Nyt alkaa oleen muoriskalla vitsit finaalissa.. poika tuli sisään.. Olipa kerran ankka, joka meni piiloon ja tietäähän sen mitä ne meillä tekee.. saldo on kuulamma ainakin 7 josta osa kirjavia ... joopa joo.. oon kyllä huomannut ettei kaikki oikein säännöllisesti touhuile muiden parvessa
Että tällästä tällä kertaa Täytyy lähteen kuskaan ruokaa, jotka ne penteleen villikaritsat kuitenkin rohmuaa
Jos olisi kevät, kävisin muutaman poikasen hakemassa . On tiedossa parikin reissua siihen lähikuntaan.
Mutta en taida viitsiä talvea vasten. Hyvä kun kanojen ja kalkkunoiden kanssa pärjää.
Hmm.. tässä arvon että suostuttelenko myymään muutaman piiperon minulle Ehkei se kannata näin talvea vastaan. Mutta kun ne on niin ihania nuo vaakuttimet
Kirjavia vaakunpoikia on 5 ja valkoiseksi muuttuvia vain 2 .. JIPPIII...siis nyt untuvikot on sen värisiä .. ettäs saatte sitten vähän taivutella muoriskaa.. paitti.. ettei mahdu. . Kahdella on tummat jalat.. ne muuten sitten jää...jos jäävät henkiin--
Oikeesti tarviikos kukaan .. niitä helvatan hautomahulluja villikanoja.. mustia en anna mutta muita pien ja keskikokoisia saattais.. pitkin hampain olla joku (noin 40) ylimääräistä...en oo laskenut, mut on niitä.. joka nurkalla.. tosin en vielä myy ennenkuin nään ketkä on elinkelpoisia...ennen listin kompostiin....ja pari kait vielä hautoo.. kanoista.. joku peto jo täällä on, kun on noita jätöksiä .. löysin yhden kalkkunan siipisulat ja höyhenet( poikanen) keho oli hävinnyt... ja ukkelis näki, kun varis ja joku haukka tappeli päivällä.. noo se on sitä luonnonvalintaa...
Pitää vielä lisiä että Meto66 ei uskalla tulla meille .. ei varmasti.. kun tietää mitä SIITÄ..seuraa.. kannattais lainata joku ISO paku, jos näillä seuduin sattuis pyöriin ja ei ne penkitkään silloin kamalasti haittaa.. voipi peittää ressuilla..ettei piety Peellä.. vai tuutteko sukuloimaan ..
Sukuloimaan joo - tämä ensimmäinen reissu murheellisemmissä merkeissä ja marraskuussa vietetään pyöreitä.
Sirpin kanssa on samanlaisia suunnitelmia ankan munien suhteen. Vuosi sitten suunnittelin kalkkunan munien hankkimista ja häkin tekoa. Nyt ovat kalkkunat teurasikäisiä siinä uudessa häkissään.
On minulla katottuna paikka jo ankoillekin, jopa luonnon vettä olisi häkkiin tulossa. Myönnetään - pikkuisen haukkaisi Metsähallituksen puolta.
Vai meinaa muoriskalla hymyt hyytyä
Noh...tuo Sirpin idea muorin kiertävästä lintuautosta ois vallan mainio!
Täällä päin (ei siis itselläni) olisi heti paikka 10: lle-15: lle kanaselle...muita vaatimuksia ei ole kuin, että olisivat kirjavia...mahtaisko kuljetus kenenkään toimesta onnistua?
Ja sanottakoon sekin vielä (otsikkoa mukaillen) , että meto vois napata ohikulkiessaan meiltä tuon isabrown-kukon kyytiin, jos uutta verta parveen tarvitsis...
Mää en kerta kaikkiaan kestä! Ankkavauvat vaan pyörivät päässä Tekis mieli heti ottaa muutama, ja pelastaa kaikki lopetusuhan alla olevat elikot. Toisaalta onneksi ei ole mahdollisuutta pitää elikoita, muuten mulla olis niitä vaikka kuinka paljon
Meto on saanut vissiin vaikutteita maunu_muorilta, Kaikki IsaBrown kukkonuorikot on kiltisti pakkasessa ja vanhakin syötiin jo kesällä. Kukkona niille on savitaipalelainen, tosi komea maatiainen. Eikä noita isabrowneja minulla ole kohta enää kuin 3, valkea, beige ja tumma ruskea.
Ensi keväänä on nimittäin tulossa sekoituksia, tuon maatiaiskukon ja Isan risteytykset ja meinaan kääpiö-kotcheilla haudottaa, jos maatiaiskanat - myös savitaipaletta - eivät ala hautomaan.
Eli saat Hilta panna kukkosi itse pataan...
Viitaten aiheen otsikkoon..KAIKKIEN EI OO PAKKO TEHÄ SAMOJA VIRHEITÄ .. laittakaas vaan himomunijat ja hautoma hullut sekaisin... HYVÄ TULEE.. kaaoksesta
meto66 kirjoitti:Eikä noita isabrowneja minulla ole kohta enää kuin 3, valkea, beige ja tumma ruskea.
Eihän...voi voi...mitäs nyt tehdään, kun minä raukkaparka luulin, että on olemassa sentään yksi paikka, jossa säilytetään isaakin-tuota ihanaa jalostetta, jota ei enää virallisesti ole olemassakaan ts. muut ns. paremmat hybridit ovat sen korvanneet...
Kyllä! Kaikki on tämän munanetin syytä. Kaikilla muilla on niin ihania, monta vuotta eläviä ja keskenään niin erilaisia kanoja, että siis meillekkin kaikkea ja kaikenlaisia..
Isaahan meillä on jo monta vuotta ollut, mutta ensi vuodesta alkaen on monen värisiä kanoja, jotka ovat terveitä, kylmän kestäviä, hautovat itse munansa, syövät vähän ja munivat paljon vaaleanruskeita munia vuodesta toiseen .
Tämä on siis jalostussuunnitelma, ei antijalostusta!