Muksujen hautomo
Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko
Re: Muksujen hautomo
Nyt on taas munat kotona muutaman päivän.
Saa nähdä mitä ne tykkäs mökkeilystä. AInakin saivat kyytiä kun Helsingin läpi ajettiin mukulakiviä pitkin ja joutuivat merimatkalle että päästiin saareen.
Aika hankalaa oli tolla cavatutolla pitää lämpöä ja kosteutta kun ovea koko ajan aukaistiin ja oli kylmä.
Nyt on päivä 11, eli loppuviikosta jännätään.
Mökille takas munat lähtee huomenna tai ylihuomenna.
Sit joudunkin ottaa jo mukaan lämpölampun ja häkin.
Saa nähdä mitä ne tykkäs mökkeilystä. AInakin saivat kyytiä kun Helsingin läpi ajettiin mukulakiviä pitkin ja joutuivat merimatkalle että päästiin saareen.
Aika hankalaa oli tolla cavatutolla pitää lämpöä ja kosteutta kun ovea koko ajan aukaistiin ja oli kylmä.
Nyt on päivä 11, eli loppuviikosta jännätään.
Mökille takas munat lähtee huomenna tai ylihuomenna.
Sit joudunkin ottaa jo mukaan lämpölampun ja häkin.
Siis mitä!?
Hautomakone oli juhannusreissulla mukana!
Voi hyvänen aika, mun mies ois varmaan heittäny sen auton ikkunasta ulos jo ekan kilsan aikana... Voin kuvitella matkakeskustelua "Hei aja ny vähän hiljempaa ku täs mukulakivikadul tärisee ja munat kärsii..."
"Eikä sit mitään äkkijarrutuksia kun ei hautomakone oo turvavöissä!"

Mä just tilailin itselleni hautomakonetta Venäjältä ja sen firman valikoimiin kuuluu sellaisiakin koneita, jotka toimii 12V järjestelmällä. Mietin, että ne varmaan saa kytkettyä auton tupakansytyttimeen..? Tai akkuun suoraan. Ja samalla mietin, että mihin sellaista konetta tarttee?! Nyt tiedän 

Siis eiks teidän munat mökkeile?
Mäkin pelkään et nuo on kokkelia...
Siis jos nyt on 12 haudontapäivä (jos en siis ole seonnu laskuissa) niin lopetanko munien kääntämisen tänään vai torstaina?
Munat lähtee taas perjantaina mökille. Toivottavasti tuon ne tipuina takas.

Mäkin pelkään et nuo on kokkelia...
Siis jos nyt on 12 haudontapäivä (jos en siis ole seonnu laskuissa) niin lopetanko munien kääntämisen tänään vai torstaina?
Munat lähtee taas perjantaina mökille. Toivottavasti tuon ne tipuina takas.
Eikös se vasta torstaina? jos siitä on kolme päivää kuoriutumiseen ni joo. 

Lauantai-sunnuntai pitäis kuoriutua.
Eli eiks tänään olis hyvä päivä lopettaa pyörittämistä?
Mä vien nuo autoajelulle varmaan jo huomenna, joten silloin kyl tulee väkisinkin vähän kääntöä, kun pakkaan ne.
Katsotaan nyt tuleeko noistakaan mitään kun tuli tuo juhannus väliin ja sotki suunnitelmat.
Eli eiks tänään olis hyvä päivä lopettaa pyörittämistä?
Mä vien nuo autoajelulle varmaan jo huomenna, joten silloin kyl tulee väkisinkin vähän kääntöä, kun pakkaan ne.
Katsotaan nyt tuleeko noistakaan mitään kun tuli tuo juhannus väliin ja sotki suunnitelmat.
Nyt on viimeiset missikarsinnat tehty.
20 munaa siis oli alussa. Sit otin matkalla kärsineet, eli 4 munaa pois.
Nyt karsin toiset 4 pois, joista läpivalaisussa valo paistoi läpi.
Eli 12 ehdokasta on vielä jäljellä. Noista jos ees 6 onnistuis, niin olisin onnellinen.
20 munaa siis oli alussa. Sit otin matkalla kärsineet, eli 4 munaa pois.
Nyt karsin toiset 4 pois, joista läpivalaisussa valo paistoi läpi.
Eli 12 ehdokasta on vielä jäljellä. Noista jos ees 6 onnistuis, niin olisin onnellinen.
Katsoitkos yhtään niihin karsittuihin sisään, mitä niissä oli?
Mulla on aina tää uteliaisuus, et jos karsin jotain pois, niin katson myös sisäpuolelle.
Mulla on aina tää uteliaisuus, et jos karsin jotain pois, niin katson myös sisäpuolelle.
En mä uskaltanut kurkkia.
L6 liikkuu!
Olen numeroinut nuo alunperin K1-10 ja L1-6, eli pienempien lasteni mukaan.
Pikaista vastausta odottaisin kysymykseen et mitenköhän pakkais nuo munat nyt mökkimatkalle kun huomenna niiden pitäis jo kuoriutua?
Mitä häkkiin alusiksi sit kun ne on kuoriutunut?
L6 liikkuu!
Olen numeroinut nuo alunperin K1-10 ja L1-6, eli pienempien lasteni mukaan.
Pikaista vastausta odottaisin kysymykseen et mitenköhän pakkais nuo munat nyt mökkimatkalle kun huomenna niiden pitäis jo kuoriutua?
Mitä häkkiin alusiksi sit kun ne on kuoriutunut?
olen jo mökillä.
Huomenna selvinnee miten nuo selviää autoreissuista.
Huomenna selvinnee miten nuo selviää autoreissuista.