miten minunkin mielestä tuntuu että kaikilla hyrrää kone.paitsi meillä
Hellanlettas hautoo ja hautoo
Valvojat: Aleksandra, maatiaiskukko, HiltaHelikopteri
-
ninanni
Re: Hellanlettas hautoo,TOINEN ERÄ KUORIUTUU
voi jehna mikä kenno
ihan mahtavaa! Joo! Mäki haluan. Ja mikä parasta kuin yllätyskennollinen
mut se on sitä kun ei saa ilman konetta jännittää tai kurkkia munan sisään
kaipaus!
-
Hellan lettas
Siitä vaan ninanni konetta rukaamaan lämmöille! Ainahan ne tiput joku käy nappaamassa,ettei ehdi liikaa tulla.Eihän se nyt ihan ylläri kenno ole,maksu vaiheessahan pitää tietää mitä siellä on.Toivotaan,että tulis ainakin muutama tipu.Kuten täs matkan varrella ollaan huomattu,niiiiin paljon mahtuu asioita siihen 3 viikkoon,jotka voi onnistua tai mennä pieleen. 
-
Hellan lettas
No,niin nyt on pikkuiset silkit ja paduanit lähteny tulemaan munina meille
Toivottavasti saan onnistumaan ja postipojat/tytöt ei niitä paiskisi ympäriinsä.
viimeksi kun hain "maataloustuotteita" postista se nainen oli ihan ihmeissääm,mitä MULLE voi tulla sellasta...
Sanoinki ,että musta on tullu "karjallinen" ,jotta mitä se sulle kuuluu..Nyt se varmaan pyörtyy,kun munia haen,,, 
viimeksi kun hain "maataloustuotteita" postista se nainen oli ihan ihmeissääm,mitä MULLE voi tulla sellasta...
-
ninanni
oi oi. Kyllä täytyy odottaa itse kevääseen. Nyt on talveksi tää rumba rauhoittuu. Vaikka se ihanaa on kun niitä pieniä tuossa on! Täällä on nyt niin niin paljon touhua ilmankin
pikku hiljaa eteenpäin! Talvi tulee ja muka mitään ei viitsis tehdä kun on aina kotona olles pimeä! Tämän viikon jälkeen on viikko jäljellä valmistumiseen ja sit alkaa rauhoittua! Jes!
Tiput alkaa olla jo niin niin niin isoja. Itseäkin oikein pelottaa kun kasvaa niin niin nopeasti! Hienoa. Jotta pääsee syömään kukkoja jouluna! Luomu tipu kans kasvaa niin hurjaa tahtia verrattuna muihin Tipuihin. On mukavaa nähdä tämäkin ero että kuinka nopeasti ne ihan oikeasti kasvaa! Monet on kauhistellutkin mulle just sitä kun ne kuoriutuu niin parin päivän päästä on jo sulkia ja pyrstöä. Mikä on kyllä todella nopeaa kasvua
kun joku on tullut tipuja katsomaan ja hellimään muutaman päivän kuoriutumisen jälkeen niin ei ne niin tipuja tipuja enään sitten olekaan.
Että täällä haudotaan keväällä. Pelottaa nyt jo oikein että kuinkaha käy kun ritva joka tänä kesänä hautoi kun se alkaa hautoa niin täytyy alla olla munia! On se niin tunnollinen hautomaan! Hyvä kun pesästä pois tulee nähdessä. Ja sit tää sen kaveri niin kyköttää nyt jo muninan jälkeen aina pesässä niin kauan että illalla munat haen. Apua kun nyt vain olis tapa. Ettei alkais talvella hautoa! Ja sit tämä nuorikko neiti joka nyt päivittäin munii . Plus muut nuorikko kanat. Ja kyllä koneellakin hautoa aion

Tiput alkaa olla jo niin niin niin isoja. Itseäkin oikein pelottaa kun kasvaa niin niin nopeasti! Hienoa. Jotta pääsee syömään kukkoja jouluna! Luomu tipu kans kasvaa niin hurjaa tahtia verrattuna muihin Tipuihin. On mukavaa nähdä tämäkin ero että kuinka nopeasti ne ihan oikeasti kasvaa! Monet on kauhistellutkin mulle just sitä kun ne kuoriutuu niin parin päivän päästä on jo sulkia ja pyrstöä. Mikä on kyllä todella nopeaa kasvua
Että täällä haudotaan keväällä. Pelottaa nyt jo oikein että kuinkaha käy kun ritva joka tänä kesänä hautoi kun se alkaa hautoa niin täytyy alla olla munia! On se niin tunnollinen hautomaan! Hyvä kun pesästä pois tulee nähdessä. Ja sit tää sen kaveri niin kyköttää nyt jo muninan jälkeen aina pesässä niin kauan että illalla munat haen. Apua kun nyt vain olis tapa. Ettei alkais talvella hautoa! Ja sit tämä nuorikko neiti joka nyt päivittäin munii . Plus muut nuorikko kanat. Ja kyllä koneellakin hautoa aion
-
Laara
Hellan lettas...Onnea munille että tulevat ehjinä perille.
