munan kylmänkesto

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
munakana

munan kylmänkesto

Viesti Kirjoittaja munakana »

Hei!
Pitäis tilailla munia mutta mietityttää jäätyykö ne kuljetusten aikana. Onko kellään kokemusta?
HeiniS

Re: munan kylmänkesto

Viesti Kirjoittaja HeiniS »

Jos laittaa pakettiin ja "eläinlähetyksenä" eli `sisältää eläviä eläimiä` niin ei ainaskaan laiteta postin runkoajossa kylmään konttiin, vaan kuski ottaa ne ohjaamoon. Ja terminaalissa ei ole pakkasta. Uskoisin, että tulevat perille ihan ok, jos sietävät hetken viileää. Kantsii siis pakata johonki styroksiin tms.
iracarita

Viesti Kirjoittaja iracarita »

Minulle ainakin sanottiin postissa, että kaikki paketit varastoidaan lämpimässä, eikähän nuo Suomen kuljetusmatkat ole kovin pitkiä. Sanoisinpa, että fylliä vain enempi ympärille, että toimii sekä iskun että kylmän suojana. Sen sijaan en merkkaisi paketin sisällöstä mitään....periaatteessahan kanamunatkin ovat postitettavien kiellettyjen listalla, kun ovat pilaantuvaa tavaraa. Varsinkin tuo edellä mainittu "sisältää eläviä eläimiä" tuntuu huonolta neuvolta, kun eläviä eläimiä ei saa postissa lähetellä!

http://posti.fi/hinnatjaohjeet/kielletytlahetykset.html
sannikki

Viesti Kirjoittaja sannikki »

Hyvä Iricata :smt038 Tosiaan postissa EI SAA lähettää eläimiä! Pitää muistaa näillä palstoilla että neuvot kannattaa varmistaa, tahi laittaa niihin varoitus että en ole varma asiasta :smt018
Kun munat pakkaa niin kennoon talouspaperia, ettei munat hölsky, munien päälle vielä talouspaperia ja kansi kiinni. Kennon ympärille suurempi laatikko, johon reippaasti fylliä kennon ympärille! Styroxpallot, kuplamuovi, ilmatyyny muovi jne toimii hyvin. Ehkä rutattu sanomalehti jos ei muuta ole... Meillä oli munat yön -3 asteen pakkasessa ja osasta niistä tuli tipuja vielä, eli pientä kylmettymistä kestää!

siitosmunat laitetaan normaalisti särkyvää pakettina, sitten on tuurista kiinni kolahtaako paketti postissa vai ei :smt045 Isoa täräystä ne ei tartte, että eivät enää lähde...
HeiniS

Viesti Kirjoittaja HeiniS »

Onkohan sitten joillakin yrityksillä omat sopparit. Nimittäin ainaski mehiläisiä yms on kulkenut postilla.
Maattari
lindell

Viesti Kirjoittaja Maattari »

Mehiläiset kulkevat postissa iso tarra kuoressa jossa lukee eläviä mehiläisiä. Mulle tuli just siitosmunia postitse, paketissa luki eläviä alkioita.
Sekulikanoja, vuohia, koiria ja kissoja.

The darkest places in hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of (moral) crisis. D. Alighieri
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

MInä olen istunu rekan kyydissä ohjaamossa,minne mieheni hellasti kantoi elävän mehiläisen :)
Ja hänkin sanoo aina, että isolla kylkeen eläviä alkioita, ei ne jaksa tihrustaa niitä pieniä lähetyslappuja..
Vastaa Viestiin