Kädenvääntö KP:n kanalassa

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Kotopullaki

Re: Kädenvääntö KP:n kanalassa

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Tää nyt ei mitenkään enää liity mun kanalaremppaan, mutta menkööt kun ei tätä onneks tonne rakenteluosioonkaan siirretty.
Kuvitelkaas KP:
”No mutta hyvää päivää herrat polliisit. Tervetuloa. Kiva kun tuutte noin rauhallisesti niin minäkään en ala huutamaan. Ei, ei tarvii papereita näyttää, kyllähän minä noin komeat miehet muistan. Juu, meijän remppa jatkuu. Istukaa tähän varjosaan niin minä kipaisen hakemassa meijän työntekijöitten passien kopiot, nyt on kaikki kunnossa. Tuon teille kaffet samalla. Ai, no kiitos, onhan ne kukat kauniita. Miehenihän se on joka näitä meidän kukkia osaa hoitaa. Jaa tuo? Nooooo… kannabikseltahan se näyttää juu. Aijoo, nyt mää muistinki, kattokaas kun meijän Rocky-kyyhky tykkäs syödä kannabista, niin mää kippasin sen ruuat… No se Rocky on tuo tuolla, eiku tuo… No joku se on noista 15:stä ruskee-harmaasta. En kerenny rengastaan ku se karkas. Se Rocky sai nimensä siitä ku se nyrkkeili tälleen siivillään, tälleen... Ai anteeks kauheesti. Ei kai sattunu herra poliisia...? Anteeks hirveesti. Juu nääs kaikki tää alko Teukka-kyyhkystä joka loukkas siipensä…” ”Kilks” (käsiraudat). ”Hei oottakaas nyt vähän, mä haluisin tällä kertaa ihan pukeutuakin ja käydä suihkussa ja meikata ja laittaa hiuksetkin kun se naispolliisi viimeks…” ”Klaks” (auton ovi) ”Pam” (auton ovi taas) Ja TAAS männään! :smt005
Eepi

Viesti Kirjoittaja Eepi »

Kiva selostus!! :smt005 :smt005
mirri

Viesti Kirjoittaja mirri »

Eepi kirjoitti:Kiva selostus!! :smt005 :smt005
Ny vaan toivoopi täällä hartaasti, ettei oo ennustus :smt005
Oothan KP jo kaivanu sen kasvin pois pihalta? Ja tosiaan kopiooinut jokaisen työntekijän passin ja pyydystänyt sen Rikin ihan vaan varmuudenvuoksi häkkiin. Asianajajalle kai kannataa soittaa jo valmiiksi.(Pyydä käyntikortti varalta verkkarien taskuun, siihen ehjään) Ja pidä meikkipussi ja pyhävaatteet valmiina, niin hyökkäät heti tälläämään jos portti kolahtaa :smt040 ( Kynnet kerkii kyl lakkaamaan sitten siin matkalla)
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

No niin KP hyvin suunniteltu on jo puoliksi tehty, näin voit jo lähteä kävelemään sinne miliisiasemalle niitä herroja vastaan. Poliisiauton kohdatessasi nostat vaan peukalon pystyyn, kas näin :smt023 ja sanot niille, että sinuu ne olivat kuitenkin hakemassa. Siitä saa nääs pienemmän tuomion, kun ei vastustele pidätettäessä (oon katsonut liikaa jenkkileffoja). :smt005
Kotopullaki

Huomenna alkaa tapahtumaan KP:n kaatopaikkakanalassa :smt003 Työmiehet tekevät sinne nyt sitten sen sementtilattian. Mutta mua hirvittää... En voi jättää yhtään lintua siihen tarhaan koska ne tuttavallisina kuitenki tunkeevat nokkansa sementtiin ja eivät varo pikkuvarpaitaan työmiesten isojen jalkojen alla. Suunnitelmani on herätä ihan helekatin aikasin ja tyhjentää kanatalo ruoka-automaateista ym. Sitten siirrän linnut seuraavaan tarhaan. Ja siitä seuraavasta tarhasta sitä ennen siirrän sen asukit sitä taas seuraavaan minitarhaan. Mutta minitarha on niin pieni etten voi sinne tunkea kaikkia II-tarhan asukkeja. Joten osa II-tarhalaisista jää omalle alueelleen sillon kun sinne tulee I-osan asukit päivävierailulle. Tästä seuraa kyllä takuulla otteluja... :smt009

Olen tiedottanut että sementin pitää olla kuivaa kanojen nukkuma-aikaan mennessä. Oli kuivaa tai ei, mä kyl laitan linnut ees nukkumaan omaan paikkaansa. Tarpeeks ressaavaa jo se kun vieraal alueel päivän viettävät.