Paljonko sulle tulee niitä?
Meille tuli postissa ja hyvin tulivat kaikki ehjinä.
Ninnanni...meillä loppui kans hautomiset Tälle vuodelle.Seuraava haudonta on sit varmaan ihan kanan alla jos tuolla tipuissa kanoja on.
Ellen mene ja osta sitä konetta!
Tuleekoha siitä mitää jos oman koneen ostan?!Pahoin pelkään et sit lähtee totaalisesti lapasesta!!
Nyt meillä ainaki o tohinaa ihan sillai et pärjätään tällä (toivottavasti) yli talven.Vähä kyl jännää nähä miten uus kanala pakkasilla toimii.Pietää peukkuja. 
Meille tuli postissa ja hyvin tulivat kaikki ehjinä.
Ninnanni...meillä loppui kans hautomiset Tälle vuodelle.Seuraava haudonta on sit varmaan ihan kanan alla jos tuolla tipuissa kanoja on.
-
ninanni
petkutan täällä myös
hei kyllä sen koneen voi aina ostaa. Mut ostaa sellaisen vähän pienemmän ettei mitään kaappi konetta
niin ei ainakaan ihan heti lähde käsistä! Tää on mulle toiminut vaikka välillä tuntuu et hui huh. Mut jos koneella hautoo niin kannattaa(minä olen toiminut näin) järkeillä että jos kaikki kanat alkais hautoa nyt heti tänään ja konekin vielä kaikenlisäksi hyrisee tuossa vieressä tyylillä niin että kaikki sopisivat silti kanalaan talveksi. U know?
-
Laara
Juu se on mielessä ja oli kun kone meillä oli että niiden täytyy mahtua talveks kanalaan.
Hyvin mahtuvat ainakin noi mitä nyt on.Ja ku niistä keväällä kukot karsin...mahtuu lisäää.
Mä ajattelin ostavani jotain rotuja mitä tuos on ihan kanoja lisää jos noista ei hyviä parvia saa aikaseks.Kääpiö kocheja ainakin haluan enempi kanoina ku kolme.
Haluaisin 5-6 kanaa ja kukon.
Ja silkeistä ois haaveena saaha silleen et ois joka väriä kana.Ja sit kukko mihin väriin nyt päädyn sitten.
Sit ku mulla o rokki pariskunta joide porukassa on yks jätti ni...siihen pitäs vielä pari kanaa saaha.Sitä en oo viel päättäny kumpaa hankin...rokkikanoja vai jättikanoja.
Sitä ei koskaan tiedä!
Vai hankinko toisen jätin ja toisen rokkikanan.Sit ois hyvä.
Paduaaneja jos saisin etes pariskunnan oisin tyytyväinen ja araucan parin jos saisin kans...ni sit ois hyvät porukat.
On tää niin tätä.Mutta niin kivaa.

Paduaaneja jos saisin etes pariskunnan oisin tyytyväinen ja araucan parin jos saisin kans...ni sit ois hyvät porukat.
On tää niin tätä.Mutta niin kivaa.
-
ninanni
tää vie mennessä! Ihan täysin. Piste. Kerran ottaa kanoja ja huomaa heti et ne on oikeesti jotain ihan muuta mitä on kuvitellut. Ne on niin mukavia pelkästään jo katsella ja seurata niiden touhuja. Joskus vielä Toivon että olis mahdollisuus päästä kuulemaan kanan tai kukon ajatuksen juoksua! Mikä sen parempaa. Mielenkiintoista olis ainakin
ja sit tää rotu juttu! Kyllä mäki tahtoisin vaikka mitä. Kovia hautojia ehkä yritän välttää nyt hetkellisesti että saan täyttää kanalaa itse "mielenmukaa". Ja sit joskus ehkä näitä super hautojia niin ukko "joutuu" tekemään lisätilaa. Mut eipä nyt onneksi vielä vuosiin. Kyllähän navettaan mahtuu ja paljon!
