Kanojen merkitseminen
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
-
Jonna
Kanojen merkitseminen
Oletteko merkinneet kanasenne? Rengastanut tai siipimerkinnyt?
Mä haluisin rengastaa noi mun tirpat, jotta olisi joku "ID-merkintä" mistä kanat voi luotettavasti tunnistaa. Tokihan minä kanani tunnen, mutta kuitenkin...
Tietääkö joku, mistä voisi kysellä rengastajaa käymään meillä/onko tällä palstalla rengastajia? Mitähän tuollainen lysti maksaa suunnilleen?
Mä haluisin rengastaa noi mun tirpat, jotta olisi joku "ID-merkintä" mistä kanat voi luotettavasti tunnistaa. Tokihan minä kanani tunnen, mutta kuitenkin...
Tietääkö joku, mistä voisi kysellä rengastajaa käymään meillä/onko tällä palstalla rengastajia? Mitähän tuollainen lysti maksaa suunnilleen?
-
Leenamaria
-
Volmari
-
Pootsi
-
Leenamaria
Joo... Moilaselta minäkin hankin nuo kanojen renkaat. Helppo oli laittaa, eikä maksa maltaita. Olis varmaan saanut yksinkin laitettua, mutta kaverin kanssa mukavampaa tietysti.Volmari kirjoitti:Minä hommasin Moilaselta kyyhkyille itse laitettavat renkaat ja helppoja oli asentaa. Hältä löytyy myös kanoille sopivia renkaita...
En mää mittään tiedä, mutta luulisin, että jalasta on helpompi katsoa merkki noin ohimennen. Varsinkin jos merkittäviä kanoja on sen verran vähän, että jokaiselle riittää oman värinen rengas. (Meillä ei ihan riitä)Onko sillä käytön kannalta eroa, että onko merkki siivessä vai jalassa?
-
Muusa
Ainahan voi merkata molemmat jalat, sit saa ihan muutamalla värilläkin joka kanalle erilaisen rengastuksen.Leenamaria kirjoitti:luulisin, että jalasta on helpompi katsoa merkki noin ohimennen. Varsinkin jos merkittäviä kanoja on sen verran vähän, että jokaiselle riittää oman värinen rengas. (Meillä ei ihan riitä)
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Tai sitten niin, että rengastaa esim. punaisella renkaalla toiselta kanalta vasemman ja toiselta oikean jalan. Ja jos renkaissa on numerot/tekstit, niilläkin voi kikkailla laittamalla toiset oikeinpäin ja toiset nurinpäin.
Meillä ei ole rinkuloitu kanoja, kun ovat niin erinäköisiä, että erottaa muuten...mutta viiriäisistä osa rengastettiin, kun on kiva tunnistaa ne toisistaan.
-
Moilanen
yleiskeskustelualue/kanat
Kyllä ne voi siten, että laittaa niille viiriäisen 4mm renkaat ja vaihtaa sitten isompana samanväriseen ja numeroiseen renkaaseen. Kanan rengaskoko on 12mm.
-
Pootsi
-
Moilanen
yleiskeskustelualue/kanat
Ei tarvitse muita työkaluja kuin pienehköt pihdit.
Rengassarjassa on viisi väriä ja jokainen väri on numeroitu 1-10.
Renkaankin voi uusiokäyttää, nimittäin esim sen pienemmän, laittamalla liitos suht löysälle taivutukselle.
Rengassarjassa on viisi väriä ja jokainen väri on numeroitu 1-10.
Renkaankin voi uusiokäyttää, nimittäin esim sen pienemmän, laittamalla liitos suht löysälle taivutukselle.
-
kuukernuppi
-
Pootsi
Heh, en mä tietystikään sitä ole ajatellut, munat on vaan merkattu ja renkaita harkittu.
Tuollaiset kuoriutumisrasiat voisi olla käteviä, se suurin tipupurkaus tapahtuu kuitenkin yön aikana ja aamulla on kaikki sekaisin.
Läpivalaisin joitain munia jo tänään, aika hyvin näkyi olevan hedelmöityneitä. :D
Sivullisille tiedoksi, että mä olen maanantaina laittanut hautomakoneeseen sekalaisen satsin munia, yhteensä 60kpl.
Läpivalaisin joitain munia jo tänään, aika hyvin näkyi olevan hedelmöityneitä. :D
Sivullisille tiedoksi, että mä olen maanantaina laittanut hautomakoneeseen sekalaisen satsin munia, yhteensä 60kpl.
-
Mimmi
Minkä koon "nilkkarengas"?
Haluaisin nyt sitten kuitenkin rengastaa nuo kanaseni.. Moilasen kaupasta löytyy sopivasti paketti alumiinirenkaita, joissa on viittä eri väriä jokaista nrot 1-10. Se sopii just mun tarpeisiin. Mutta mikä koko mun pitää noille maattareilleni ottaa? Koot on 4, 6, 8 ja 12 mm.