meillä haudotaan :) apuva.. TIPUTIPUTIPU!!!!!
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Ja älä merkkaa niitä munia tussilla, niinkun minä tein. Ettei tule myrkkyjä. Meillä on nyt noin puolet haudonnasta takana, jännittää tuleeko niistä mitään.
Mulla on munat merkattu niin, että tulee ristikko. Munan ympäri on siis viiva vaaka ja pystysuuntaan. Niin näkee haudottavat munat, vaikka ne olisi miten päin tahansa.
Mulla on munat merkattu niin, että tulee ristikko. Munan ympäri on siis viiva vaaka ja pystysuuntaan. Niin näkee haudottavat munat, vaikka ne olisi miten päin tahansa.
Tussilla mä oon merkannut molemmilla kerroilla, eli "tussitipuja" 3 + 2. Vaan voishan se selittää jälkimmäisen hautomisen huonohkon kuoriutumisprosentin??? (Enpä usko..)
Ja Justiina: jotkut kanat käyvät vähän jäähyllä välillä.. Mutta jos munat ehtivät kunnolla jäähtyä (eli kana useamman tunnin pois), alkaa se varmaan heikentää tulosta.
Ja Justiina: jotkut kanat käyvät vähän jäähyllä välillä.. Mutta jos munat ehtivät kunnolla jäähtyä (eli kana useamman tunnin pois), alkaa se varmaan heikentää tulosta.
Tänks Mimmi; nyt Tupu on ollut ahkerasti hautomassa pari päivää, enkä ole sitä häirinnyt, mutta nyt ei ole tietoa kuinka monta munaa on alla, vissiin pitäis ihan rohkeasti mennä tutkimaan ja merkkaamaan jos munia on tullut lisää
Ihmetyttää kun tyhjään pesään ei ole munittu, joten käyvätkös ne muut tytöt pyöryttämässä munat Tupun pesään 

Meillä oli mamma pois pesästä ja laskin munat 32kpl. Yhtään ei ole tullut muihin pesiin. Tyhmiä tipunoita, eikö ne tajua ettei yhden alle mahdu niin paljon. Valaisin niitä pikaisesti kasan ja heittelin varmasti kirkkaat pannulle ja vähän sinnepäin kompostiin. Kas kun ei niistä tiedä mikä on vuorollaan mahtunut mahan alle. Jätin vain ne joissa näin liikettä. Mahtoikohan mennä monta elävää tipullista 

ÄLKÄÄ NAURAKO
menin talliin reippaasti siinä mielessä että nyt kurkkaan kanan alle ja merkkaan kaikki munat(tussi ja rillit oikein matkassa mukana), niin kuinka ollakaan en mie uskaltanutkaan, kun Tupu-kananen tuijotti mua kiukkuisen näköisenä
siis Minä ISO ihminen joka on paininut jos jonkun moisen elukan kanssa niin nyt sit yhtäkkiä pelkään yhtä pientä kanaa, voi kiesus sentään 

Ei se kanan nokkaisu tunnu juuri miltään.. Ja mitään kauhean paljon hurjempaa ne ei oikein osaa keksiä. Paitsi pullistaa itsensä ihan älyttömän kokoiseksi, kaklottaa ku hengen hädässä ja syöksyillä päin.. (Nyt et uskalla senkään vertaa, vai?) Ei mulla oo hautoessa yrittänyt kuin nokkaista, mutta tipuja puolustaessa olen nähnyt tuon toisen shown ja oli se aika makee.. Ei ehkä kovin pelottava sekään..