Seran konehaudonnan kokeilu

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
sera1

Re: Seran konehaudonnan kokeilu

Viesti Kirjoittaja sera1 »

Eilisen ja tämänpäivän saldo 9 hattivattia.
Yhdestä ei osaa sanoa mitään. Joko hedelmöittymätön tai sitten ei.
Odotellaan sen suhteen edelleen.
sera1

Saldo 8 hattivattia, sit viimeisen läpivalaisun jälkeen, joskus pari päivää sitten.
Yhdestä ei ota enään tolkkua (aiemmin sai jotenkin selvää alkion) ja yksi edelleen se hedelmöittymättömän näköinen.
Olen ehtinyt käännellä munat kolmesti päivässä ja vahtia kosteuden sentään.

Elämä potkii.
Mökki kuin menneitten maja. Roskis haisee. Tiskit tiskaamatta aikoihin. Töissä kiire.
Yhden kissan maksa poksahti ja se on kuoleman rajamailla. Sitä lääkitään ja elvytetään. Kaikki omat ja lainatut rahat menevät kissan hoitoon (ei sureta, se on sen arvoinen kissa)
Itse myös olen kipeänä. Mitä lie possunuhaa.
Kyllä se välillä elämä potkii piikkikengin.
Haleja? :smt022
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

:smt056 :smt056 :smt056
Kotopullaki

Viesti Kirjoittaja Kotopullaki »

Voi Sera :smt056 Nyt on vähän liikaa kerralla...
Mökki, tiskit ja haisevat roskat on helppoja "hoitaa". Toivottavasti se teidän kisu nyt paranisi. Ainakin teet näköjään kaikkesi sen eteen :smt045 :smt060
Pikaista paranemista itsellesikin. En osaa sanoa muuta kuin että nyt lepäämään. Toivotaan että hyvin nukutun yön jälkeen uusi aamu näyttää paljon valoisammalta :smt045 :smt023
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

:smt056
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

:smt056 Sera älä niistä tiskeistä huoli kyllä ne sieltä joskus kerkiää siivota, koita nyt vain jaksaa huolehtia myös itsestäsi kaiken muun keskellä jottei possunuha vie mennessään. Onneksi se raha on vain maallista mammonaa sitä tulee ja menee mutta elämiä on vain yksi, paranemisia niin kisulle kuin sinullekkin :3some:
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

:smt056 koita jaksaa, flunssa menee kyllä ja astiat ei pakene rikospaikalta :smt056
Kisulle paranemisia kans! :smt023
sera1

Kohta on onneksi viikonloppu.
On taas aikaa keskittyä kaikkeen.

Kissa kävi taas tänään eläinlääkärissä.
Siihen tökittiin neuloja niin paljon, että tuskin enään vettä pitää. Nesteytystä, antibioottia, pahoivoinnin estolääkettä jne.
Kaikki piikit ja verinäytteet on saatu otettua ilman kissan rauhoittamista. Se on kiltti kissa, eläinlääkärikin ihastui noin helppoon kissapotilaaseen :smt060

Pahoinvointilääkkeen jälkeen kissa söi ihan itse muutaman tarjotun lääkeraksun. Se ei ole syönyt aikoihin mitään vapaaehtoisesti.
Mukaan eläinlääkäriltä sai kasan valmiiksi ladattuja lääkepiikkejä, antibiootteja yms.
Olispa ajanut ratsiaan kotimatkalla, niin pahalle näyttäis sellainen määrä piikkejä ja pillereitä etupenkillä :smt003
Kissa söi myös äsken kokonaiset 3 raksua, vaikka en laittanut pahoinvoinnin estopiikkiä sille ensin.
Kissa on keltainen, väsynyt ja sillä on kauhea parin nyrkin kokoinen möykky etujalassa. Nesteytettiin nahan alle ja nestepatti sit valui koipeen.
Sain mukaani kissan verikokeiden tulokset. Niissä on hauskoja numeroita ja ihmeellisiä sanoja. Kaippa ne maksa-arvot niissä on niitä lukemia jotka on asteikon ylimpään päähän merkitty :smt017
Rasvamaksahan sillä on.
Diagnoosin varmistamiseen tarvittais koepala, mutta sillä ei taatusti kissaa enään kiusata.
Minulle riittää tieto, että maksa on hajalla ja nyt mennään näillä lääkkeillä ja ohjeilla mitä on.
Nutriplus geeliä, ruuan tuputtamista, antibiootteja ja pahoinvoinnin estoon piikkiä. Pakkosyöttöä, jos ei itse syö. Oksentaa jos paljon väkisin syöttää. Aika nyt näyttää herääkö maksa vielä henkiin vai ei.
Kissa näemmä heräsi äsken ja lähti kuikuilemaan reittiä ulkotarhaan. Ihmeellistä, jopa liikkuu itse. Paha olo sillä taas on, kun lipoo huuliaan. Pitää katsella jos laittaisin piikin sille iltasella.

