Mitä tänään kuuluu?
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Mitä tänään kuuluu?
Meillä olisi tämän viikonlopun ohjelmassa kanalan suursiivous, ei kauheasti inspiroisi mutta tehtävä se on...
Tästä tulikin kalkkunan teurastuspäivä. Yksi noista patapojista alkoi uhittelemaan kavereilleen veti kärsästä ja piiritti uhitteli. Ei näyttänyt kovin pahahlta, mutta kun menin muutaman tunnin päästä katsomaan niin yksi poika kyyhötti nurkassa verissä päin. Kärsä turvonneena kuin nakki makkara. Ei auttanut muuta kuin pistää se pata kuntoon heti miten. Ketään en tähän hätään saanut kaveriksi joten oli suoriuduttava siitä yksi. Ikean kassiin reikä pohjaan, kalkkuna sinne pää alaspäin, jalat sidottuna ja koko komeus naulaan roikkumaan ja oksasaksilla kaula katki. Hulpeasti kaula katkesi ja naulassa roikkuessa sai vapaasti räpytellä ja veret valui vauhdilla. 7.5kg oli viisikuisella pojalla painoa. Itse tappelupukari jäi vielä henkiin, mutta jos ei paranna tapojaan niin se lähtee seuraavaksi.
Mun miittireisulla tarttui 5 silkin ja 6 sekalaista munaa mukaan.Ja nyt 5 päivää haudottuna kaikissa elämää toivotaan vain et kaikki jaksais loppuun asti.Ja mikä suututtaa se kun heinäkuulisissa tipuissa joita on 4 kpl on vain 1 kana ja kolme kukkoa
Mutsikka vaan ittepäisesti istuu pesässä, kalkkunat alkaa ottaa päähän kun jäävät seisoskelemaan kanojen päälle( siis astuvat päälle ja vaikka kana parkuu ja huutaa, eivät 'huomaa') Nuoriso alkaa kasvaa hyvää vauhtia, jotta pääsen taas täyttään pakastinta ens kuun lopulla...
Edessä vielä tänän syksynä kanalan eristäminen, ehkä vihdoin se sisäkaton laskeminen huoneen pienentämiseks ja kaivuuestot pupujen varalle.
Edessä vielä tänän syksynä kanalan eristäminen, ehkä vihdoin se sisäkaton laskeminen huoneen pienentämiseks ja kaivuuestot pupujen varalle.
Täällä ollaan koko päivä kyhätty kasaan pikaista kalkkunatarhaa. Meijän lihakalkut on ollu kasvamassa kaverin pihassa, ku ei itellä ollu alkukesästä tiloja mihin niitä ottaa. No nyt heijän pihaan on eksyny kettu, joka oli jo yhen kalkun käyny listimässä viime yönä
Ei ihan saatu valmista tänään vaikka toivoin. Ois saatu porukka jo turvaan ketulta. Toivottavasti se ei tänä yönä käy taas listimässä, kohta ei oo mitään mitä pakkaseen laittaa
Huomenna saahaan kalkut jo parempaan tarhaan...

Ei ihan saatu valmista tänään vaikka toivoin. Ois saatu porukka jo turvaan ketulta. Toivottavasti se ei tänä yönä käy taas listimässä, kohta ei oo mitään mitä pakkaseen laittaa

ai minä en tiennykkään et teil on kalkkunoita
minä haaveilin pariskunnasta lemmikkikalkateiks vaan ukko on laittanu kapuloita rattaisiin
noh, ei meil olis kyl tällä hetkellä tilojakaan. 

Mua huolettaa meitin Helmiina, mun lempparikanani. Törötti vaan orrella kun menin vaikka aina juoksee jalkoin ja kutakuinkin syliin tunkee
Silittelin ja juttelin ja nostin alas orrelta, köntysti hitaasti lauman luo muttei alkanut syödä vaan jäi katteleen mua. Iästään ei mitään tietoa mutta vanhahan tuo taitaa jo olla. Ei kai nyt vaan aio pois jo kupsahtaa 

noniin sitten vielä miittipäivänä osteetuja munia ootellaan kuoriintumaan .Eilen sain 2 pientä tipua ja sitten syksyn hautomiset saa olla .Tänään saimme seinän valmiiksi vielä puuttuu pätkä väliseinälautoja kun jouduimme purkamaan pois tieltä. ja orret tulee vähän lyhyemmät kuin ennen .Jos lauantaina sen sais siihen mittaan,
kun vielä tuuli hajotti lantalan oven saranot ja levyn joten sen joutuu laittamaan uuden. Kyllä sit tipujen kelpaa alotella munimista

