Miten teillä muilla munitaan?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Kysykää nyt miten meillä munitaan! Vihdoin, kirves nostettuna kanalan oven karmille ja jokapäiväiset uhkailut tuottivat tulosta. Tänään kiuruvetisille oli plupsahtanut kaksi munaa, silkeille kaksi ja helmikanoille yksi muna. En sittenkään vaihda krokotiileihin! :crazy2:
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Tehokkaat on sulla konstit! :smt002

Meillä alkoi muninta 7.2. Helmikuun aikana munia putkahti maailmaan 65kpl. jee! :smt003
Muusa

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Komean omakuvan on Matti laittanut avatareksi :smt003

Meillä tulee tasaisesti 1-3 munaa päivässä noilta kolmelta kanalta. Pitäis varmaan merkata ylös ja laskea tuotto tarkalleen. Munat kyllä merkkaan, tuoreita keitettyjä on niin tuskaisa kuoria että olen joka munaan laittanut päivämäärämerkinnän tussilla :smt004
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

Muusa kirjoitti:Komean omakuvan on Matti laittanut avatareksi :smt003
No niin, nyt se Matin sikamainen henkilöllisyys sitten paljastui.. :smt002
Avatar
HiltaHelikopteri
kukkoilija
Viestit: 4452
Liittynyt: 01 Marras 2005, 17:58
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Iltapäivällä käppäilin pirttin ja ilmoittelin isännälle, että nyt on sitten kevät, kun tuli haettua päivän kuudes kananmuna...tämä hihkaisi, että mitenkä siis: kuudes muna viideltä kanalta...höh-niinkuin ei muka tietäis, että meillä on kuusi kanaa.

Pitää kysyä tiinalta, että mitenkäs Irman ja Maijan tauon kanssa kävi? Nimittäin se mun Hulta-huippumunija ei ole taukoillut vieläkään...
tiina

Viesti Kirjoittaja tiina »

Hyvin kävi! Hössötin (taas) aivan turhaan. Kyllä ne kanat näköjään osaa taukonsa pitää. Ihmettelin vaan, kun niin lyhyellä valoisalla ajalla munivat, mutta kyllä ne sitten lopulta taukonsa pitivät.
Moilanen

yleiskeskustelu/kanat

Viesti Kirjoittaja Moilanen »

Nyt näyttäisi tuo munintaprosentti nousevan aivan ilahduttavaa vauhtia, vai mitäs tykkäätte; vko 7, 4,76%, vko 8, 19,0% ja vko 9, 28,5%. :sunny:
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Kanat munii, ankat munii ja jippi eka hanhenmunakin on putkahtanut :smt001 .. saas nähdä suuttuko Heta-Stiina kun siirsin sen ukkonsa kanssa ankkalasta kasvihuoneeseen.. ankat eivät saaneet hetkenkään rauhaa kiusankalppaleilta.. vielä ei uskalla aloittaa haudontaaa, kun tilat käy ahtaaksi,jos poikaset kasvaa liian isoiksi...
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Jippii! Parin kuukauden hautoma, - tipujenhoito projektin jälkeen ensimmäinen muna oli pesässä! Nyt en anna hautoa vähään aikaan, jotta saan omia munia. Toivottavasti saan tipuista muutaman munijan lisää, kaksi munijaa on liian vähän kun kumpikin kana innostuu hautomaan yhtäaikaa! ;)
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Onnea munasta! Muistahan poimia tiuhaan pois, ettei kumpikaan kanoista vain istahda päälle! :smt002
Wuohetar

Viesti Kirjoittaja Wuohetar »

Kyllä pitää heti käydä ottamassa pois, ettei hautomakuume iske päälle. En laita valemunaakaan, kun viimeksi Carmen sitä rupesi hautomaan! Mutta on se hyvä ettei koneiden kanssa tarvi värkätä, on nämä niin ahkeria "hautomakoneita"! ;)
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Meilläkin oli eilen jo aika kiva saldo. Korissa oli 5 maatiaisen munaa, 3 "silkkistä" munaa ja helmereistäkin oli jo kolme innostunut munasemaan. Viiriäiset panttaa tosi pitkään!
Pootsi

Viesti Kirjoittaja Pootsi »

Ei hyvänen aika. :iconbiggrin: :iconbiggrin: Mä olen ollut aika nyreissäni, kun kanat on olleet munintatauolla kohta puoli vuotta. Eilen sitten vaihdoin munintapesäviritelmän kunnolliseen ja heti tänään sinne tupsahti täydellisen kaunis kananmuna. :smt050

Mun täytyy vissiin ruveta isännälle juttelemaan, että josko sittenkin haettais uudet hybridit tuohon joukon jatkoksi jo nyt. Nuo kotimunat on aivan ehdoton juttu! :smt001
monnilainen

Viesti Kirjoittaja monnilainen »

Meilläkin kanat munii kivasti ja isäntä munii lähes joka homman minkä aloittaa! :smt003
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No mulla oli just äsken tallilla hassu yllätys: Ainon karsinassa asuu kolme kanaa: Toffee, Tiina ja Susanna ja niillä on kaikilla tipuja. Ja yhtäkkiä syrjäsilmällä huomasin, että pesässä on munia! Ja niin oli: kuusi isoa, kaunista munaa. Onneksi huomasin, sillä kohta niistä joku olisi läsähtänyt niiden päälle! Ilmeisesti Tiina kaappasi yhteisprojektin tipuset itselleen ja Toffee toipui haudonnasta munintakuntoon näin pian. Enpä ole tiennyt, että näinkin voi käydä!

(Sinänsä Toffee vähän säälittää, sillä se hautoi vähän pitkän kaavan mukaan eikä loppujen lopuksi vieläkään saanut omia tipuja.. :smt009 )
Vastaa Viestiin