Eiköhän noi perunat ala olla valmiita!?
Toi kosteusmittarin kalibrointi on tosiaan oma juttunsa. Muistan edellisestäkin kerrasta samat mietteet... kokeilin suolatestiä ensin. pitääkö pussista poistaa ilma?
sain lukemaksi ainoastaan 50%.
sitten kokeilin pyyhetestiä, sillä nousi 80. Tosin pyyhe ei kyllä lämpimänä pysy tuntia...
mutta mittarin sisälle oli muodostunut kosteutta joten luulisi aika kosteaa olevan. viisaria sai käännettyä, käännin 95% ja laitoin pyyhkeeseen uudestaan. laitan suolatestiinkin vielä.
Viimeksi muokannut @nsku, 10 Huhti 2013, 11:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kyllä näillä hemmetin kosteusmittareilla saa heittää vesilintua!!!! käännin tosiaan mittarin 95%, nyt oli tunnin pyyhkeen sisällä, ja välillä laitoin uudestaan lämpimäksi vedellä, nyt lukema 90%.
Antaa nyt tasaantua ja kokeilen suolatestiä vielä. huoh!
no niin, suola testi antoi tuloksen 72%. tää riittää mulle!
koneen lämmöt on nyt pysyneet ja on ok. kosteusmittarin laitoin koneeseen takasin ja tyhjennin toisen vesisäiliön, toises vesi niinkun koneen ohjeet sanoo. mutta mutta, kosteusmittari näyttää edelleen samaa 30% kun eilenkin ennen kalibrointia. mitäs nyt sitte? lisäänkö vettä toiseenkin kaukaloon heti suosista? eilen näytti 40% kun molemmat vesikaukalot täynnä. miten tää voi mennä näin?! mittariin ruuvattu 15% lisää joten ois luullu olevan nyt ok, sen 45%, mut ku ei!
Mulla sama kone,mittari näyttää alussa 37 ja karva päälle vettä toisessa astiassa alkuus 3päivän välein lisäää vetä muuten älä koske,olen hautonut tolla koneella useita tipuja eikä ole ollut onkelmia,MUISTA TÄÄ EI OLE RAKETTI TIEDETTÄ,eli älä hössötä sen koneen kanssa,unohda lisä mittarit eli relaa.lopussa joutuu vettä lisäämään useammin ja ihan lohussa olen laittanut talouspaperin pohjalle ja kaikki on mennyt ok.
Haudontapäivä 15 menossa.
Lämmöt on pysyneet hyvin.
Kosteus on ollu 30-45. Joka 3.pvä lisätty vettä.
Valaisua en oo tehny, en halunnu häiritä.
Viikko tässä pitää nyt vielä jännittää
@nsku kirjoitti:Haudontapäivä 15 menossa.
Lämmöt on pysyneet hyvin.
Kosteus on ollu 30-45. Joka 3.pvä lisätty vettä.
Valaisua en oo tehny, en halunnu häiritä.
Viikko tässä pitää nyt vielä jännittää
mulla ollut 40-55% välillä, välillä vähemmän mut aina vettä olen lisännyt niin noussut max 55%. Pääasia kun ei ole ainakaan yli 55? Mut ehkä 30% on VÄHÄN liian vähän