Voi pitäkee ny siel peukkui että tää kaikki menis hyvin... Yritin jo raksamiehelle selittää kuinka kanat voi sairastua ja kuolla ressistä ja että siks niin vouhotan hermostuneena tän asian kanssa. Arvatkaas vaan sainko ymmärrystä! :smt013 Kauhee ressi mullakin jo. Eihän se oo ku yks päivä hullunmyllyä, mutta kuitenkin. Mä saan kohta ite marekin!
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Peukutusta peukutusta :thumbright: :thumbright: Hyvin se menee :smt045
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Oo, vautsikkavaude, sulla on sitten kiirus päivä tiedossa. Älä nyt marekia kuitenkaan saa, olishan se näky jos sä tipahtelisit jaloiltas ,kulkisit juopuneen oloisena ympäri pihaa tupsahdellen väliin persiilles millon mihinkin ja kattelisit taivaalle välistä. Johan siinä alkaa huolestua remonttimiehet ja omakin mies, se kieltää sulta kaiken alkomahoolipitoisen juoman hetimiten.

Koitat puhella rauhoittavasti niille tirpoille kun niitä siirtelet ja touhotat kuin kanaemo niin eiköhän ne siitä suttaannu. Niistä sun pelastamista puulaatikoista voi tappelupukareille koota pikatarhoja, niittaat vaan pahvilaatikon pahveja ja jotain muoveja ympäriämpäri ja verkko yhteen seinään, siellä sitten saa olla omissa pikkuyksiöissään sen päivän :smt003
Kotopullaki

Joo, mää suunnittelinki jo et seuraavan kerran kun kumotuu viskiä lasi jos toinenkin, niin sanon isännälle että mulla on marek :smt003

Mä en saanu niitä saakelin puulavoja :smt013 Piti tulla toisen kattotiilisatsin mukana vaan eipä näkyny! Oisko isäntä taas ollu ovela? Musta alkaa tuntumaan että se on salaa käyny jonku "Miten pitää akka aisoissa" -kurssin!

Mietin josko siirtäisin kanat yöllä vai aamulla, ja päädyin siihen että siirrän ne aamulla, koska nukkumapaikkoja ei riitä koko poppoolle yhessä tarhassa. Salaiset aseeni ovat suora käynti, ihan vaan 2 aidanoven aukasulla, viereiseen tarhaan (eli ei ees tartte juoksuttaa niitä talon taikka koiratarhan läpi :smt005 ) ja maissimurska joka on kaikkien herkkua. Luulen että näin saan suurimman osan porukasta siirtymään. Ja loput sitten ohjaan toiseen tarhaan ketunhäntä kainalossa... Yritän olla kauheesti juoksuttamatta ja pelästyttämättä.

Kiitoksia peukutuksista, eiköhän se nyt sitten suju isommitta ongelmitta :)
Martta

Viesti Kirjoittaja Martta »

Mulla tais olla juhannuksena semmoinen ihan lievä Marek :smt017
Hyvältä kuulostaa suunnitelmat! Muista se lattiakaivon asennus ajoissa, muistuttaa jo lähes vesikauhua kun raivona juoksentelet ja ärhentelet työmiehilles huudellen suomalaisia kirosanoja valkoinen vaahto suupielistä roiskuen :smt119 :smt120 :pale:
Kotopullaki