Mä kävin tänään kaikki kanat yksitellen läpi. Eli otin vaan syliin, kurkkasin siipien alle, katsoin silmät ja tunnustelin rintalastan yms. Mulla on tuolla 12 kukkopoikaa, joista pari säästän siitokseen. Olin jo melkein päättänyt, et kokomusta kukkopoika saa jäädä, mut ehkä hatkitsen sitä vielä. Tää yksilö nimittäin huusi ku syötävä ja perhana nokkasikin mua hädissään. Kyl se sit jäi hetkeksi mun syliin istumaan, kun päästin sen. Vissiin raukalla meni polvet säikähdyksestä hyytelöks
Pitää tunnustaa, et 10 jäi tsekkaamatta, 21 tuli katottuu. Ei jaksanut enää. Huomenna loput.

Pitää tunnustaa, et 10 jäi tsekkaamatta, 21 tuli katottuu. Ei jaksanut enää. Huomenna loput.
Juu, alkukesästä ostettiin kaverin kaa butteja heille kasvamaanpiiparinen kirjoitti:ai minä en tiennykkään et teil on kalkkunoita

Nyt on kalkut uudessa kodissaan.

Nii ja ompahan ens vuodelle tarha jo valmiina

Hei taas kaikille!
Mun tunnukseni temppuili koko kesän! Nyt olen jälleen täällä! Ompas mukava nähdä punaisia palleroita pitkästä aikaa!

Erehyin kattomaan netistä ankkareseptejä ja nyt aina kun näen noi ankat tuolla pihalla vaappumassa, näen vaan semmosia ankkapaisteja..Ruppee ihan kuola valumaan kun kattelee niitä
Vaan ku ei oo kuin kolome ankkaa, niin ei kehtoo laittaa teuraaksi vielä tänä syksynä. Toiveena olisi, että ens kevväänä saatais nuo lissääntymmään niin saatais niitä paisteja. Vaan kun odottavan aika on pitkä.. Huomaa että syksy on tulossa ku iskee kauhiat lihan himot..Tartteis päästä teurastammaan. Ens viikonloppuna teurastetaan pukkikilit ja pässi. Nyt kun malttais sinne asti oottaa..
Taidan pitää siivouspäivän..Plaah.

Vaan ku ei oo kuin kolome ankkaa, niin ei kehtoo laittaa teuraaksi vielä tänä syksynä. Toiveena olisi, että ens kevväänä saatais nuo lissääntymmään niin saatais niitä paisteja. Vaan kun odottavan aika on pitkä.. Huomaa että syksy on tulossa ku iskee kauhiat lihan himot..Tartteis päästä teurastammaan. Ens viikonloppuna teurastetaan pukkikilit ja pässi. Nyt kun malttais sinne asti oottaa..
Taidan pitää siivouspäivän..Plaah.
harmittaa jouduin yhden pikkutipun päästämään viheriäisimmille niityille .Raukka ei osannut kävellä meni kuin sammakko eikä liikkunut mihinkään.
Tulipahan tänään sekin nähtyä, kun maatiaiskana ottaa lepakon kiinni, ravistelee rikki ja vetää hyvällä halulla kupuunsa... *puistatus*
Mä olen nyt viikon seurannut nuita kanoja, on ne vaan
Ja muniakin on jo tullut 3 kappaletta, yhdestä on tehty muurikkalettutaikina ja ne pari paistettu, ai että!
Ja ihan oikeesti tuo ukkokin on niihin tykästyny!
Sekin niille höpöttelee ja istuu mun kans kanalassa seuraamassa niitten puuhia
Miksen mä oo hommannu näitä jo aikasemmin

Ja muniakin on jo tullut 3 kappaletta, yhdestä on tehty muurikkalettutaikina ja ne pari paistettu, ai että!
Ja ihan oikeesti tuo ukkokin on niihin tykästyny!
Sekin niille höpöttelee ja istuu mun kans kanalassa seuraamassa niitten puuhia

Miksen mä oo hommannu näitä jo aikasemmin