Lämpötilasta joku mainitsi minulle, mutten ole oikein selvillä miten lämmintä sitten pitäisi olla? Vastahan tässä on kesä lopuillaan, joten liian kylmä tuskin on ollut? Linnut ovat minulla siis asunnossa, eli sään armoilla ne eivät oikeastaan ole. Ja tuo valon määrä... 14 tuntia on monissa lähteissä suositus, onko joku toista mieltä? Pitäisikö tuota vieläkin lisätä?
Entäpä sitten ruokinta? Tällä hetkellä tarjolla on hiekkaa, munankuorirouhetta, ötökkäpateeta, siemensekoitusta ja vaihtelevasti erilaisia kasviksia ja esimerkiksi kaloja. Rehua ei tällä hetkellä ole, sillä se on loppu, muttei sitä munien ilmestymisen aikaan ollut myöskään tarjolla. Se on kuitenkin hankintalistalla, kun vaan keksisin mistä kaupunkilainen ja autoton ihminen sitä löytää..
Sitten mietin vielä sellaista, että aiheuttaisivatkohan kämppiksenä majailevat neitokakadut stressiä ja se sitten taas munimattomuutta? Samassa häkissä on tosin asusteltu jo muutama kuukausi, eikä mielestäni näiden kahden lajin välillä ainakaan erimielisyyksiä näy. Viirut ovat kuitenkin saamassa oman kopin, kunhan saan sen valmiiksi.
Linnut ovat terveen oloisia ja virkeitä olleet koko ajan, kun ovat täällä asustaneet. Mitään sairautta en siis näkisi syytä epäillä siltä pohjalta. Näiden sisarukset näyttäisivät muualla munivan myös. Mutta jos joku sairaus olisi kyseessä, niin mikä tällaista aiheuttaisi?
Ovat ne niin mahtavia eläimiä, mutta loukkaantumisineen ja tämän ongelman kanssa aiheuttavat minulle kyllä tavattomasti päänvaivaa uutena harrastelijana.