Newcastlen tauti jyrää!

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Pigeon

tauti

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tiedän kyllä miten tauti on todennäköisesti levinnyt ja tiedän myöskin ne lintujen ostot. Ne on vain välillisesti siinä. Ja siinä on monta muutakin tekiää. Mutta ne on kuitenkin yksityisten ihmisten asioita enkä halua/voi niistä täällä kertoa. Taudin eteneminen on mulle kuitenkin lähes varma. Se on kuitenkin oma tulkintani asiasta ja voin olla väärässäkin. Mutta, kun asioita olen vatvonut pienessä päässäni, niin olen saanut asiasta aika hyvän kokonaiskuvan.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Avaruusasuiset miehet kävivät ottamassa 20 verinäytettä ja 10 ulostenäytettä. Sitten vain odotellaan.. :smt015

Tälleen kanasta otetaan verinäyte "kainalosta":

Kuva
Kuva
Pigeon

tauti

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Samanlaista sakkia kävi täälläkin. Ei ihan helppoa ole se näytteiden otto kyyhkyiltä, saati sitten kanoilta! Varsinkin, kun näytteiden ottajat ei ole mitään ammattilaisia :smt009. Meillä kyyhkyt piti laittaa selälleen! :smt012
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

No mun mielestä meillä meni yllättävänkin sujuvasti. Mä odotin jotenkin paljon isompaa ja hankalampaa showta. Mä hain elukan kerrallaan ja seljätin sen polvien päälle. (Selällään nuo kanat ainakin rauhoittuu ihan kummasti..) Sitten ell nyppi kainalosta muutaman untuvan, että sai suonen näkyviin ja neula meni nätisti sisään ja veri putkiloon.

Eläinlääkärit olivat oikein mukavia, rentoja ja huolehtivaisia. Esimerkiksi, jos verta roiskahti kanan höyheniin, ne putsailtiin pois ilman kummempaa kiireen tuntua, ettei jää verta houkuttelemaan toisia nokkimispuuhiin..
Pigeon

tauti

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Teillähän se meni sitte hyvin näytteiden otto. Meillä toinen oli lääninlääkäri ja toinen paikallinen. Läänineläinl. passuutti koko ajan toista. Yhdeltä naurukyyhkyistä murtui siipikin siinä hommassa. Olisi ollut parempi, jos olisi saanut hoitaa näytteiden otot kahdestaan paikallisen kanssa. Olis selvitty paljon nopeammin ja ilman turhaa lintujen kiusaamista. Lisäksi jättivät kaikki avaruuspukunsa,ym tänne! :smt011
Mimmi

Re: tauti

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Pigeon kirjoitti:Lisäksi jättivät kaikki avaruuspukunsa,ym tänne! :smt011
No, sehän tietysti rajoittaa taas taudin leviämistä, jos sellainen tilalla olisi. Etteivät vie virusta avaruuspuvuissaan seuraavaan paikkaan. Meillä tosin pyysivät luvan, että saako jättää tänne ja voisinko huolehtia niiden polttamisen.
Pigeon

tauti

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Joo, mutta ne puvuthan on kertakäyttöisiä. Miksi jatkuvasti "lainataan" toisten kirjoituksia? Eiköhän jokainen osaa lukea?
Matti

Viesti Kirjoittaja Matti »

^Sillähän vaan merkataan tietty kohta, jota halutaan kommentoida. Mun mielestä se vähentää väärin ymmärtämisen mahdollisuutta näinkin pitkässä ketjussa. :smt001
Pigeon

tauti

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Tästä taitaakin tulla Muniksen historian pisin ketju.
Ollaan tänään juteltu eri tahojen kanssa, myös ulkomaalaisten viranomaisten kanssa, ja saatu käsitys, että NC. ei tartukkaan niin helposti,kuin meillä Suomessa on luultu. Eli tauti tarttuisi ainoastaan konkreettisesta kontaktista, ei esim: tuulen mukana,ym. Se ainakin selittäisi miksi näyttelyissä osa linnuista ei sairastunutkaan. Tiedä häntä sitten, mutta se olisi ainakin looginen selitys. :smt017
höna-böna

Viesti Kirjoittaja höna-böna »

Meillä otettiin eilen näyttet kolmeltatoista poikasilta ja yhdeltä kanalta,ja se otettiin siivistä.Lekurin mukaan tällä kyseisellä henkilöllä oli niin huonosti kirjanpito että minne oli myynyt munia ja lintuja,että poliisi joutui postin pakettilappujen mukaan selvittämään,että minne niitä oli mennyt,sen takia on kestänyt niin kauan :smt013 Tämmöiset tyypit pitäisi saada vastuuseen siitä mitä hankaluuksia ne aiheuttavat :smt019
Pigeon

tauti

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

:smt013
Viimeksi muokannut Pigeon, 10 Heinä 2008, 09:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

Ja joo, puvut on kertakäyttöisiä ja siksihän ne juuri pitää hävittää siellä tilalla, missä niitä on käytetty, ettei levitetä mahdollisia tauteja muualle.

Muoks; sorry, olen sattuneesta syystä vähän väsynyt ja kireä. Kirjoitin tähän vähän asiattomasti ja otin oikeudekseni poistaa sen. Ei kuitenkaan muuta mitenkään keskustelun kulkua. :smt002
Villiina

Viesti Kirjoittaja Villiina »

Jaksamisia ja tsemppiä verikokeiden tuloksia odotteleville tai niille, jotka elävät muuten vaan Newcastlen taudin pelossa! :smt009 En osaa edes kuvitella sitä pelkoa ja vihaa mitä koette tuota tautia kohtaan! Nyt vaan kaikki kädet kyynärpäitä myöten ristiin (äitini ruukasi aina sanoa), et levinneisyys ei olis kovin kauheen laaja!

Tuo Pigeonin kirjoitushan olisi muuten aikas hyvä uutinen, et jos tauti leviäisi vain suoranaisella kontaktilla, eikä ilma tartuntana!
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

JEEEEEE!
Me saatiin Eviralta puhtaat paperit! Kirpos noin tonnin painoinen kivi kivi harteilta!!!! JESSSSS!!!
Piän peukkuja teille muillekin!
Pigeon

tauti

Viesti Kirjoittaja Pigeon »

Mahtavaa. :smt007 :smt007
Vastaa Viestiin