Suviannen viiriäiset :)

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
dumblonde

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Oho, sullahan on käynyt sitten hyvä tuuri värien suhteen :) Eikö sulla vieläkään oo kameraa, tahtois kuvia? :smt002 Minä vielä odottelen omia siitosmunia...
dripple

Viesti Kirjoittaja dripple »

Olisi kyllä mukava nähdä niitä kuvia :smt001 Hopeanharmaa on varmasti kaunis.

Töyhdöt päässä kuulostaa siltä että kaverit ovat nokkaisseet reppanaa päähän tai se on satuttanut muuten päänsä. Meillä oli pitkään töyhtöpää viirukukko kun harakka hieman käsitteli sitä ulkohäkin verkon läpi :smt013
Suvianne

Viesti Kirjoittaja Suvianne »

Minäkin mietin onko nokkastu, mutten usko kun eivät ole kertaakaan minun nähen nokkineet millään lailla toisiaan. Joten luulen sen sotkeneen sen pään. Kun välillä on ollut puuron jämiä ja tämmöstä märkää ruokaa ja muut suorastaan kävelee nukkuvien päältä.

Minä voisin onnistua sillai niitä kuvia laittaan, että jos saan kännykällä hyvän kuvan ja lähetän Mimmille.
Niin jos Mimmi joskus kerkiää laittaa koneelle???

Kun mun kone ei huoli enää kännykän pc suite ohjelmaa.
Ja videokameralla en saa kunnon kuvia liikkuvista elukoista.
Ja yritin videota lähettää imagejohonkin niin se ei tukenut formaattia. Ja kun yritin lähettää tekstiviestiä sellaseen palveluun niin puhelin ei vain suostu sitä lähettää ko. osoitteeseen??
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Joo, lähetä vain kuvia, voin siirtää sit tänne. :smt006
Suvianne

Kiva!!
Nyt on ruoka hommelit ja sitten laitan kotiviinin käymään. Mutta illasta voisin olla ahkera kameranainen :smt004
Mimmi

Sorry, mulla meni tämä päivä huti.. Sain kyllä kuvat, mutta en jaksa nyt tajuta, missä oikea piuha on.. Laitan kuvat huomenna.

Mun päivä meni siihen, että pidin kissaa sylissä.. Mörkö steriloitiin torstaina ja kaikki meni hyvin tähän päivään klo 11:30 saakka. Silloin otin, niin kuin joka aamu ja ilta, kaulurin pois ja vartioin, kun Mörkö söi, joi ja kävi kissavessassa. Sen jälkeen otin Mörkön syliin, että laitan kaulurin takaisin.. Ja huomasin, että haavasta tippasi verta! Haavasta oli auennut yksi tikki ja sieltä oli pullahtanut hiukan jotain rasvakudosta ulos.

Päivä meni sitten siihen, että käärin kissaa erilaisiin siteisiin ja kapaloihin, pidin sitä sylissä ja soittelin eläinlääkäreille. Lääkäriin päästiin vasta klo 18:15 Ouluun. Mörkö kursittiin tiukemmin kasaan, lääkittiin ihan pihalle (nukutus oikein isän kädestä, särkylääkettä toinen mokoma ja antibiootit vielä kiellon päälle..) ja kotiin ehdittiin yhdeksäksi. Onneksi ulkona roikkuva lopussa jo usean sentin mittainen suoliston näköinen möykky oli todella kokonaan vain rasvakudosta ja se leikattiin pois. Tottahan ukkeli on työmatkalla, mutta onneksi sain kaverin mukaan, ettei yksin tarvinnut selvitä.

Nyt saapi kissa sitten olla "sukassa" ja kaulurissa koko 10 päivää, en varmasti irrota edes ruokailun ajaksi. Lisäksi on kaksi päivää särkylääkitys ja neljä päivää pistettävä antibiootti ja lääkärissä jo pistettiin kahden viikon pitkävaikutteinen antibiootti. Jep jep.. Rahaa meni vaatimattomat 142 € tällä reissulla.. :smt012 Mutta tärkeämpää on, että Mörkö nyt vain toipuisi.. [-o<

Tässä toipilas:

Kuva
Suvianne

Kamalaa!!! Huh huh.. Joo ei tosiaan ole kuvilla kiire.
Voin vain kuvitella tuon tilanteen.
Olen kova kun tulee kanojen syöntiin, mutta lemmikit ovat erikseen. kerran olen vieny dobberia leikkaukseen kun tappelun jälkeen rupesi keräämään mätää silmän alle.
Puistattaa vieläkin. Olen yllättävän herkkä tuollaisiin ja kun minun piti pitää koiraani paikallaan, kun lääkäri poisti palleja niin pyörryin :smt005
Joten tuo kohta missä sanoit luulleesi jotain suoleksi :smt009 Hui kamalaa... Olisin ollut varmaan kykenemätön ajamaan. Onneksi sulla oli kaveri!!!!!
Suvianne

Asiasta viidenteen.
Viirut ovat nyt 4vko ja 4pvä
Ja tänä aamuna istuskellessani kanalassa, yhtäkkiä kuului kiroilua :smt005
Mutta kun kopissa miehet luuraa niin en nähny kuka.
Joku muukin yritti, mutta se jäi aina puoleen väliin.

