Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Puulanlapsi

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Puulanlapsi »

Meilla on nyt seka viiriais- etta kanatipuja, vastakuoriutuneita! :smt060 :smt055 Reilun kk:n vanhat rokkitiput laitoin rokkiaitauksen reunalle verkkoseinan taakse turvaan.

Huhtikuun kiuruvetiset kukot menee kohta pakastimeen; vielako joku tarvitsee? On esim. kolme komeaa harmaata ja muutkin hienon nakoisia, eri vareja.

^Alpakoitten hankkiminen on ollut itsellakin mielessa (kun niista kuulemma jaa kivasti voitolle), mutta kuuluvat sarjaan "paljon toita", joten en ole rohjennut.
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Voi onnea Milkkis alppakka vauvasta. Laitahan kuvia, on ne niin kauniita.
kaisumaria
siebenbürger

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

:smt006 (Kirjotin äsken pitkän rimpsun juttua ja kun lähetin niin yhteys katkesi. Alusta siis.)
Käytiin Laitilan Agrissa rehuostoksilla ja siellä oli valtavasti siemenpusseja ja niissä luki OTA TÄSTÄ.
Weibullsia ja 50 g pusseissa porkkanaa ja lanttua. Ja mähän otin, tarkoitus on ens vuonna laajentaa
bismestä mansikan ja munien lisäksi varhaisvihanneksiin ja -juureksiin.
Suurimmassa osassa pusseista oli viimeinen myyntipäivä vuonna 2015.
Nyt on ens vuoden pelakuut ja petuniat ja muut koristekasvit ja vihannekset varmistettu.
Käykää ihmeessä katsomassa omasta Agrimarketistanne olisko sielläkin ilmaisia siemeniä!
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA ALPAKKAVARSAN KUVIA, kiitos! :smt013
Tän kesän hullus pysyköön eldoraadoissa

:smt042
tanja

Viesti Kirjoittaja tanja »

maunu_muori kirjoitti:EI MISSÄÄN TAPAUKSESSA ALPAKKAVARSAN KUVIA, kiitos! :smt013
Tän kesän hullus pysyköön eldoraadoissa

:smt042

:smt043 :smt044 ISSSSOOOOJA kuvia, ni kohta maunumuorillakin on alppakka!
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Tällänen kaunotar sieltä tupsahti :smt001
Kuva

Uploaded with ImageShack.us
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

KÄÄK... :oops: vekkulin näköinen ilme
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Nätti ku mikä aivan ihanan näköinen vaikka en alpakkaa tunnekkaan
petra81

Viesti Kirjoittaja petra81 »

Ketuttaa kun eräs immeinen haukkui multa saamiaan munia pilallisiksi kun eivät esim vatkaudu, sattumalta tuon keskustelun kuulin vaikka ei tainnu olla mun korville tarkoitettu... :smt013 Olen munia jaellu ja myyny ennenkin ja sukulaiset vie munat käsistä kirkuen jos niitä vain tarjoan, ainoastaan yksi muna on ollut pilallinen ja sekin sattu omalle kohdalle. Ja pilaantunut vain sen takia kun kuoressa oli särö... Ties kelle muille on haukkunu... Tän haukkujan kanssa välit on muutenkin jäätävät tilan sukupolvenvaihdoksen ansiosta, mihin mulla ei tosin ollut osuutta mut sainpahan paskat niskaani ja hänen kateellisen ja mikään ei riitä luonteensa takia... :smt019 Enpä anna heille enään munia ilmasex kun eivät niitä arvostakaan... Yritin vain olla ystävällinen ja tarjota niitä heillekin vaikka välit on mitä on... Muutenkin tämä pariskunta pitää mua jonain lapsen vahtinaan kun heidän tenavat tunkee meille lähes joka päivä mihin aikaan tahansa kun mä nyt satun olemaan kotona lasteni kanssa... Aina kun ei ois ihan sopiva hetki tulla ja aina ei itse jaksa... Tosta asiasta heille kyllä jo mainitsinkin... :smt012 Ja anteeksi tämä tunteiden purkaus mut oli pakko saada purkautua kun ahdistaa... Mutta kuuluu meille hyvääkin, koneessa 15 tipua tulossa, kesäkanala valmis, talvikanalan pieni pintaremppa hyvällä mallilla ja kuinka ihanaa on seurata onnellisia kanoja nauttimassa auringosta ja maan kuopsuttelusta sekä herkutella omien ja onnellisten kanojen munia jotka taatusti on tuoreita. :smt060
mielikki

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Oi miten kaunis alpakkavauva. :smt054
kanajalka

Viesti Kirjoittaja kanajalka »

Meillepäin kuuluu hyvää! Huhtikuussa syntyneet 12 tyrnistipuakin ovat jo hiukan kasvaneet... :smt005 Nyt ne sitten pitäisikin saada myytyä eteenpäin kun talvea ajatellen alkaa tila loppumaan! Kanaset ovat meillä toista vuotta eikä vieläkään ole ulkotarha rakenteilla. Suunnitteilla kyllä ja odottaa että joku kävisi ostamassa jonkinlaisen leikkimökin/varaston sisätilaksi ulkotarhaan.

Eipä meillä muuten kummempia, tää 2012 kesä on ollut taas varsin tylsä säänsuhteen, jos niitä helteitä tulisi vielä..... :smt023
kaakatin

Viesti Kirjoittaja kaakatin »

Meillä kävi kutsumaton vieras aamulla. Kanat ovat katetussa tarhassa, mutta mökin seinän vieressä yksi reuna repsotti auki. Siitä aukosta se on tarhaan sisään mennyt ja sai saaliikseen minun vanhimman silkkikanan Ullan.
Kuva
Ulos meno ei sitten ollutkaan niin helppoa, sain sen kuitenkin lopulta ajettua ulos.
Nina

Viesti Kirjoittaja Nina »

Kanoilla on yhteensä seitsemän poikasta ja nyt olen tullut siihen päätelmään, että kuusi (!) niistä on kukkoja :smt013 Viime vuonna suhde oli 2/4, joten ei ollut hyvä sekään.
harrastaja

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Eka vapaa poutapäivä kesäkanalan poikasosasto siivottu jollain lailla hiki lenti piti suihkussa käydä ennen kuin lähti kauppaan ja nyt tarviis mennä hakemaan kanoille jyviä ettei tarvi talvella kuskata :smt017
Hellan lettas

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

[quote="petra81"]Ketuttaa kun eräs immeinen haukkui multa saamiaan munia pilallisiksi kun eivät esim vatkaudu, sattumalta tuon keskustelun kuulin vaikka ei tainnu olla mun korville tarkoitettu... :smt013

Anteeksi kun tungen,mutta pakko kommentoida tähän,että olen huomannut ihmisten kadehtivan jopa KANOJA! Meille niitä (meillä lemmikeiksi otettuja kesäkanoja,joista tuli ympärivuotiskanoja niin symppaattisia ovat)aluksi tultiin vasta vaste kattomaan,ja kysymään....miten säny tämmösiä,mistä sää ny tämmösiä,,on teillä ny munia sitte,, :smt019 :smt019 kuinka sää ny tämmöösiä,,pitääskö meidänki ottaa jne,,KATEUS vie kanatki pasästä.... :smt018 :smt019
Vastaa Viestiin