Ankkojen hankinnasta??

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

minun ja naapurin ankoissa ei ole tuota ilmiötä tapahtunu koskaan. eli ainoastaan naaras on se joka hautoo. mut ne uroksen perkeleet kyllä rokottaa niitä poikasia kokemusta on eli olen viisastunu siitä !eristän eli aitaan naaraan ja pesän jolla saan pidettyä hengissä ne tulevat.kävi nimittäin niin et ensin rokotti hanhi pisti pesueen hengiltä ja sit toinen kerta meni niin et se uroksen perskele rupes niittään sitä porukkaa! nää on mun kokemuksia noitten kanssa! mut ainahan poikkeuksiakin voi olla.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Noo nyt kun Pekkis sen sanoiksi puki.. niin voinhan mää kertoa.. että se polliisi varmaan listi ankanpoijjaat.tohon pihalle .. ei pakkanen tai vesi... ja loput kolme kissa.. kun en saanut sitä hömelöä emoa estämään.. pelastin nääs ne sillain että hetaa piti pikkaisen pöllyyttää..kyllä mä sen kähinän yöllä vinnille kuulin mutta en sillain aatellut että olis partio .. kierroksella..elikot kuitenkin toimii vaistojen varassa ja ankka ja hanhi ovat pitkälle kilpailijoita..
tipsi
riikinkukko

Viesti Kirjoittaja tipsi »

Hihihi, mimmi, ei sulla sattuis olemaan kuvaa ankan pesästä? Olisi hauska nähdä millainen se on :smt001 Ja muutenkin lisää kuvia sun vaakuista!
Ankkoja, kanoja ja lampaita.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Juu, Ankkalahan mulla on tallin perällä tämän näköinen, eli rakensin niille kämppänsä perälle tuollaisen mökin:

Kuva

Ja sinne tuohon ihan tuon "karvaseinän" viereen ne on rakennellut pesän. Tässä on vain seitsemän munaa, nytttemmin munia on kymmenen ja pesä entistä syvempi..

Kuva

Ja välillä siis munien päällä on istunut Neiti, ja tässä kuvassa sitä tekee Aku:

Kuva

Mutta niin kuin yllä käy ilmi, Aku kai suunnittelee vain lounaslistaa itselleen.. Enkä siis vielä tiedä, tuleeko tuosta hautomisesta (kummallakaan?) yhtään mitään..

Enemmän kuvia on kotisivuilla, ankoilla on siellä oma albumissa oma kansiokin..
tipsi
riikinkukko

Oijoijoijoi! :smt008 :smt008 :smt007 :smt008 :smt007 :smt007 :smt007

Ihanat tilat olet ankoille tehnty! ja miten ihania vaakkuja. Mä oon ihan kade!! Tahtoo kanssa tuollaisen tallin ja ankkoja ja ja ja ja...

Hitsi, mulla on ihan ikävä omiani. Pekkis onneksi lähetti mulle kuvia kummiankastani, pitää laittaa tänne kunhan ehdin. Armoton nimenmietintä on kesken, Justiinaa pohdiskelimme mieheni kanssa mutta mietitään vielä.
pekkis-68

Viesti Kirjoittaja pekkis-68 »

joo ei se vielä kumminkaan syö niitä. mä kun en tiiä mihin se homma mistä puhuin niin perustuu et ne listii poikaset. eihän sorsakaan tee sillei mut rupesin funtsii et onkos siinä muuten sitä ukkoo lähimaillakaan kun haudonta on loppusuoralla.en tiiä. nyt kysyn noista valkoisista ankoista et mistä erottaa naaraan uroksesta? mimmi laitatko vielä sen naaraan kuvan tohon!
ja tipsi ,taidan tehdä sulle kuule kohta henkilökohtaisen "ehdotuksen" ?
oon vähä aatellu juttuja!
mut laitan sit s-postii
tipsi
riikinkukko

hih hih hii, mitähän sieltä on tulossa :smt002

Tota, valkosista ankoistahan erottaa naaraan uroksesta äänestä, ja sitten uroksella on se kiva kihara siellä pyrstössä. Naaraat on paljon kovaäänisempiä. Naarailla on muutenkin paljon moninaisempia ääniä.. mutta lutusia kaikki tyynni :smt001
maunu_muori

Ensksi.. kuka takaa että valkoisten ankkojen jälkeläiset on valkoisia..ja se ääni.. tulee vasta kun ne on oikeesti sukukypsiä.. pitkään luulin yhtä koiraasksi vaan taitaa olla kuitenki tyty..että sillain :smt019 :smt019
tipsi
riikinkukko

aijaa... mä olin jo pariviikkoisesta poikasesta melkein varma että se on tyttö kun sen piipitysääni alkoi olemaan erilaista ja voimakkaampaa kuin muiden. Mut mänyt tuijottelinkin niitä tuntikausia :smt002
maunu_muori

Hauskaahan se vaan on kun ankat yllättää tai elikot yllättää muutoinkin.. tultiin maanantaina töistä.. noo joku perukeen vuohi oli rynkyttänyt tarhan portin auki.. ja kaikki paitti pari.. oli tuolla nauttimassa ihanaa omenanpuukuoriateriaa..on tyrnejäkin russattu.. mutta ne lähtee juuresta uudelleen... ei siinä paljoo astmakohtausoireita muistanut kun piti juosta ja huutaa elikoille.. että KOTIIN SIELTÄ PELLOLTA :smt013 :smt013
Viimeksi muokannut maunu_muori, 26 Loka 2007, 19:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
tipsi
riikinkukko

:smt005 Pysyvät sentään pihapiirissä.

Takaisin vaakkuihin, tässä minun kummiankka, Pekkiksen nuori ankkaneiti. Nimi on vielä harkinnan alla :smt008

Kuva

Tosta värityksestä tulee hieman mieleen Muorin Kaisa, eiks se oo kanssa tuollainen valkoisen kirjava? :smt007
hannaw

Viesti Kirjoittaja hannaw »

Söpö kummiankka sulla :smt007
Itselläkin alkavaa ankkakuumetta havaittavissa.... Kiva lueskella näitä ankka-juttuja :smt002
maunu_muori

Muorin Kaisassa ei oo yhtään valkoista.. vaan joku valkoinen on näitä ihan sorsanvärisiä.. tiiättehän työ .. yrittänyt hukuttaa .. että tänkesän poikasissa on pari tollasta .... JEE,JEE.. tytteliä..
tipsi
riikinkukko

Pekkis, nyt me onnistuttiin nimeämään se ankka. Nimeksi tulee.. tadaaa!: Valma. Sitä sitten saa näppärästi kutsua Valma-Vaakuksi. Käykö? :smt003

Yhä ehdottelua sähköpostitse odotellen :smt002

Mimmi: mites haudontaprojekti etenee?
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Tipsin kummiankka (kumiankka?) on ihana!

Mä en tiedä miten ja millä tavalla ankoissa erottaa naaraan ja uroksen. No kyllähän noista omista aikuisista erottaa..

Hautominen näyttää käyvän ihan tuurilla: milloin on tyhjä pesä, milloin Neiti ja milloin Aku.. Ei näytä olevan logiikkaa eikä taida tuolla tyylillä kyllä tulla tulostakaan.. 12 munaa on..

Pekkis; jaksaisitko käydä katteleen kuvia kotisivuilla? Oon laiskalla tuulella.. :smt015
Vastaa Viestiin