Ankat on tää seuraava lajihankinta. Mutta sekin sitten keväällä tai jopa myöhemmin. Mies kun niitä vastaan kovin harasi mut nyt jo oon kuullut muutaman kerran et jos niitä sitten. Ja kanoista oli hän myös aluksi vähän sitä Sun tätä mieltä mut nyt ihan intona ja rakkautta täynnä näille ihanille elikoille ja TIPUT viimeistään vei jopa sen jalat alta
mut ei kuulemma ihan pahasti kun minä, että ei liene syytä mustasukkaisuuteen

ja sit tää rotu juttu! Kyllä mäki tahtoisin vaikka mitä. Kovia hautojia ehkä yritän välttää nyt hetkellisesti että saan täyttää kanalaa itse "mielenmukaa". Ja sit joskus ehkä näitä super hautojia niin ukko "joutuu" tekemään lisätilaa. Mut eipä nyt onneksi vielä vuosiin. Kyllähän navettaan mahtuu ja paljon!
Ankat on tää seuraava lajihankinta. Mutta sekin sitten keväällä tai jopa myöhemmin. Mies kun niitä vastaan kovin harasi mut nyt jo oon kuullut muutaman kerran et jos niitä sitten. Ja kanoista oli hän myös aluksi vähän sitä Sun tätä mieltä mut nyt ihan intona ja rakkautta täynnä näille ihanille elikoille ja TIPUT viimeistään vei jopa sen jalat alta
-
Hellan lettas
Jep! Toivotaan,että munat ois ehjiä ja elin kelpoisia
9 munaa on tulossa,kun kone on niin pieni.8"omaa munaa"mahtui ja 9 kaupan testi munaa. 10 munan konehan seon,mutten oo osannu niitä ainakaa sijoitella mitenkään,että 10 menisi
.Katsotaan jos nuoolis hiukan pikkuisemmat munat ,että saan kaikki mitä tulee,harmi olis jos joutuis jättää sivuun. Konetta otan illalla laatikosta ja testailen lämpöjä.Katotaan jos perjantaiksi sais käyntiuin ja tosi toimiin. Meillä kanala ainakin toimiilämpöjen puolesta .Pehku on kyllä niin kuumaa.liianki kuuma siellä yöllä on,päivällä on vielä saanu olla ovi auki.KAikkein pikkuisemmatkin on ollu jo ulkona,muttei paljoa viihdy.Sen verran märkää ja tuulista,että kipittävät pian takasi kanalaan.Meillä ukko on oikeen innoissaan uudesta haudonnasta,,ja kovin kiinnostavia noi elukat on monen mielestä,kun niitä käydään kattomassa.Lisä laajennusta sain eilen melkoisen paljon eteen päin.Levytystä vaille. Villat ja muovit niittailin illan hämyssä paikoilleen ja on se mukavan lämmin heti. 
-
Laara
Re: Hellanlettas hautoo ja hautoo
Joko munat tuli?
sit ku ne kuoriutuu pääset säki pähkäämään silkkejen sukupuolia...se on sit mielenkiintosta...muuttuu tipujen tila joka päivä..
Siitä puheen ollen..taidan tekasta kanoille puuron ja pikku hiljaa siirtyä ulos kera lasten.
Mitäköhän tipulaan kuuluu...tosin oon kanalassa jo sen verran pyörätäny et ovet aukasin...ensin on kummiski ruokittava perhe.
Ja sisä tiput. 
-
Laara
Nii ja onhan tänään kanalan siivous päiväkin.
Viirujen kerrostalo putsaamaan ja muille vaan puhasta purua ja turvetta pehkun pintaan ja uudet heinät muninta koppeihin tms... 
-
Hellan lettas
Jes! kyllä munat tulivat eilen.LAitoin ne niiiiin myöhäseen,että ensimmäinen päivä lasketaan tästä vasta.
Läpivalaisu lamppuun täytyy ostaa patterit,mutta sen ehtii nyt vielä monta kertaa.
Toivon totisesti,että munista tulis tipuja,,kokemuksen mukaan jokaisesta satsista omia munia,on kyydistä pudonnut aina jokunen,mutta tehot ei ehkä olen iin elinvoimaisia ja sitkeitä,kuin esim maatiaiset tai nämä,joten toivottavasti ja voihan olla,että kaikki itäneet kuoriutuvatkin tällä kerralla.Peukut pystyyn vaan
Tyytyväinen olen jos edes 1 kana ja kukko tulisi kumpaakin.Nyt silkkejä on koneessa 4,paduaneja 4 ja 1 orppi,joten jos orppi kuoriutuu,sille pitää saada kaveri alta aika yksikön joka tapauksessa...Orpo Orppi
Sehän ei käy laatuun...
Joten saman tien,jos 3 viikon päästä joku lukija huomaa tässä orpin kuoriuvan niin 1 kpl tipu tilaus samantien vetämään!