kysynpä vielä että tietääkö joku, onko tuo vain värimuunnos vai voiko sellaisia tulla mille jäteille tahansa? Olisi ihanaa saada ruskea kochi...
PiiaH

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja PiiaH »

Olenkohan sitten katsonut tipuja turhan huolimattomasti vai mitä kummaa :smt017
Tiput kun oli kanan hautomia ja nostin vain ne pesästä emojensa kanssa omaan "osastoonsa" viettämään mammalomaa. Olen minä niitä pyöritelly mutta nyt vasta huomasin katsoa jalkoja kun vertailin kuka olisi kukko, kuka kana...

Tuo Ruska on vaan niin :smt055 Itse pidän myös tuosta ruskeasta väristä jätillä kovasti. Ja tämä yksilö on vielä luonteeltaankin niin ihana. Kova tyttö munimaan, hautoi tunnollisesti ja tipuja hoitaa huolella. eli kaikin puolin hyvä kana :smt023
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Kasvaisipa Fiiallekin ne "pallosulat" sinne pyrstöpuolelle... Kun se näyttäisi vaan niin ihanalta palleroiselta :smt003
PiiaH kirjoitti: Tuo Ruska on vaan niin :smt055 Itse pidän myös tuosta ruskeasta väristä jätillä kovasti. Ja tämä yksilö on vielä luonteeltaankin niin ihana. Kova tyttö munimaan, hautoi tunnollisesti ja tipuja hoitaa huolella. eli kaikin puolin hyvä kana :smt023
Tahtoo ruskean jättikanan samalla luonteella :smt050
Kiyry87

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

kochin-fani kirjoitti:
Kiyry87 kirjoitti:Voi p##ka sitten. Eli pojat etsivät kotia nyt.
Itku pääs illalla. Nämä on olleet mulle ne kaikkein omimmat töpsöttöjät En mie niitä syödäkään pysty.
Mun sylivauvoja jokka tuli jalkoihin piiloon kun plymouth rock kana kiusasi ja mie olin että :smt018 soo soo...
Eikö sinun ole mahdollista pitää kukkoja itselläsi? Jos ei, niin toivottavasti löytäjät hyvät kodit :smt056
Kaikki kääntyi parhain päin. Naapurille mainitsin niin se tuli kattoon ja nappasi kainaloon että nämä muuttaa meille :smt060
Sillä oli kukon vaihto edessä sekalaumaan ja ihastui poikiin täysin. Ja mie voin käydä katsomassa.
Noiden oli tarkoitus olla mun "koristus" kanoja kun pidän maatiaisia ja olen alkamassa poikastuottaja. Olisi liian riskiä piettää kukkoa jos se vahinko käy ja karkaa.
Jos kana karkaa ja munii väärään paikkaan on helppo vain syödä munat pois ja kerätä uudet kun on porukat erotettu.
Mutta jos kukko polkaisee niin meneekin jo vaikeammaksi :smt018
PiiaH

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja PiiaH »

Kertokaas minulle miten voi olla mahdollista tulla sininen/ sininen yhdistelmästä keltainen tipu :smt017

Eli tuossa ylempänä ovat meidän jättien kuvat ja kyseessä Kauko- kukon ja Pirkon muna joka kuoriutui eilen illalla. Tipu on aivan keltainen, aivan nuppineulanpään kokoinen läntti tummaa pään päällä. Eikös sen kaiken järjen mukaan pitäisi olla harmaa väritykseltään.
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

Kiyry87 kirjoitti: Kaikki kääntyi parhain päin. Naapurille mainitsin niin se tuli kattoon ja nappasi kainaloon että nämä muuttaa meille :smt060
Sillä oli kukon vaihto edessä sekalaumaan ja ihastui poikiin täysin. Ja mie voin käydä katsomassa.
Noiden oli tarkoitus olla mun "koristus" kanoja kun pidän maatiaisia ja olen alkamassa poikastuottaja. Olisi liian riskiä piettää kukkoa jos se vahinko käy ja karkaa.
Jos kana karkaa ja munii väärään paikkaan on helppo vain syödä munat pois ja kerätä uudet kun on porukat erotettu.
Mutta jos kukko polkaisee niin meneekin jo vaikeammaksi :smt018
Hienoa :smt023 Muussa tapauksessa meille olisi voinut ottaa uutta verta, mutta juuri nyt sitä ei tarvita ja taidatte asua sen verran kaukana... Mutta tosi kiva juttu että koti löytyi, ja ihan naapurista vielä!
Kiyry87

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja Kiyry87 »

Kochin-fani, se olikin enemmän kuin sata jänistä. Ja siellä tiedän että niillä on pitkä leppoisa elämä edessä.
Siinä talossa kun ei omia kukkoja eikä kanoja syödä, lapset kieltää :smt005
sannikki

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Otin Amandan pyllyn siistintään, leikkelin hieman suttaantuneita untuvia pois jos vaikka pysyisi siistimpänä... En kyllä paljon ottanut ihan vaan pahimmat kärjet. Yllätyksenä tuli vaan se että:

En meinannut jaksaa nostaa mokomaa kanaa :shock: Ihan pikkusen on ottanut massaa mokoma kun ruokintaan tuli lähes rajattomasti rehuja :smt038 Pitää hakea uusi kalavaaka ja alkaa punnimaan noita :smt023 Amanda on kiitokseksi minulle pyöräytellyt lähes jokatoinen päivä munankin :)
kochin-fani

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja kochin-fani »

sannikki kirjoitti:En meinannut jaksaa nostaa mokomaa kanaa :shock:
Ohhoh, johan on teillä painava rouva!! :shock: :smt005
sannikki

Re: Jätti-kochin

Viesti Kirjoittaja sannikki »

No mokoma kun vähän pyristeli jaloilla niin meinas livetä koko ajan :O Jouduin sitten koppaamaan lennossa kainaloon... Onkohan mun voimat vaan ehtynyt? Aika lihaisilta ne koivet kyllä tuntui ;)
Vastaa Viestiin