Kanat nokkii kukkoa

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
perenna

Kanat nokkii kukkoa

Viesti Kirjoittaja perenna »

Hei!
Meille tuli kanojen seuraksi nuori kukko, kanat siis olivat ensin keskenään. Kukko on vähän nössö ja juoksee kanoja karkuun, ja kanat nokkivat sitä. Kukko on ihan alakynnessä. Jatkuukohan tätä kauan vai saako se joskus kanat kuriin? Säälittää kukkoraukka.
westcotton

Vässykkä kukko

Viesti Kirjoittaja westcotton »

Saimme viikko takaperin ekat kanamme sekä kukon. Alkuun Taneli-kukko piti neitonsa järjestyksessä ja raakkui kilpaa naapurin kukon kanssa. Nyt kaverista on kuitenkin tullut ihan vässykkä ja kanat jahtaavat Tanelia eivätkä päästä edes syömään. Kiakuakaan ei ole enää jaksanut. Mikähän neuvoksi?
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4535
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Re: Vässykkä kukko

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Vaikuttaako Taneli sairaalta, onko sillä muita oireita? Nuori kukko saattaa kiekua niin paljon, että siltä menee joksikin aikaa ääni. Mutta kanojen käytös Tanelia kohtaan kuulostaa siltä, että se on menettänyt kanojen kunnioituksen esim. sairauden tai sitten vain nuoruuden ja kokemattomuuden vuoksi. Minkä ikäinen se on ja minkä ikäisiä kanat ovat? Ovatko ne eläneet samassa parvessa edellisessä kodissaan?
tosimummo

Re: Kanat nokkii kukkoa

Viesti Kirjoittaja tosimummo »

Olis mukava kuulla miten kävi. Meillä on tällä hetkellä se tilanne, että neljä hy-line eläkeläiskanaa nauravat itsensä kuoliaaksi kun nuori kukko, tämän kevään poikanen, koittaa lauman johtajaa leikkiä. Tai ei se edes koita, rukka. Muutaman kerran on kanat kukon komeaa höyhnpeitettä nokkaisseet, muuten ei fyysistä väkivaltaa ole ilmennyt. Samaan koppiin eivät kuitenkaan mahdu nukkumaan. Kurjaa seurattavaa, mutta aika auttanee tähän ongelmaan. Kunhan kukko siitä miehistyy, niin eiköhän ala kanoille kelvata! Näin ainakin toivon.
Emppu

Re: Kanat nokkii kukkoa

Viesti Kirjoittaja Emppu »

Meillä samanlainen ongelma, tosin kanat ovat nuoria. Nokkivat kukon perää ja ukko raukka näkyy muutenkin olevan tossun alla. Kiukuminen on vaimeaa rääyntää ja kuulostaa siltä kuin pyytääsi lupaa kiukua. Pari kertaa olen nähnyt kun kukko antoi kyytiä nokkimaan tulleelle kanalle. Onkohan vaan luonteeltaan arka kun kukko ei uskalla lähteä häkistä ulkoilemaankaan. Kun kanat kirmaa häkistä ulos jää kukko katselemaan. Kertaakaan ei ole häkistä poistunut vapaaehtoisesti...
Vastaa Viestiin