Kyllä tuli helpotuksen itku tästä uutisesta
UUSI IB-tauti tila löytynyt
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
minnimanni
Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt
Koskaas se virallinen tiedote asiasta on tulossa!

-
Katti
Virallista tiedotetta odotellessa....
Onhan tämä helpottavaa, mut vielä en tee voltteja, vaiks hyvältähän tuo "epävirallinen" uutinenkin tuntui
Meillä on ihan uus juttu tämä kanaharrastus. Tipuset (2 vrk:n ikäiset)
, ovat asustelleet meillä vasta 14 tuntia.
Onhan tämä helpottavaa, mut vielä en tee voltteja, vaiks hyvältähän tuo "epävirallinen" uutinenkin tuntui
Meillä on ihan uus juttu tämä kanaharrastus. Tipuset (2 vrk:n ikäiset)
-
uusikananen
Mistä, lautapihti, sai puhelun? Mietin, et jos Evirasta, niin soittavatko kaikille positiivisille??
-
vetehinen
MAHTAVAA!!!!
UPEAA!!!
Tehtiin sitten eläinlääkärin kanssa vissiin tunti aamulla töitä verinäytteiden eteen ihan turhaan!? Tietenkin toivoisin, että tutkisivat nyt, kun kerran näytteet tuli otettua ja sekä minun että eläinlääkärin aikaa meni - puhumattakaan kanojen kiusaamisesta...
Tehtiin sitten eläinlääkärin kanssa vissiin tunti aamulla töitä verinäytteiden eteen ihan turhaan!? Tietenkin toivoisin, että tutkisivat nyt, kun kerran näytteet tuli otettua ja sekä minun että eläinlääkärin aikaa meni - puhumattakaan kanojen kiusaamisesta...
-
viki1970
Tosi hyvä, jos homma laukes ilman suurempia "sotia" ja kaikki pahimmat epäilykseni ja ajatukseni olivatkin niitä suuria PELKOTILOJA ...parempi niin 
-
mik
Mun kyl pitää tunnustaa, et mä ainakin soitan Eviraan heti, kun julkasevat tiedotteen siit IB:stä. Mun näytteet on tutkittava. Ihan vaan periaatteesta, koska ei se mun mielestä mitään huvia ole, et järjestän itselleni päivällä vapaata kun eläinlääkäri soittaa aamulla klo 8, et samana päivänä testit ennen klo 14:sta. Ne on tutkittava ja piste. Tää on ihan pelleilyä. 5.5 löytynyt viimesin pos tulos, sivut päivittämättä ja nyt se tautitilanne suomessa sivu on tyhjä.
-
rilla
No niin. Ja mä odotan eläinlääkäriä! Kiva. Tipalle meni ja stressi on ollu kai turhaa. 
-
uusikananen
Soitin just Eviraan ja odotan et soittaa joku tutkija kohta takasin. Toivottavasti antaa selkeen vastauksen. Laitan heti tietoo sitten.
-
uusikananen
TeijaR soittikin juuri. Oli soittanu Eviraan ja kyllä, KAIKKI RAJOITUKSET ON POISTUNEET- SAA MYYDÄ VAIHTAA JA OSTAA .
ISON miinuksen annan tiedottamiselle!!!!! Muuten elämä hymyilee taas!
Muokkaan vähän, soitti se tutkija. Eli mitään lainsäädännöllistä rajoitusta ei ole, mutta omassa toiminnassaan kannattaa tiedostaa, jos on positiivinen tila ja se, että virus leviää edelleen, oli rajoituksia tai ei. Eli maalaisjärkeä käyttäen.
Muokkaan vähän, soitti se tutkija. Eli mitään lainsäädännöllistä rajoitusta ei ole, mutta omassa toiminnassaan kannattaa tiedostaa, jos on positiivinen tila ja se, että virus leviää edelleen, oli rajoituksia tai ei. Eli maalaisjärkeä käyttäen.
Viimeksi muokannut uusikananen, 11 Touko 2011, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
rilla
Puhuin läänineläinlääkäri Heurun kanssa. Tilanne on tämä. Evira ei jatka testauksia, tai käytännös valtio ei maksa enää niitä. Mulla voi testata kevennetysti, et otetaan vaan muutamasta kanasta, kun testaus oli jo sovittu. Ja kyllä mä uskon, et ib löytyy. Kun mietin noita mun kontakteja. 
-
vetehinen
Selviskö se, testataanko jo otetuista näytteistä, vai meneekö ne nyt ihan hukkaan?
-
mik
Kaikki jo otetut testataan. Soitin nimittäin asiasta. ja munkin kanoissa on IB, eli sit eiku eroomaan säilyttäjälistalta...
-
mik
No ei kait kukaan pakota eroomaan, mut minkä ihmeen takia pitää säilyttää sairautta?
-
Maatikko
^Toisaalta eikös me säilytetä marekiakin?
(tai siis henkkoht ei oo tullu vielä meidän pikkukanalassa vastaan, mut noin niinku yleisesti)
(tai siis henkkoht ei oo tullu vielä meidän pikkukanalassa vastaan, mut noin niinku yleisesti)