Tulipas romaani.
Ettei mene ihan ooteeksi niin katsotaan jaksaisiko iltakäännöllä läpivalaista taas hautomakoneen sisältöäkin :smt054
sera1

Sainpas kiskottua itsestäni senverran energiaa irti, että äsken läpivalaisin munat.

Nyt on ihan varma, että se yksi muna koneessa on tyhjä. Ei ole mitään kehitystä edes alkanut.
Muissa munissa näkyy hyvin liikkuvaisia ja eläväisiä tipuja :smt038
Yksi munista on sellainen arvailujen varassa oleva. Siinä olin pitkällisen kääntelyn ja tihrustuksen jälkeen erottavinani verisuonia.
Kuori siinä ei ole tumma, eikä huokoinen, mutta mitään ei siitä tahdo läpivalaisussa nähdä läpi. Haudonnan alussa siitä erotti kyllä verisuonet, mutta kuori muuttui jotenkin läpinäkemättömäksi myöhemmin. :smt017
kanamummo

Viesti Kirjoittaja kanamummo »

Hyvin on alkanut! :smt023
pitäis saada tehtyä sama systeemi, mutta joku oli tarvinnu meidän pikku taskulampun...
sera1

Nyt alkais täyttyä päivä 21 haudonnassa.
Mitään ei koneesta kuulu. Odotellaan.
Edellisen läpivalaisun mukaan koneessa eloa kumminkin on. Yksi oli kuollut, sillä selkeä verirengas näkyi jo aiemmin.

Kokeilin tässä pari päivää takaperin läpivalaisun yhteydessä stetoskooppia.
Valitsin sellaisen munan, jossa oli läpivalaisun mukaan tipusella kova surffaus päällä. En vaan stetoskoopilla kuullut munan sisältä mitään elonmerkkejä.
Kokeilin kuunnella omaa sydämen sykettä ja diagnoosin mukaan olen vainaja :smt005
Löysin pidemmän yrityksen jälkeen itsestäni elonmerkkejä, mutta en taatusti osaa munia kuunnella :smt003
HiltaHelikopteri
kukkoilija

Viesti Kirjoittaja HiltaHelikopteri »

sera1 kirjoitti:Kokeilin kuunnella omaa sydämen sykettä ja diagnoosin mukaan olen vainaja :smt005
Eikä! Tää on kyllä tämän päivän paras lausunto :smt043
Onko lämmöt pysyneet hyvissä lukemissa? Mm. alhainen lämpö jatkaa haudonta-aikaa.
sera1

Lämmöt on pysyneet termostaatin mukaan järkilukemissa. Ehkä keskimäärin vähän alhaiset lukemat.
En ole ehtinyt vahtia konetta. Olen vaan saanut aikaiseksi käänneltyä munat kolmesti päivässä ja lisättyä vettä astioihin kosteuden mukaan.
Äsken poistin kaksi varmaa kuolemaa koneesta. Toinen se joka ei ole edes lähtenyt kehittymään ja toinen joka on verirenkaan kehittänyt ihan alkuvaiheessa.
Kone alkoi äsken haista kuolemalle, joten pakko oli poistaa mätämunia.
On sellainen tunne, että tämäkin haudonta menee jostain syystä perseelleen. Noh nähtäväksi jää.

Nyt menee tuo sairas kissa vaan etusijalle.
Sillä uudet lääkkeet näyttävät toimivan.
Vajaan tunnin välein lääkettä, pakkosyöttöä ja juottoa ja hiekkalaatikolle kannetaan.
On pienen ihmisen voimat aika lopussa tällä tahdilla.
Maanantaina on vielä itselle aika leikkauspöydälle, joten siellä pötkötellään sitten, tuli tipuja tai ei.
Minnimanni

Viesti Kirjoittaja Minnimanni »

Voimia Sera ja koita nyt vaan jaksaa :smt056
Bean

Viesti Kirjoittaja Bean »

Voimia myös täältä Sinulle! :smt056
Vastaa Viestiin