Niin että tietääkö kukaan intialaisesta juoksuankasta? Mullahan on noitten munia tällä hetkellä koneessa.
1. Osaavatko juoksuankat uida ? kysyy nimimerkki täyspöljä.
2. Juoksevatko ne? nimestä päätellen kysyn tämän
3. Munivatko hyvin?
Siinä on muutamia kysymyksiä jokainen saa tähän ketjuun laittaa juoksuankkaa koskevia kysymyksiä jos haluaa.
Juoksuankat osaavat erinomaisesti uida ja uivat tosi mielellään. Ne juoksevat säpäkästi isona porukkana, näyttää lähinnä hupaisalta, kävelevä juoksuankka on harvinainen näky, eivät siis turhaan ole juoksuankkoja. Munivat kauniita, isoja, mintunvihreitä munia erinomaisen paljon. Nojailevat välillä toisiinsa kuin kaupungin työntekijät , kastelevat kaiken mihin ylettävät ja kantavat pikku nokassaan vesiautomaatit täyteen erilaatuista mömmöä. Ovat oikein mahtavia, mikäli tilat on rakennettu vesilintuja silmällä pitäen.
Tässä olis yhen sortin runneri Tää on vielä ihan pikkuinen, mutta täysillä isompien mukana touhuissa!!
Tosiaankin se juoksee ja muut taapertaa! Tosi hassu kaveri!!
Ai runenreita alkaa olemaan jo suomessa useammallakin. Mä selvittelin keväällä niiden munien tuontia ruotsista, mutta elämäntilanteeni muuttuikin ja en ole voinut niitä ottaa. Olen haaveillut juoksuankoista jo vuosia, joten olen ihan kade teille joilla niitä on! Mm.. mahtaakohan tuo töyhtöpää olla ennemminkin bali-rotuinen, niillähän on töyhtö vaikka muuten muistuttavat runnereita, ja ovat kait vähän pienempiä kuin runnerit (tai sitten se on joku niiden sekoitus).
Tuo Jampan töyhtöpää on kuoriutunut meillä "ihan tavallisista" juoksuankoista. Niiden kuva taitaa olla rotuesittelyssä. Siis ei töyhtöä, ei muutakaan poikkeavaa. Yksi vauva vaan oli kovin omituinen tällä tukkalaitteellaan. Olin yhteydessä Ruotsiin, josta iskä ja äiti juoksutin on lähtöisin, ja nauroivat, että joskus heilläkin on tullut tätä peruukkumallia, mutta todella vain muutamia yksilöitä. Liekö sitten sekaan lurahtanut joskus balilaista, heillä sitä ei kuitenkaan ole. Mutta onpa kaverista kasvanut hupaisan näköinen heppu