Ankoista kysyttävää

juttuja muista linnuista kuin kanoista

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
ankkailija

Re: Ankoista kysyttävää

Viesti Kirjoittaja ankkailija »

Skuukkeli kirjoitti:
ankkailija kirjoitti:Ankat on kyllä niin söpöjä, pitää vähän toppuutella itteään ettei homma lähe käsistä. :smt018
:smt005 :smt005
Jos sua toppuutella pitää niin olet ihan väärässä paikassa... :smt005
Täällä käy just toisin päin... :smt038
Totta! :smt043
Mimmi

Viesti Kirjoittaja Mimmi »

ankkailija kirjoitti:Haluaisin tietää ihan perusasioita ankoista, ruokavalio, kuinka iso lauma, pitovaatimukset, luonne, ihmiseen kesyyntyminen, säänkestävyys ym.
Ankkoja voi pitää esim. pariskunnittain tai sitten pari-kolme naarasta yhtä urosta kohden. Kesyyntyvät kyllä, kun niiden kanssa on. Rehuista poikasille käy esim. Pikku-Punaheltta ja aikuisille Iso Punaheltta III. Rehun sekaan olen laittanut kauraa ja parhaita herkkuja meillä on esim: vedessä liotettu leipä (+jauhoja, piimää tjsp.), jauheliha, maksalaatikko, pakastemaissi, raejuusto jne jne.. Laiduntavat myös jonkin verran.

Tarvitsevat koko ajan vettä niin paljon, että saavat reilusti huuhdeltua päänsä. Sotkevat ja läträävät kaiken veden - se on ehkä se työllistävin juttu sisätiloissa. Sulan veden aikaan on (mun mielestä) syytä olla ihan kunnon lammikko.. Säälihän niitä on kuivalla maalla pitää, kun vesilintuja kuitenkin ovat. Pärjäävät ulkona melkolailla läpi vuoden, jos on esim. pihattotyylinen koppi, johon pääsevät suojaan. Itse olen kuitenkin täällä pohjoisessa ottanut sisälle pahimmiksi pakkaskuukausiksi.
ankkailija

Ok. Käykö ankan 'altaaksi' vaikka muovinen lasten kylpyamme? Ja sopisiko 2 tyttöankkaa keskenään? Vai tartteeko uroon :smt008 ?
jamppa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Sellanenkin sopii altaaksi hyvin! Tosin mitä isompi sitä parempi...
Kyllähän ne akat keskenäänkin pärjäävät ihan hyvin. Ehkä jopa paremmin kun ukko ei oo koko aikaa niskassa roikkumassa... Mulla ainakin on nyt akat helisemässä ukon kanssa..
ankkailija

Sivulla kuvagalleria>>jampan lintuja>> Sivu 7>> On alemmassa ankka-kuvassa sellanen valkonen/harmaa ankka, jonka pää ja kaula ovat valkoiset jossa on harmaita 'täpliä', ja siivet ja selkä ovat harmaat. Mikä on tämän ankan värityksestä käytettävä nimi ja mistä jamppa hankit? :smt017 Ja sitä vielä jampalle, että jos ankkailijalla on mahdollisuus päästä näkemään tuollaisia ankan kuvia, ne pitäisi sensuroida! :smt018
Ovat nimittäin liian söpöjä! :smt055
jamppa

Etkös sä Ankkailija ton ole jo nähnyt ihan livenäkin :smt002
Mitään hajua mikä on värityksen nimi, mut hieno se on kyllä! Jos noi vaikka innostuis lisääntymään niin tiedänpähän kenelle niitä penskoja tarjoan :smt003
Se on tullu alunperin Kotkan kaupungilta sille keneltä mä sen hommasin.. En sit tarkkaan tiedä mistä oikeesti kotoisin :smt017
ankkailija

Näin kyllä, mutta nyt kun näki sen kuvassa, sen kauneuteen pystyi keskittymään paremmin :smt002 . Sit vasta hoksas miten nätti! :smt050
ankkailija

Ja sitä vielä että jos saa poikasia, varaan heti! :smt003 (sitten täytyykin suostutella muu väki..)
jamppa

ankkailija kirjoitti: (sitten täytyykin suostutella muu väki..)
Mä voin hoitaa ton homman :smt003
ankkailija

no hyvä. :smt004
ankkailija

Tuleeko ankka silkkien kanssa toimeen?
jamppa

Tulee, mut ankat kastelee joka paikan... En ite laittais samaan tilaan.
ankkailija

Ok lähinnä hain sitä että voiko ulkoilla samassa tarhassa?
jamppa

Tottahan toki! Mullakin on silkit ja ankat usein samassa tarhassa.
ankkailija

Kiitos kaikista vastauksista! :smt006
Vastaa Viestiin