kalkki+hiekka=kalkkihiekka

kysymyksiä ja vinkkejä kanojen ruokinnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
catitus

kalkki+hiekka=kalkkihiekka

Viesti Kirjoittaja catitus »

Kun nyt olen ymmärtänyt, että kanoille ja viiriäisille pitää olla esillä kalkkia ja hiekkaa. Törmäsin tällaiseen tuotteeseen: http://www.drsfostersmith.com/product/p ... catid=6502. Eli siis kyseessähän on kalkkihiekka. Petshop-nettikaupasta ko.tuotetta ainakin saa tilattua: http://www.petshop.fi/terrarium_accesso ... -sand.html. Tarkoitus olisi leopardigekolle tilata hiekkaa pohjamatskuksi ja miettisinkin, että voiko tuolla kalkkihiekalla tyydyttää lintujen kalkin ja hiekan tarve?
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

En osaa varsinaiseen kysymykseen vastata, kun tuo on itselle vieras tuote. Sitä vaan vinkiksi, että kun tuo linkin tuote maksaa 2,2 kiloa 12,90 euroa, niin samalla hinnalla saa kanakalkkia 80 kiloa. Eli 40 kiloa kanakalkkia on noin 6 euroa. Ja hiekan ainakin itse saan ilmaiseksi, kuten kai monet muutkin. Ja jos ostaa, niin hinta on todella halpa kuten kalkissakin.
catitus

Viesti Kirjoittaja catitus »

Mistä mahtaa kanakalkkia saada? Itse en 40 kiloa sitä tarvitsisi, vaan tarvetta olisi jokuselle siniviiriäiselle.
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Hienonna kananmunankuoret!
catitus

Viesti Kirjoittaja catitus »

Me ei käytetä niin paljoa munia tässä taloudessa, että kuorista saisi riittävästi kalkkia linnuille.
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

No kyllähän se kalkkikivi säilyy, vaikka ostais isommankin säkin.
siimis

Viesti Kirjoittaja siimis »

No jos vaan siniviiriäisille tarvitsee, niin eiköhän se 2,2 kiloakin piisaa melko pitkälle. Tuskin tuosta vielä konkurssiin menee? Kanankalkki on niille liian isoakin, pitäis olla poikaskalkkia.

Mä uskoisin että tuo on ihan ok siniviiriäisille, kunhan raekoko on riittävän pientä. Tai jos satut liikkumaan Lopen suunnalla - tai tulet vaikka munistapaamiseen Mynämäelle! - saat multa poikaskalkkia pari kiloa jos tahdot. Postitella tuota ei varmaan kannata.
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4445
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Menisköhän siniviiriäisille simpukkarouhe? Japaninviiriäisille ainakin.
Moilanen

kanojen ruokinta

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Simpukkarouhe on aivan erinomainen tuote ja sitä saa kaupastani sellaisina erinä kuin haluaa; irtotavaraa 25kg säkeissä.
Vastaa Viestiin