Kyllä vaahto lensi suusta, mistäs arvasit! :smt005 Mutta vain isännälle. Ensin siirsin kanoja yksin ja vasta kun olin tuhat kertaa huutanut apua niin sitten tuli isäntä. Mutta sen kanankäsittely oli sitä luokkaa että potkasin sen saman tien tarhasta ulos ja pelotukseks vielä vedin yhen bambunoksan säpäleiks :smt003 Tehos isäntään mutta tehos valitettavasti myös työmiehiin jotka luikkivat karkuun katolle muihin hommiin. Mut saa raivon valtaan eläinten kovakouranen käsittely kun se ei olisi millään lailla välttämätöntä :smt013

Olen siis koko aamun ihan yksinäni lapioinut ja kuokkinut kanalan maata puhtaammaksi ja syvemmäksi betonia varten. Olen leikannut kanalan lattiaan aikoinaan asennettua rautalankaverkkoa keskellä sontaa. Kaksi puunkantoa kiskoin maasta pois ja sahasin poikki yhen rautaputkenkin. Ja tämä kaikki siellä alimman rautaritilän alla, jossa korkeutta enintään metri.

Toinen työmiehistä uskalsi juuri lähestyä minua :smt005 ja sanoi että tulevat apuun noin parin tunnin sisällä, ja että se betonin laitto ei vie ku hetken. Siinä on heille valmiiksi putsattu ja kuokittu lattia kultatarjottimella! :smt019 Okei, okei... oisinhan mä voinu oottaa että ne tekee sen likasenki työn, mutta kun mun huolenani on saada lattia mahd. pian valmiiks, jotta saan tänä iltana kanat omiin tarhoihinsa, ja siitähän ei täällä kukaan muu murehdi kuin minä. :smt021

En muuten saanu kaikkia kanoja ja kukkoja ulos I-tarhasta, mutta suurimman osan. II-tarhaan siirretty I-tarhankin porukka alko matsaamaan, vaikka ovat samaa tuttua jengiä. Oisko niin että kun ovat ei-kenenkään-maalla, niin katsovat uudestaan kuka on pomo? :smt017 Mutta ei isompia tappeluja ollut, kyllä se siitä. I-tarhassa siis jossa betonia tehdään, niin sinne jäi noin 10 kanaa/kukkoa. Täytynee vahtia heti betoninlaiton jälkeen etteivät siihen jumiudu...

Huoh... Voi mikä päivä. Vedän kyllä tänä iltana marekit! :smt030
Kotopullaki

Kotopullaki kirjoitti:kanankäsittely oli sitä luokkaa että potkasin sen saman tien tarhasta ulos ja pelotukseks vielä vedin yhen bambunoksan säpäleiks :smt003 Tehos isäntään mutta tehos valitettavasti myös työmiehiin jotka luikkivat karkuun
Sen verran piti vielä sanomani että jos luulette etelänmaalaisten olevan kuumaverisiä niin höpö-höpö! Me suomalaiset - näköjään - vasta ollaanki yhtä bensaa ja liekkejä sisältä! :smt005 Kauhee, miten must on tällanen tullu... :smt009 :smt017
Maximoves

Viesti Kirjoittaja Maximoves »

Joo, vai että etelänmaalaiset muka äkkinäisiä, taitaa suomineito olla parhaimmillaan ihan tulta ja tappuraa, tunteita ja kuohuja! Kiva kun sait melkein kaikki otukset ulos ja kohta me nähdään upeita kuvia uudesta kanalan lattiasta, jossa on sitten niiden tirppojen omat jalanjäljet painettuna märkään betonkiin kuin Hollivuudissa konsanaan :smt005
Skuukkeli

Viesti Kirjoittaja Skuukkeli »

Hatunnosto KP:lle, minusta ei olis tuohon... :smt002
Klara

Viesti Kirjoittaja Klara »

Skuukkeli kirjoitti:Hatunnosto KP:lle, minusta ei olis tuohon... :smt002
Samaa mietin... vois jäädä meikältä kanalanpohjat kaivamatta valmiiksi työmiehille (ja nyt en ees vetoo reumaan ja nivelten kolotukseen, vaan ihan rehtiin tuulella käyvän laiskapaskan luonteeseeni). Mää tuumaisin että tyämihet on sitä varten ja ruoskisin ne armottomalla asenteella uskomattomiin suorituksiin valvovan silmäni alla :smt079 :oops: :smt005

