Tipujen haudontaa
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Tipujen haudontaa
no ne 30% lukemat on olleet yksittäisiä lukemia alku vaiheessa, kosteus on ollut varmaan yleisimmin 38%. Mä en ihan luota tuohon mittariin, mutta en ole odottanut 3 vuorokautta täyteen, koneen ohjeissa oli veden täyttö joka 3. vrk, mutta jos odotti niin kauan kosteus ehti laskea 30% ja vesi kaukalo oli kuiva. mä oon tehny niin että jos esim olin täyttänyt kaukalon illalla ja kolme vuorokautta tulisi täyteen klo 18, niin täytin kaukalon jo aamulla, tällä vähän vajaan 3. vrk täyttövälillä kosteus on pysynyt 42-36%. sillä on menty pari viimeistä viikkoa, eka viikkona oli nuo pudotukset sinne 30% kun vesi ehti loppua.
Toivottavasti nuo eivät ole kovasti haitanneet kehitystä.
Meillä on jännät paikat ninanni! peukkuja sinne! kerrohan mitä kuuluu! täälä kuuluu edelleen piippausta klo 11 kuulin ekan kerran, mutta säröjä ei näy.
Toivottavasti nuo eivät ole kovasti haitanneet kehitystä.
Meillä on jännät paikat ninanni! peukkuja sinne! kerrohan mitä kuuluu! täälä kuuluu edelleen piippausta klo 11 kuulin ekan kerran, mutta säröjä ei näy.
1. tipu on kuoriutunut! jeee
2. on melkein valmis ja säröjä on nyt jo 5 munas
2. on melkein valmis ja säröjä on nyt jo 5 munas
Huomasin että meillä on ihan samoilla vuorokausilla tiput!
Mulla on kääpiö-koch munia 9kpl koneessa. Piipitystä kuulin eilen illalla eka kertaa ja yhteen munaan on tullut särö puoli neljän aikaan. Muuta ei ole tapahtunut mutta osa munista heiluu. Olen ensikertalainen haudonnassa ja mietinkin että kuinka pitkään menee kun munaan tulee reikä että se tipunen kuoriutuu? Luin että voi vaihdella aika melkoisesti tuo kuoriutumisaika. Mutta kun ei malttais..
Teihin verrattuna minulla on aika hidasta toimintaa.

eiköhän ne sunkin tiput sieltä kuoriudu
kovasti noissa on eroa, se muna missä viiden aikaan oli isoin reikä, ei oo vieläkään päässy ulos, kaveri vieressä naputti ittensä ulos tunnissa! nyt on kolmas muna alkanu reikä kiertää muna...

kovasti noissa on eroa, se muna missä viiden aikaan oli isoin reikä, ei oo vieläkään päässy ulos, kaveri vieressä naputti ittensä ulos tunnissa! nyt on kolmas muna alkanu reikä kiertää muna...
apua kun siellä Ollaan nopeita! Mulla vaan hermoja kiristää nuo omat tulevat. Niin hitaita että hermot menee odottelussa
tiput tietää heti että Mistä mulla saa käpyn palamaan
mutta 16aikaan oli suunnilleen eka särö. Toises 20.00 reikä. Mut ei mitään edistystä vieläkään. Antavat odottaa itseään...

kiitos 
no nyt hidastui tääläkin.
reiät on pysyneet ennallaan. mutta piippausta kuuluu että kyllä sielä hereillä ollaan.
siirsin nyt kuoriutuneet pois koneesta, niillä alkoi jo olla niin kova meno
ja yks, se joka ekana meinas tulla mut tulikin viidentenä, se ei meinannu saada itteään pois ollenkaan, oli selällään ja toiset alko makoilla päällä. autoin sen kuoresta pois, katotaan mitä siitä tulee, ihan väsynyt oli raukka pieni.
hirmu jännää tää on! täälä on istuttu nenät kiinni koneessa ja ihmetelty 5v tyttären ja on se mieskin vahdannu kohtuullisesti

no nyt hidastui tääläkin.
reiät on pysyneet ennallaan. mutta piippausta kuuluu että kyllä sielä hereillä ollaan.
siirsin nyt kuoriutuneet pois koneesta, niillä alkoi jo olla niin kova meno

hirmu jännää tää on! täälä on istuttu nenät kiinni koneessa ja ihmetelty 5v tyttären ja on se mieskin vahdannu kohtuullisesti

no nyt alkoi taas yks naputella reikää isommaksi. muut on ennallaan.
siellä ei nukkumaan päästä ollenkaan! Täältä piippaus kuuluu mut ei mitään tapahdu. Saa nähdä ennen nukkumaan menoa että pääseekö nukkuu vai ei. Tuskin silti vielä tapahtuu mitään. Huomenna luulen että kuoresta Ollaan jo ulkona
jos ei niin sit alkaa epätoivo iskeä!

En viittiny jäädä kavereita odottamaan, oli ne sielä pärjänny, täälä oli 5 reipasta tipua lisää 
saldo on nyt 10 tipua. 18 munaa on vielä konees, niissä ei näy mitään säröjä tms. en toki niitä alkanut pyörittelemään, otin vaan tiput pois. piippaus kyllä kuuluu jostain, eli toiveissa on saada vielä lisää pikkuisia.
Mites teillä ninanni ja kanakka, joko on jo tipuja?

saldo on nyt 10 tipua. 18 munaa on vielä konees, niissä ei näy mitään säröjä tms. en toki niitä alkanut pyörittelemään, otin vaan tiput pois. piippaus kyllä kuuluu jostain, eli toiveissa on saada vielä lisää pikkuisia.
Mites teillä ninanni ja kanakka, joko on jo tipuja?
no ei sitten yhtään! Mutta koneessa hirmuinen piippaus. Kuin kilpaa huutaisivat että kuka saa kovimman piippauksen aikaan. Säröt kyllä isontunut mutta ei vielä kuoren naputusta ympäri havaittavissa. Kyllä on odottavan aika pitkä
mutta onnittelut sinne jo suuresta onnistumisesta! On ne ihania!

mutta onnittelut sinne jo suuresta onnistumisesta! On ne ihania!

ensimmäinen tipinen näki juuri päivänvalon! Terhakka keltainen "pääsiäistipu" 

oi ihanaa!!! Onnea tipuista, niitä sielä nyt varmaan on jo useampi 
Meidän saldo on 15 tipua
yhdes munas on vielö särö, ilmesty vielä tuos klo 17 aikoihin, mutta se ei oo edenny, on tainnu olla jo liian kauan hiljaa. no aamulla näkee.

Meidän saldo on 15 tipua

yhdes munas on vielö särö, ilmesty vielä tuos klo 17 aikoihin, mutta se ei oo edenny, on tainnu olla jo liian kauan hiljaa. no aamulla näkee.