Poikakin tuli perässä kanalaan, kun sitä niin vaivaa miksi ruokinnassa menee aina niin kauan. (ihana rauha, istun aina tovin ja rentoudun :) )Olipa kiva kun poikaa niin nauratti viirun kiroilu.
Mimmi

Tämä päivä meni sitten Pekon kanssa, sen pötsi kun sammahti.. Nyt se on lääkitty ja näyttäisi käynnistyvän uudelleen, joten jospa nämä kuvat nyt sitten..

Eli Suviannen viiriäisiä:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
dumblonde

Viesti Kirjoittaja dumblonde »

Voe ku ihaania! :smt007
Suvianne

Kiitos Mimmi!!!

Pekko oli vissiin vuohi??

Tiedätkö miksi?
Sen vain mustan ettei oikein omenoita saanu antaa. Onko Pekko toipunu?
Kylläpä sulla nyt vastustaa. Kummasti se paska kasaantuu aina samaan läjään. Toivottavasti kissa ja Pekko voi jo paremmin.
Voimia sinne Mimmi!!
Mimmi

Ihania nuo sun viirulaiset kyllä! :smt007

Joo, Pekko on pikkuinen vuohipukki.. En ole antanut mitään uutta tai outoa, mutta kun syksy kylmeni, aloin pikku-hiljaa antaa vähän kuivattua leipää ja kauraa.. Mutta ehkä se oli liikaa tai sitten Pekko ahmi vapaasti tarjolla ollutta Seleeni Hertta-Muretta.. Tai sitten löysi ihan itse jotain sopimatonta..

Poika-ressu meni ihan "laihaksi", eli massun normaali pyöreys hävisi. Mutta lääke tuntuu auttavan, massu alkoi lorista ja pyöristyä.. Äsken näytti jo märehtivän, joten suurin huoli lienee ohi.

Joo'o, ei kahta ilman kolmatta.. ??? :smt017 :smt011 :smt012 :smt019
Suvianne

No onneksi!! Minulla ei tuota sattunut, mutta kerran menin lekuriin kun oli Äippä astunu naulaan ja ontu.
Se meni melkeen heti ohi lääkkeellä kun vein samantien lääkäriin. Ja sitten se kamala kilin kohtalo, joka syntyi ilman peräaukkoa??!! Muistakaahan tarkistaa onko elukoillanne pyllyä?!! Kaikilla ei ole sitäkään.
Se oli kyllä niin järkyttävä, ettei katoa silmistä ikinä. Kun eihän sitä heti tajunnu. Kili oli terve muutaman päivän ellei viikonkin... Kunnes kerrasta kuoleman sairaaksi. Ja lekuri sanoo, katsos: Tällä ei ole reikää, mistä kakka tulisi...

Ompa kyllä tuo Pekko jännä, mikähän sen on voinu tehä?? Kun joskus meilläkin saivat uudesta ruuasta ripulia, muttei tuota pötsi hommaa. Vosiko se olla jotenki herkempi. kun Pekko taisi olla juuri se tosi pieni.
maunu_muori

Viesti Kirjoittaja maunu_muori »

Hymm.. eikös se pötsi pysähdy paremminkin syömättömyyteen, pötsibakteereiden tuhoutumiseen työnpuutteessa, kuin ahmimiseen..ahmimistahan seuraa ennemminkin puhaltuminen. Mää mitään tiedä, kun meillä joka tapauksessa ahmivat .. kaikkee ja aina..eli on se vapaa heinä ja vapaa väkirehu..jota nykyään käytetään lammaksilla, ja kun ovat yhtä sakkia meillä niin sitten myös vuohilla.. mut kyllä on Mimmiä koitellut ..Kisukka on kyllä aika kipeen näköinen, hienoo kun teillä sentään pääsee lääkäriin.

Meillä ne kyllä märehtijät myös omenoita, niitten omenapuitten lisäksi..no ens vuonna ei tarvii syödä enää omenoitakaan..
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

Onpas siellä Mimmillä nyt ollut vastuksia :smt009, mutta hyvä, että toipumaan päin kuitenkin ollaan.

Sieviä ovat Suviannen viiruliinit :smt007 Nekö ei noki styroksia? Kanojen suihin uppoais kylmälaukku tms. aika nopsaan :smt012 Viiriäisille en ole uskaltanut ees kokeilla.
Vastaa Viestiin