Lisäys: kanat kyllä siirtäisin ihan itte ja voi sitä poloista joka niitä erehtyis kaltoin kohtelemaan. Silloin kyllä toimisin samoin kuin KP :smt002
Kotopullaki

Kiitokset kauniit empaattisuudestanne! :smt054

Projekti ei mennyt ollenkaan niinku oltiin suunniteltu ja nyt olen jäähyllä. Mieheni sanoi ettei mun tartte sanoo tänään työmiehille enää sanaakaan. :smt003

Eilen puhuttiin että toinen duunari auttaa mua putsaamisessa ja kuokkimisessa ja lapioinneissa, jotta saahaan sementit maahan puolenpäivän aikoihin. Kuitenkin tänään molemmat duunarit keikku katolla yli puolenpäivän. Minä sain paikat valmiiksi ja ruiskutin vettä päälle, kun niin oli käsketty tekemään. Sitten menin kysymään pariinkin otteeseen että koskas sitä betonia aletaan laittaa. Sain erinäisiä vastauksia ja ootteluistani huolimatta ei ketään kuulunut. Sitten menin viimesen kerran kysymään ja mestari ilmotti että siinä voi sitten kävellä kanat vasta huomenna. Sanoin että sitten annetaan olla koko juttu, että minä olen kaikille osapuolille ilmoittanut että kanalan pitää olla kuiva klo 18 mennessä jolloin kanat menevät nukkumaan. Ja sitten alkoikin huutokilpailu jossa en jäänyt hiljaisimmaksi.

Vaikeutena tässä on se kun miehenikään ei välitä kanojen stresseistä, kuten eivät työmiehetkään. Joten olen yksin 3 miestä vastaan. Kukahan täällä sitten teurastaa niitä marekiin sairastuneita kanoja? Raksamestariko tai miehenikö? Tuskin on mynää, ja sekin on sitten taas mun homma. :smt009

Mieheni pisti betonihommat pyörimään noin klo 14 ja menin kurkkaamaan. Osa kanoista oli jo karannut takaisin remppatarhaan ja siellä löysin miehiä kanoja metsästelemässä. Yksi sohi niin törkeesti että kana juoksi ja lensi paniikissa ja pelkäsin sen katkovan jalkansa. Avasin suloisen suppusuuni :smt005 ja karjaisin ”Jos sä katkot siltä jalan niin se olet sitten SINÄ joka sen kanan lopettaa!” Ja taas huutokilpailu… Sain viimesen sanan lauseellani ”Tiedän kyllä ette teistä ei kukaan rakasta eläimiä, mutta minä kyllä rakastan niitä!”

Siellä sitä helkatin betoniaan nyt vihdoin ja viimein vääntävät. Kanatarhojen uusi järjestys jonka tein aamulla, joutuu kestämään huomisaamuun. Menen kyhäämään tarpeeks nukkumaorsia sinne pihalle kun ei ne kaikki siihen pikkuruiseen kanataloon mahu. Ja istun tarhassa pimeeseen saakka, koska tiedän että kanat lentävät aidan päälle päästäkseen oikeeseen kotiinsa nukkumaan, ja jos sinne menevät niin jäävät pian jaloistaan betoniin jumiin.

Nyt tuli taas ikävä Suomeen. Kyllä siellä ois tajuttu ihan kertasanomalla miten tää homma pitää hoitaa. Täällä ei mee perille vaikka toistan asiat moneen kertaan. Ja käsiä särkee saakelisti sen lapioinnin ja kuokinnan takia. Viime yönä ei meinannu uni tulla käsien särkemisen takia, kun olin hionnu hiekkapaperilla meijän taulapääpuusepän lyijykynämerkintöjä uusista sisäovistamme – jotka siis maalaamme läpinäkyvällä maalilla, joten on pakko putsata. Mulla kun on se skoljoosi, niin kaikki tollaset hommat aiheuttaa jotain hermojen painumisia niskassa ja sitten ne säteilee käsien särkynä. Tänä yönä en nuku taas ton kuokkimisen takia.

Vali-vali-vali... Mutta kun meni taas vähän hermot... :smt002
Vastaa Viestiin