Mitä tänään kuuluu?

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Ja ensin mulla jatkuu osapäivä homma 1.6 asti ja toiseksi Ei ennen oo kana syliin kuollu ..Otin syliin ja pihtien kanssa nypiiin kun jalkoihin oli tullu konttejä ja siinä se kupsahti ku lattialle laitoin oli viimekesäsiä kanoja
annemari

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja annemari »

Pihtien kanssa :smt017

kuulostaa aika kovakouraiselta.
harrastaja

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja harrastaja »

Millä muuten ois kovaa könttiä irti saanut ?OOn eräänkin silleen tehny kun äitini opetti mut ei ennen oo noinkaan käyny
hen-na

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja hen-na »

saralele kirjoitti:Minä pääsen oppisopimuksella maatalouslomittajaksi!!!! :smt041 :smt041 :smt041
Onnea :smt001
Muista, että pittää olla sopivasti kajahtanut, että jaksaa tätä ammattia :smt043
Iloisten Munatalo

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloisten Munatalo »

IloMunan parvi pääsi tänään vihdoinkin ulos! :smt041 Tosin nuorimmat eivät vielä uskaltautuneet vaan seurailivat oven raosta uutta tilannetta. :smt047
saralele

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja saralele »

hen-na kirjoitti:
saralele kirjoitti:Minä pääsen oppisopimuksella maatalouslomittajaksi!!!! :smt041 :smt041 :smt041
Onnea :smt001
Muista, että pittää olla sopivasti kajahtanut, että jaksaa tätä ammattia :smt043
Juu on mua sen verran varoteltu, että hieman kajahtaneeksi tässä ittensä tunteeki :smt005

Pari kaveria (nuoria tyttöjä) on kans lomittajia niin enköhän minäki pärjää! On kuitenki tullu kaikenlaista koettua ja tehtyä, niin eläinten kuin ihmistenki kanssa.. (niin paitsi että en oo lehmään koskenutkaan 20 vuoteen... Joskus pienenä vasikoita harjannu :smt003 )
Rusina

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Kyllä se saralele sujuu :smt001. Ei lehmä oo sen kummosempi kuin mikään muukaan eläin, ihmiset lomittamisesta tekevät haasteellisen ammatin. :smt023 uudelle uralle!
hen-na

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja hen-na »

^noin todellakin!
Ite on oppinut jo hyvin tunnistamaan ihmiset miten pitää olla minkäkinlaisen tyypin kanssa, että tulee juttuun. :smt001
En ookkaan riitaantunut 9vuoden aikana kuin kahen kanssa toinen oli eläinrääkkäys tapaus ja toinen alkoi höpöttää siitä miten rumia ja lihavia lomittaja naiset on :smt005 . Sille sanoin sillon kyllä, että hastalavista vaan, hoida ite kantturas. minä en moisia kuuntele :-"
saralele

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja saralele »

Meen yhelle tilalle suoraan, siel on 40 lypsävää lehmää ja ens kesänä alkaa uuden robottinavetan rakentaminen. Puhelimessa ainaki on vaikuttanu tosi kivoilta tyypeiltä!! Ja kaveri on kans ollu siellä, ei se varmaan ois paikkaa suositellu jos se ois ihan persiistä :smt003
Avatar
mimmu
sussex
Viestit: 601
Liittynyt: 06 Touko 2007, 12:59
Paikkakunta: Etelä-Savo/Sulkava

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja mimmu »

Kevät siivousta viikolla lampola/kanalassa ja kanat + kukot sillä aikaa ulkoilee halkovaraston lattialla ja saivat kylpeä kun siellä oli pehmeää hiekkaa.
Kyllä olivat lystissään ja uuhitytöilläkin oli kevättä rinnassa kun keskenään päitään yhteen muksivat. Hiukan on vielä lunta ettei päässeet pidemmälle hakaan.
Mukavasti se aurinko on jo lämmittänyt muutenkin pihaa ja sormet syhyää kukkapenkkeihin. No järvi on vielä jäässä ja pilkkijöitä näyttää olevan.
Peipot on tulleet ja mustarastaat mukavasti laulaa pihapuissa ja käyvät syömässä muiden lintujen kanssa lintutalossa.
Täytenee taas maalata kanala sen verran ovat sotkenee seiniä ja orret varmaan vaihdan sekä kesäkanalan puoli menee ihan uusiksi.
Mukava kun mitä suunnitella ja pääsee tekemään :smt038 , kun koko kevät on ollut yhtä sairastelua :smt009 .

Nyt tyttären 5vuotias mummin kanssa lämpiäisiä tekemässä ja askartelemassa jotain vapuksi.
Joten taidanpa mennä saikulle ja korvapuustille näin tuulisella kolealla säällä :smt045 Sen verran tuulee kovaa jot toivotaan ettei taas sähkökatkoja tule :shock: .
mummo ja kanaset :biggrin:
Iloinen Aasi

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja Iloinen Aasi »

Ootko saralele koko koulutusajan siinä samalla tilalla? Ja kuinka kauan oppisopimuskoulutus tuolle alalle kestää? Terv. nimim. kiinnostunut :smt001
saralele

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja saralele »

Oon koko ajan siinä samalla tilalla. Se on kolme vuotta varmaan. En tiiä vielä tarkempia tietoja, paikka on nyt varma mutta pitää vielä oppisopimustoimiston kans sopia ne kaikki koulutusjutut ja kattoo kaikki mitä sopimuksia siihen pitää tehdä ym..
vardenji

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja vardenji »

Orpington nuoriso alkaa olla sinut parven kanssa. Vielä ne syö ihan viimesenä ja niille näytetään niiden paikka jos eivät pysy ruodussa, uttaketään ei pahemmin nokita/ajeta, vaan saavat tepastella aikas lailla rauhassa :smt001 Yhdistetty parveen alkuviikolla.
mervi.i.

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja mervi.i. »

Aivan mahtavan ihana linnunlaulu, huumaava kerrassaan. Kello kuusi.kolkyt ja töihin lähtö aivan pian ja vetta saataa edelleen. Mutta antaa sataa :smt023 , loputkin lumet lähtee.
Mikä parasta, mulla jatkuu työt ainakin vuoden verran eteenpäin. Jihuu :smt043 , sitähän ne linnutkin laulaa .
kaisumaria
siebenbürger
Viestit: 521
Liittynyt: 12 Maalis 2010, 12:38
Paikkakunta: Pyhämaa (Uusikaupunki)

Re: Mitä tänään kuuluu?

Viesti Kirjoittaja kaisumaria »

Onneksi olkoon! :smt002 Mua ei palkkatyöt enää häiritse, muut työt sitäkin enemmän.
Ei tästä mitään tule, mutta yritetään nyt kuitenkin
Vastaa Viestiin