Hellanlettas hautoo ja hautoo

keskustelua koneellisesta haudonnasta

Valvojat: Aleksandra, HiltaHelikopteri, maatiaiskukko

Vastaa Viestiin
Laara

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Laara »

No nii.Kone surisee siis. :smt023 Yes! Noi silkit on kyllä hauskoja!Saas nähä mitä mä saan porukastani aikaan.Onhan mulla silkkejä yhteesä 12,plus tilauksessa mustia pari...Joita tänä syksynä mahollisesti saan. :smt007 Aikasemmin oli tarjolla kans...mut sillon emmin...mut kyl tuonne kaks silkkiä vielä menee.Varsinkin kun jaan porukat sit omiin parviisa ku pikkasen vielä kasvavat. :smt003 Paduaanit on vielä vieraita mulle,mitä nyt pari viikkoa niitä ihmetellyt.Kivan olosia töyhtöpäitä. :smt007
Tekis niiiiiin mieli viedä ne jo kanalaan tipujen osastoon tuos häkissä. :smt017 Paleltuskohan ne jos veisin?? Ne on pari vkosia ens tiistaina?? :smt017 Siel on lämpölamppu lämmittämässä.Ja noi tiput on jo huoneen lämmössä olleet kohta viikon.Ja päivisin kun on ollu vähempi tuulisia päiviä oon pitäny vessan ikkunaa jonkin verran auki että saavat vähän raitista ilmaa ja karaistuvat pikku hiljaa viileempään. :smt001 Nii onhan tuolla vessassa lattialämmitys,mut sitäkin pikkuhiljaa pienennelly. :smt001 Ei tunnu palelevan vaikka ikkuna ois auki....viipottavat menemään ihan muina miehinä. :smt007 Eivät hakeudu kasaan. :smt001
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Vie lämpölampun kanssa sinne kanalaan ja suojaa niiden paikka alhaalta sillee,kun avaat oven,ettei tuuli ja ilmavirrat käy suoraan sinne missä tiput on.Tuo toimi kyllä, kun laitoin levyn oven alaosaan ja pahvia tipulan ympärille,ei ilmavirrat osunu,se osottautu hyväksi,vaikka uloin ovi onkin auki päivällä,silti ei käy viima sinne tipujen nurkkaukseen. :smt023 Hyvin on tyypit kasvanu ja terveitä ovat noi nuorimmatkin,,tulee nyt lauantaina 5 viikoa.Vanhimmat tiput tuleekin sitte jo 10 viikkoa syyslomalla.
Laara

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Laara »

Siellä on lämpölamppu päällä ollu siit asti ku edelliset tiput vein sinne. :smt001 Hmm...Josko Huomenna??!! :smt041 Ois ihana saaha noi sinne muiden sekaan...ei nyt heti mut ensi omasta häkistään ihmettelemään ja sitte muiden joukkoon ku näyttää et ovat tottuneet toisiisa ensin häkin läpi. :smt001 Ou jee!!Uskallanko sittenki??! :smt003 Nukunkohan mä sit yöllä ku huolehin sydän syrjällään pienistä... :smt005 Jos mä huomenna ne kiikutan sinne opettelemaan jo kana elämää. :smt001 Ihanaa! Lätkin pahvin verkon ala laitaan ja oven ala laitaan vaiks mulla o semmone puoli ovi tipulan puolelle...ihan vaa vaiks oman mielen rauhaks. :smt002
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Mullaki on se lamppu siellä ollu tipujen takia koko ajan ja yöllä kanala on ihan liian lämmin sen takia :smt012 ..oon jätelly jo väliovea auki ,ettei ihan noin lämmin olis,vaik vaihoin jo pienempää polttimoakin siihen lämpö lamppuun. Eiköhän sesiitä.Pehku on aika lämmitävää myös.. :smt045
Laara

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Laara »

Meillä o noin 17 astetta ollu aamusin ku kanalan ovia o menny aukomaan... :smt016 Joten vähä liian lämminki. :smt016 Päivällä oon tuuletellu ain sään mukaan.Jos on kauheen tuulinen ni sillon en piä ku välillä ovia auki..ohi kulkiessani aukonu ja laittanu kiinni,ihan tipujen takia et ei mahottomasti vetäs.Meil tosiaa tos tilas jakautuu toi tila puoliväliseinällä ku siel oli hevonen joku vuos sitte.Verkotettu vaa yläosa.Tipujen osasto ollu siellä ja isompien ollu sit siin ihan samas huonees mut ns. aulan puolella. :smt001 PEhkua mäki oon viritelly...en oo ihan varma palaako se miten...toivotaan et viimestään ku säät oikeesti viilenee.Oon ajanu sinne lehtiä ja ruohosilppua ja turvetta ja purua ja puhasta osittain palavaa purua ja ruuan tähteitä...ja kaik jämät mitä kanoilta iteltä jää...Jospa se siit lämpenis.

Huomenna alkaa siis tipujen muutto puuhat. :smt023
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Joo kyllä 23 näytti meilläki aamulämmöt ja noilla virityksillä sitte sain laskemaan 16 asteeseen aamulämmön.Liian kuuma se on vieläkin :smt012 Mut en tohi vielä ainakaa ottaa lamppua pois ,ku tiput on sen 5viikkoa vasta.Talvi tietysti poistaa tämän ongelman ja on vielä sitte vara laittaa suurempaa polttimoa lamppuun ja ulko ovi on vielä eristämättä.Aika helposti se pehku alkaa palaa,,tosin mulla ei pala ollenkaa koko lattia,,ainoostaan sieltä täältä Seki tuntuu riittävän tässä vaiheessa. :smt023
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

:smt041 Joka ikisessä munassa sykki piiiikkuriikkinen höpö :smt041
ninanni

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja ninanni »

vau! Onnitteluni :) sinne siis odotettavissa upeaa sakkia melkein kennollinen :)
Zulia

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Zulia »

Onnea sinne, toivotaan että kukaan ei unohdu matkanvarrelle :smt049
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Toivotaan toivotaan,,olis mahtia kyllä,kun kaikki menis ok! :smt041
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

Tähän saakka munat voi"paksusti " ja kova jytä joka munassa... :smt043
Tipsulitipu

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Joko siellä kuoriudutaan? :smt049
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

jos vaan kaikki sujuu yhtä hyvin,kuten tähänkin saakka 1.11 pitäis lapsoset nähdä päivän valon ja keinoäiti lapsensa.Nämä kun ovat adoptoituja muualta ja eri rotuja (ostin siitosmunia) En tiedä yhtään etukäteen mitä värejä tms sieltä onkaan tulossa. :smt041
Tipsulitipu

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Tipsulitipu »

Toivottavasti sillon kuoriutuvat. Mie kans ostin ekaa kertaa siitosmunia. Kaikki 10 lähtenyt itämään. Omia koneessa 3 ja sit viel sain 24 viirun munaa jotka myös koneessa.
Niitä en vaan osaa läpivalasta joten tulee jos tullakseen. Eli 4.11 olis täällä viirujen aika kuoriutua ja muiden sit 8-9.11. Jännää :smt003
Hellan lettas

Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo

Viesti Kirjoittaja Hellan lettas »

No aika samoilla päivillä sitte mennään .Joo oli eka kerta mullaki ku ostin munat koneeseen,,saa siiiii nyyyy.On kyllä jännää mitä sieltä tulee.. :smt057
Vastaa Viestiin