Meillä tänään ensimmäistä kertaa onnistui yhteisolo emoilla joilla toisella kahden viikon ja toisella viiden päivän ikäiset tiput, myös kukko seurasi polleana
Xausin tyrnisten haudontayritys no.1 ja jatkoa
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
- mimmu
- faverolle
Re: Xausin tyrnisten haudontayritys no.1
Kaunis vaalea tipu ja kiinnostuneena katsoo mitä isommat tekee.
Meillä tänään ensimmäistä kertaa onnistui yhteisolo emoilla joilla toisella kahden viikon ja toisella viiden päivän ikäiset tiput, myös kukko seurasi polleana
mummo ja kanaset 
-
Xaus
Ekat tyrnistenmunat menivät koneeseen myöhään eilen illalla. Kiitokset Minille "hämärien" kauppojen munista.
Katsotaan, josko nyt tulis mulle siitoskukko. Nyt, kun odottaa kukkoa, taitaakin tulle koneellinen kanoja. 
-
omena
Jee! Hyvällä prosentilla lähti itämään
. Kiva että muillakin on tulossa tyrniksiä vielä näin syksylle
. Tai mulla ne ei oo kyllä vielä edes itämässä 
-
Xaus
Aamulla kuulin piippausta ja nyt yhdessä munassa on jo reikä.
Olen tainnut laskea väärin, kun odotin, että kuoriutuvat vasta tiistaina. 
-
sokeripussi
-
Xaus
Eka tipu (musta silosäärinen) ulkona. Sai nipparin jalkaan, kun oli omista munista. Kahdessa munassa on reikä. Kuin tässä voi töihin huomenna mennä...
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Re: Xausin tyrnisten haudontayritys no.1 ja jatkoa
Onnea, onnea! Eihän töihin voi mennä, sun pitää ilmoittaa, että tarvitset äitiyslomaa ainakin huomiseksi 
-
Xaus
Se taitaakin olla harmaa.
Ja melkoisen kovaääninen kaveri. 
-
Xaus
Yöllä kuoriutui yksi oikein komeilla sulkajaloilla.
8 munassa on reikä, mut tosi hitaasti homma etenee. Mun hermo ei meinaa kestää. 
-
omena
Tsemppiä, tsemppiä!! Toivottavasti sieltä ei tule sulkajalkoja enempää 
-
Xaus
No niin... 3 munaa on ihan hiljaa, pari vielä yrittää ulos. Mutta. Siitosmunista toivoin itselleni uutta siitoskukkoa, valinnanvaraa ei hirveästi ole, koska nyt on vain 5/17 silosääriä.
Ja ne on varmaan kaikki kanoja.
Onneksi sain kuitenkin Ehtoo-onnilta aikuisen Ylermi-kukon, joka saa paimentaa parvea, kunnes saan toisen siitoskukon ja samalla toisen ryhmän. Omista 6 munasta on kuoriutunut 4, kolme mustaa ja yksi valkoinen.
-
Karhurouva
Äläs huoli, mullon tuossa 9 kelpo tipusta kasvamassa, ja nyt kun kerran kanoja tehdään, on varmaan kaikki kukkoja. Pistän maitojunalla tulemaan, saat sitten valita mieleises...