Siitosmunat ehjänä perille?

kysymyksiä ja vinkkejä haudonnasta sekä tipujen hoidosta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Ehtoo-onni

Siitosmunat ehjänä perille?

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Ilmeisesti munia voi lähettää postitse tai matkahuollolla, mutta kertoisiko joku kuinka ehjinä ne pysyvät? Onko joku harmillisesti saanut kokkelilähetyksen? Laskeeko kuoriutumisprosentti tuollaisen matkustelun seurauksena? Minulla on siitosmunatilaus mietinnössä.
kuukernuppi

Viesti Kirjoittaja kuukernuppi »

Olen sekä vastaanottanut että lähettänyt munia ja se tuntuu olevan ylemmän kädessä miten ne saapuu perille. Juuri viime viikolla yksi paketti oli saanut kovaa kyytiä postissa..Mutta vastakkaisena esimerkkinä taas itseni vastaanottamat munat joista 20 lähti kehittymään 16 :smt003 Olen siis pääpiirteittäin ollut erittäin tyytyväinen postimuniin .
Pauke

Viesti Kirjoittaja Pauke »

Minulle tuli 30 munan lähetys, josta lommolla 3 paketin kulma oli painunut. Silti n 18 kuoriutui. Mielestäni meni hyvin. Eli kannattaa ottaa muutama muna ylimääräistä... Toisaalta riski saada iso parvi ...hih!
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Kyllä munat postissakin kulkevat. Yksi saamani lähetys oli myös saanut oikein kunnolla kyytiä. Postitäti kummasteli että oonko tilannut kutterinpurua :smt005. Ihan hyvin niistä kehittyi poikasia.
Ja itsekin kun oon lähetelly, niin kunnon toppaukset munille vaan ja menoksi :smt003
Pahin uhka kai se on Pakkanen tuossa kuljetuksessa.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Hyvin ne kulkee kun hyvin pakkaa. Mä oon lähettänyt ja vastaanottanut ja hyvin on toiminut. Ainoa kokkelilähetys oli selkeä pakkausvirhe.
Ehtoo-onni

Viesti Kirjoittaja Ehtoo-onni »

Kiitos nopeista vastauksista. Nyt tiedän, ettei minun tarvitse välttämäti lähteä hakemaan munia mistään.
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Mä oon kerran vasta lähettänyt munia. 30 munasta lähti 28 kehittymään, vaikka Posti jemmas niitä viikon(!!!) lajittelukeskuksessakin, 26 tipua tuli :smt080
Pakkausmateriaaleissa eikä paketin koossa kannata tosiaan tinkiä. Sitä pakkausmateriaalia kun ei kumminkaan saa ängettyä niin paljoa että paketti olisi painavampi=kalliimpi lähettää ja paketin koko ei vaikuta sitäkään vähää.
Pakkasin munat enste kennoihin niin että kun mulla oli semmoista oikein ohutta superlonlevyä, laitin sitä kennon ja munien väliin että munat ei hölsky kennoissa vaan on tiiviisti. Sit kuplamuovia ja sitä semmosta muovijuttua missä on niinkuin ilmatyynyjä, ja tää käärö vielä isoon pahvilaatikkoon johon meinasin laittaa puruja mutta päädyinkin sit sanomalehtitolloihin.
Tuuristahan se silti on kiinni, koskaan ei voi tietää jos joku Postin torvelo ajaa trukilla justiin sen munapaketin yli.
Vaquera

Viesti Kirjoittaja Vaquera »

Munat kannattaa pakata niin hyvin, että kestää vaikka paketti seinään heittettäis. Pakettien lajittelu on nimittäin lajittelukeskuksissa sananmukaisesti seinäänheittelyä. Luki siinä paketissa melkein mitä hyväänsä. Jopa se särkyvää. Tämän kertoi eräs joka on lajittelukeskuksella ollut töissä. Vaikka se käsiteltäisiin asianmukaisesti 'asiakasposteissa', niin meininkin on lajittelukeskuksissa ihan omaa luokkaansa. :smt011
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Muusa kirjoitti:Mä oon kerran vasta lähettänyt munia. 30 munasta lähti 28 kehittymään, vaikka Posti jemmas niitä viikon(!!!) lajittelukeskuksessakin, 26 tipua tuli :smt080
.
Kukahan niitä hokas sen viikon aikana käännellä? :smt017
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Lajittelukeskuksessa varmaan käänneltiin tehokkaasi! Potkivat laatikkoa ympäriinsä viikon verran! :smt005
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Ja kyllähän se siinä heitellessä kääntyilee :smt004
Avatar
maatiaiskukko
sussex
Viestit: 596
Liittynyt: 25 Maalis 2009, 00:06
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Re: Siitosmunat ehjänä perille?

Viesti Kirjoittaja maatiaiskukko »

Onko kukaan postitellut talvella munia? Kokemuksia siitä?

Matkahuollolla voi laittaa lähetykset pikapakettina erilliskäsittelyllä varustettuna ja pyytää sijoittamaan ne jäätymiseltä suojattuun tilaan kuljetuksen ajaksi. Tulee parhaillaan yhdessä yössä perille, joten hyvin pakattuna sietää myös hieman viileämpääkin. Kustannus on n. 10 euroa enemmän kuin normaali Postipaketti. Posti ei anna ainakaan takuuta lämpötiloille, vaan kuljetusehdot kertoo seuraavaa: "Postitse ei voi lähettää erityistä lämpötilaa vaativia lähetyksiä, kuten eläviä eläimiä. Posti ei vastaa mahdollisista vahingoista, jos postilähetyksiä lähetetään toimitusehtojen vastaisesti."
Tyrnäväläisiä maatiaisia Lapissa
kanamummo

Re: Siitosmunat ehjänä perille?

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Oon postittanu talvella, hyvin kulki ja kuoriutu.
Vastaa Viestiin