UUSI IB-tauti tila löytynyt

yleistä jutustelua

Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri

Vastaa Viestiin
Maatikko

Re: UUSI IB-tauti tila löytynyt

Viesti Kirjoittaja Maatikko »

^No niin väsyttää, mekään ei päästä ratsastamaan kun siellä tallilla on kanoja :smt019
smari

Viesti Kirjoittaja smari »

Maatikko kirjoitti:^No niin väsyttää, mekään ei päästä ratsastamaan kun siellä tallilla on kanoja :smt019
Täälläkin väsyttää. Mun yksi hevonen on tallilla missä on kanoja. Enkö saisi käydä sitä katsomassa? Enkö saisi ikinä enää tuoda omaa hevostani kotiin siksi että kanat ei saa mitään kontaktia?! Jokainen varmaan arvaa mitä tässä asiassa tehdään, hevosasia hoidetaan ihan kuin IB:tä ei olisikaan. Valitettavasti niin se vaan menee.
milkkis]

Viesti Kirjoittaja milkkis] »

Soitin tänään meidän alueen ell joka hoitaa eläinsuojelu jutut ja eläintauti asiat. Kysyin että mites nyt kun mulla on kanoja ja meinaan avata kotieläinpihan? Mitään estettä ei ole kuulemma kotieläinpihan avaamiselle koska tauti EI OLE IHMISILLE EIKÄ MUILLE ELÄIMILLE VAARALLINEN. Kun sanoin että meillä on muutenkin kaikki eläimet omissa tarhoissaan jo ihan senkin takia ettei tarvi paskoissa talustella piti sitä erittäin hyvänä juttuna :smt023
Sanoi että kannattaa tosiaan välttää kanala vierailuja ja kanojen ostoa/myyntiä tällä hetkellä mikä nyt olikin itsestään selvä juttu. Ja että jos jossain käy niin kengät ainakin tarvis vaihtaa ennen omaan kanalaan menoa. Ei ollut kovinkaan huolestuneen oloinen koko asiasta ja otti sen aika lepposasti :smt001 Sovittiin siinä samalla että kun täytän sen ammattimaisen eläintenpito lomakkeen ja lähetän sen niin soitan hänelle uudestaan ja sovitaan että tulee tarkistamaan paikat ennen virallista kotieläinpihan avaamista (halusin siis sitä itse, niin jos on jotain muuteltavaa niin voi muuttaa ennen avaamista)
lautapihti
silkki

Viesti Kirjoittaja lautapihti »

Voi tätä ahdistavaa hiljaisuutta,ei negatiivistä ei positiivistä
mik

Viesti Kirjoittaja mik »

mä vähän luulen, et ne on Evirassa lähteneet burn-out -lomalle :smt003

luulis, et joku edes ois saanut tuloksen sit viime torstain...
hernande9

Viesti Kirjoittaja hernande9 »

Evirasta soitti eläinlääkäri 20 minuuttia sitten ja ilmoitti; ilmajokiseni ovat IB- negatiivisia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :smt040 :smt041 :smt038 :smt055 :smt054
vetehinen

Viesti Kirjoittaja vetehinen »

Onnea Hernandelle! :smt023 Mua jännittää huominen verikokeiden otto - ja vielä enemmän tulos tietenkin. Mitenkähän tää tauti nyt oikeasti Suomessa leviää? Pelkästään kanojen välityksellä ja vain akuutissa vaiheessa?
omena

Viesti Kirjoittaja omena »

Onnea hernandelle! Mä jännään mun Eviraan lähettämän raadon tulosta... tänään tuli taas yks epämuotonen muna :smt012
onnikas

Viesti Kirjoittaja onnikas »

Hernandelle onnittelut!!!

Voi että omena jännitän siun tuloksia!!!
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

Onnea tätäkin kautta Hernande :smt041. Ilmajokisilla on vielä toivoa :smt023.

Joudun vetämään pois oman teoriani meidän IB:stä. Sitä ei ole voinut olla pitkään meillä tai sitten se ei tosiaankaan tartu kovin helposti ihmisten ja muiden lintujen välityksellä. Sen verran ahkeraan oon Hernanden kanalan pehkulla tallustellut ja viiräisetkin muuttivat meiltä suoraan sinne kanojen sekaan. Pää menee aina vain enempi pyörälle.

Raivostuttaa hiljaisuus Eviran taholta. Mikä siellä mättää? Kuulin tänään, ettei edes kaikkia TeijaR:n suoria kontakteja ole vielä testattu.
(Kohta taas pää sauhuu, taidan olla vähän räjähdysherkkä nykyään :oops:. Sori.)
sisu65

Viesti Kirjoittaja sisu65 »

Meiltä on tänään näytteet otettu eli yhteensä 11 kanasta johon kuuluu tietenkin kukot mukaan, ja kahdesta nuorikosta. Oikeastaan kaikista otettiin näyte jotka olivat tarpeeksi isoja näytteen ottoon. Olisi varmaan ottanut useammastakin jos olisi voinut.

Huomenna iltapäivästä lähettää Helsinkiin näytteet, käy kuulemma huomenna ottamassa vielä yhdeltä toiselta niin laittaa samalla kyydillä menemään.

Kysyin että millonkas saan tulokset niin meinas että menee viikko- pari :smt017 .

Kuinka kauan muilla on mennyt tiedon saamisessa? Olen käsittänyt että heti seuraavana päivänä.
kurinamasu kirjoitti:Meillä otetaan testi tänään iltapäivällä :smt023 . Pitääkö olla kaikki kontaktit heti, vai sitten jos on posotiivinen :smt017 . Onko teidän pitänyt tehdä piirrustukset tontilta, talo, kanala,ym ja kulkureitit autot ym. Pitäisi kuulemma tehdä sellainen.
Taitaa vastaus tulla vähän myöhässä, mutta meillä tehtiin paperit samantein. Ell täytti ne, johon mainitsin nuo kontaktitkin. Piirsi kaaviokuvan kanalasta ja kulkureitistä. Eli minun ei ainakaan tarvinnut itse piirtää mitään, kunhan allekirjoitin tuon näytteenotto lapun sinne eviraan.
max3

Viesti Kirjoittaja max3 »

Arvatkaapas millaisen kommentin mä sain, kun kyselin lääninEL:ltä mahdollisuutta testiin, kun viirujen kautta oon kontaktitila...
Kunnaneläinlääkäri voi pyynnöstänne ottaa verinäytteet kanoista kustannuksellanne ja lähettää näytteet Eviraan tutkittavaksi.

IB ei ole valtion varoin vastustettava tauti.
:smt019
Rusina

Viesti Kirjoittaja Rusina »

IB ei myöskään ole yksityisen harrastekanailijan varoin vastustettava tauti, jotta kuluttajat saavat halpaa tehotuotettua broileria ja munia :smt013. Nouvei!
tinttuli

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

lautapihti kirjoitti:Voi tätä ahdistavaa hiljaisuutta,ei negatiivistä ei positiivistä

Kuva
tinttuli

Viesti Kirjoittaja tinttuli »

omena kirjoitti:Onnea hernandelle! Mä jännään mun Eviraan lähettämän raadon tulosta... tänään tuli taas yks epämuotonen muna :smt012
Omena: millä lailla ne munat ovat olleet epämuotoisia?
Vastaa Viestiin