Ankoista kysyttävää
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Ankoista kysyttävää
Tarvitseeko ankka lajikumppanin seuraa, vai? Mietin nimittäin että mitä enemmän ankkoja sitä suurempi sotku.. Mutta totta kai voin myös 2 ottaa. 

Kyl mä ottaisin sen 2 lättäjalkaa ainaski. Onhan se niiden mukavampaa kun on oman lajin kaveri seurana..
Mun mielestä ehdottomasti vähintään se kaksi, kyllä sen yhden yksinäisen elämä varmasti aika kurjaa olisi. 

Mut sit jos on vaa kaks ni mä ottaisin just sen kaks akkaa.. Jos on ukko ja akka ni akka on kyllä keväisin ihmeessä ukon kanssa

Tuossa luin tätä topicia alusta. Oisko kuitenkin Ankoilla kiva, jos olis isompi porukka ?
Eli joku 2-3 typyä, ja se yks poika-ankka?
Muuten käykö ankalle poikaskalkkina hienonettu munankuori??
Eli joku 2-3 typyä, ja se yks poika-ankka?
Muuten käykö ankalle poikaskalkkina hienonettu munankuori??

Niin läpivalaistiin noita ankkojen munia mitä tuol on hautoutumassa. Ja monessa oli kaksimustaa liikkuvaa pistettä sisällä. Kuvittelisin et sydän x 2. Kun nämä on olleet koneessa nyt noin viikon. Eihän niillä nyt toki silmät viel liiku, ja sithän olis tulossa jotain kyklooppeja. Voiko olla kaksosia? Ja mikä siihen vaikuttaa että niitä tulee? Josko noi ois vaikka saman ankan munia, ja siitä tulis noita kaksosia.
Onnistuuko ne kasvamaan, ettei tila lopu kesken? Ja nehän ei varmaankaan onnistuis kuoriutuun itse?!
Onpas outoa
Mun veikkaus on kyllä, et jos on kaksoset ni ne kyllä kupsahtaa aikas nopee munaan. Ei kai siellä riitä ravinto ja tila kahdelle...

Jostain tässä taannoin luin, et ne vaan on sitte pienempiä. Mutta eikö noi kaksoset ole linnuilla harvinaisia?
Noniih... ekasta 10 ankanmunasta 6 oli kirkasta, kaks ei päässy ulos, kehitys tyssäs siihen, kun ois ruskuaispussukan pitäny mennä sisään. Ja toinen oli kierokaulainen ympyrää menijä. Sen loppetin tänään, ei päässyt kun ympyrää. Yksi on nyt kanatipujen seassa ja näkyy voivan ihan hyvin.
Mutta en löytänyt mistään poikas kalkkia, enkä oluthiivaa.
Eli annanko sille nyt samaa kun noilla kanoille. Ja voiko sille sekoittaa vaikka rahkaa ja kanamunakuori hilettä ruokaan?
mistäs muusta teen sille sen b-vitskun. Ihan joku semmonen kama mitä luulis olevan ihan normaali kaupassa,,,löytyykö?? ne kanatiput mässää sitten sitä samaa ja.
Kun tuo nyt näkyy tuossa olevan, ja turhaa kai omistajat sitä yksin sinne hakee pyäriin. Niin koitampa ruokkia oiokein.
Noniih... ekasta 10 ankanmunasta 6 oli kirkasta, kaks ei päässy ulos, kehitys tyssäs siihen, kun ois ruskuaispussukan pitäny mennä sisään. Ja toinen oli kierokaulainen ympyrää menijä. Sen loppetin tänään, ei päässyt kun ympyrää. Yksi on nyt kanatipujen seassa ja näkyy voivan ihan hyvin.
Mutta en löytänyt mistään poikas kalkkia, enkä oluthiivaa.
Eli annanko sille nyt samaa kun noilla kanoille. Ja voiko sille sekoittaa vaikka rahkaa ja kanamunakuori hilettä ruokaan?
mistäs muusta teen sille sen b-vitskun. Ihan joku semmonen kama mitä luulis olevan ihan normaali kaupassa,,,löytyykö?? ne kanatiput mässää sitten sitä samaa ja.
Kun tuo nyt näkyy tuossa olevan, ja turhaa kai omistajat sitä yksin sinne hakee pyäriin. Niin koitampa ruokkia oiokein.
Onko 2 akkaa ja yksi ukko hyvä yhdistelmä? Ja onko ukko yhtä kesy/rauhallinen ihmiselle kuin akat? 

2 akkaa ja ukko vois olla ihan jees. Toki jos haluaa vähemmän niin kyllä ne akat ilman ukkoakin pärjäävät. Mulla on ukko kaikista kesyin noista vaakuttimista!
Oih.. Pakko saada ankkoja, mutta kun lupaa ei tule..
Voisi edes käydä jonkun luona hoitamassa ankkoja..

Jahas, eikös Jamppa vielä hoidellut lupa asioita
Älä nyt vielä murehdi, vielä niitä ankkoja ehtii tulemaan sinnekkin!
Mitäs nytten kun noita ankkoja mulle tuohon jää. Niin pitääkö mun ottaa jostain muualta vielä pari, ettei ne ole sitten kaikki sukua keskenään?
(Onkos kellään enään hautomattomia ankanmunia?)
ja ajattelin jotain 3-6 lintua, niin piisaako yksi ukko?

Älä nyt vielä murehdi, vielä niitä ankkoja ehtii tulemaan sinnekkin!
Mitäs nytten kun noita ankkoja mulle tuohon jää. Niin pitääkö mun ottaa jostain muualta vielä pari, ettei ne ole sitten kaikki sukua keskenään?
(Onkos kellään enään hautomattomia ankanmunia?)
ja ajattelin jotain 3-6 lintua, niin piisaako yksi ukko?
Jamppa lupasi, että Ankkailija saa käydä hoitamassa Jampan ankkojamirri kirjoitti:Jahas, eikös Jamppa vielä hoidellut lupa asioita![]()

Oi, saanko käydä teillä hoitaan ankkoja? Jee!jamppa kirjoitti:Jamppa lupasi, että Ankkailija saa käydä hoitamassa Jampan ankkojamirri kirjoitti:Jahas, eikös Jamppa vielä hoidellut lupa asioita![]()
Helpompaa sillee...