Hautojia täälläkin
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
maunu_muori
-
pekko
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
No nyt Meimin pesässä piipittää...säröjä ei vielä kuitenkaan näy. LA on huomenna---taas jännittää kovasti!
Mitäköhän Fiola-kana meinaa? Se on ruvennut rääkymään hyvin pahalla äänellä vähän joka käänteessä kaikelle mahdolliselle. Pesässä viihtyy liian pitkään munintareissulla. Eilen kyllä vielä munan teki. Pikkusen "pahoja" aavistelen, mutta jospa menisi ohi sen tipuhaaveet. Mä en enää tähän aikaan vuodesta uusia välttämättä haluaisi. Tuntuis, että kevät/kesätipuilla olisi paremmat lähtimet, kun saisivat aurinkoa ja luonnonantimia...
Mitäköhän Fiola-kana meinaa? Se on ruvennut rääkymään hyvin pahalla äänellä vähän joka käänteessä kaikelle mahdolliselle. Pesässä viihtyy liian pitkään munintareissulla. Eilen kyllä vielä munan teki. Pikkusen "pahoja" aavistelen, mutta jospa menisi ohi sen tipuhaaveet. Mä en enää tähän aikaan vuodesta uusia välttämättä haluaisi. Tuntuis, että kevät/kesätipuilla olisi paremmat lähtimet, kun saisivat aurinkoa ja luonnonantimia...
-
pekko
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Meimille tuli viisi tipua kuudesta munasta! smarille lämpimät kiitokset
Neljä taisi olla keltaisia/ruskeankeltaisia ja ainakin yksi musta/harmaa, jolla rinnassa valkoista. Kuvattua en vielä saanut (enkä laskattua varpaita!) kun piilottelivat mamin alla aika tiiviisti ja aina oli joku märkä tipu vastassa, kun nostelin Meimin siipiä ja pyllyä sen verran, että sain kerättyä kuoret pois. Enpä sitten viitsinyt nostaa emoa pois pesästä, mutta jospa huomenna saisi ikuistettua "filmille" pikkuiset.
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
-
pekko
- HiltaHelikopteri
- kukkoilija
Joo-mä tykkään kanssa, kun ovat erivärisiä, niin tunnistaa yksilöllisesti heti tipusta alkaen. Tämä on mulle muutenkin mielenkiintoinen tipue, kun emokanditaateista löytyy (paria eriväristä) brahmaa ja faverollea, isäkanditaateista rotumääritelmät täyttävää ja ei-täyttävää kultabrahmaa ja faverollea. Tarkennan vielä, että mulla ei ole mitään risteytyksiä vastaan! Eikä sitäkään vastaan, että joku toinen on äärimmäisen tarkka rotupuhtauden suhteen. Jokainen tyylillään
Senkin tarkennan vielä, että kyseessä syystiput, jolloin monesti on yhdistetty erirotuiset parvet samaan, kun ei eletä varsinaista siitoskautta.
Alustuksen jälkeen itse asiaan: toisella ruskeankeltaisella tipulla on makeet varpaat--->toisessa jalassa neljä ja toisessa viisi varvasta
Keltaiset viisivarpaisia ja muutenkin aikalailla favetipuilta näyttäisivät. Toinen ruskeankeltainen on silosääri. Ihana coctailkomppania siis minunlaiselle!
Alustuksen jälkeen itse asiaan: toisella ruskeankeltaisella tipulla on makeet varpaat--->toisessa jalassa neljä ja toisessa viisi varvasta
-
smari
Tuleekohan sille sitten partakin vaan toiselle puolelle?HiltaHelikopteri kirjoitti: Alustuksen jälkeen itse asiaan: toisella ruskeankeltaisella tipulla on makeet varpaat--->toisessa jalassa neljä ja toisessa viisi varvasta![]()
Nuo vaaleet näyttää oikeilta faveilta